Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHersenschade opmerken

Hersenschade opmerken

33 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Bananen wel maar ik denk idd dat je met 5-htp betere en snellere resultaten zult halen.

Ben het ook met voorgaande posts eens: de krachty van neuroplasticitiet moeten we zeker niet onderschatten. Ook is het zeker belangrijk om intellectueel geprikkeld te blijven. Blijf ook gewoon genieten van de kleine dingen zoals muziek,gesprekken of een wandeling. Ook eten en sex die van nature de grootste stimulans zijn(dopamineafgifte=altijd goed :) ).
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flierefluiter zei:
Mindgamer zei:
Flierefluiter zei:
Bedankt voor deze info! Hier was ik naar op zoek! Ik gebruik regelmatig xtc, mdma en wou weten hoe ik mijn serotoninegehalte het beste op peil kon houden. Ik denk dat ik dat l-tryptofaan aan ga schaffen. heb daar wel meer goede verhalen over gehoord!
Weetje toevallig ook of er nog meer natuurlijke producten zijn om je serotoninegehalte op peil te houden? Bananen bijvoorbeeld?
Klik om te vergroten...
Neuk l-tryptofaan, schaf 5-htp aan...
Klik om te vergroten...

Werkt dat beter? Waar kan ik dat kopen? Gewoon in de smartshop?
Klik om te vergroten...

Het werkt beter in de zin dat l-tryptofaan in je lichaam wordt omgezet naar 5-HTP, wat weer wordt omgezet in 5-HT (serotonine).
F
FlierefluiterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok bedankt! Ik heb idd al wat meer info gevonden over 5-htp en denk dat ik dit ga aanschaffen.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik merk het wel, af en toe paranoïa, dingen vergeten, dingen gewoon niet doen...
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#5
huisartsen hebben nergens medische kennis over. Elke keer dat ik er langs ben geweest heeft het nooit zin gehad, of ik word doorverwezen. Laatst wist er eentje niet eens wat amfetamine is.
Klik om te vergroten...

Dit heb dus vaak gemerkt! De kennis van de gemiddelde huisarts word zwaar overschat heb ik keer op keer bij verschillende artsen geconstateerd.

Daarom is mijn advies altijd lees over de dingen waar je mee bezig bent en word deskundig. Een arts weet veel over veel dingen. Maar is niet gespecialiseerd in de hersenen daar heb je psychiaters/neurologen en verslavingsartsen. Ik ben zelf ook eens een arts tegengekomen in een verslavingsinstelling die niet wist wat ghb was!!!
Dit zegt mij dus 1 ding: goed zelf onderzoeken als je klachten ervaart en lees over belangrijke dingen. Ga op zoek naar goede informatie! Ik zeg natuurlijk niet dat je als je klachten heb niet naar een arts moet natuurlijk want goed medisch advies is van levensbelang. Ik heb daar zelf echt het belang van ervaren.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het kan nooit kwaad om zelf goed beslagen ten ijs te komen als je naar wat voor arts dan ook moet. Als jij een arts kan vertellen wat jijzelf denkt dat je mankeert, kunnen jullie samen tot een oplossing komen. Het zijn ook maar mensen :)
S
SkillbeatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey allemaal, ik heb in het afgelopen 6 maanden rond de 25 xtc pillen op wat mijn vraag is ik merk niet echt dat me geheugen aangetast is maar wel dat ik nergens zin meer in hebt soms het is ondertussen 1 week geleden dat ik 2 pillen achterover sloeg wat helpt erbij om mij te herstellen??
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lees je als eerste goed in over xtc.
Er zijn vrij simpele regels om redelijk veilig en verantwoordt xtc te gebruiken.
- Gebruik niet vaker dan een keer in de 3 maanden xtc/mdma.
- als je xtc/mdma gebruikt. Pak dan 1 a 1,5 mg xtc/mdma per kilo's die je weegt. Klein voorbeeldje: weeg je 60 kilo neem dan niet meer dan 90 mg xtc.
- laat altijd je pillen testen en vraag hoeveel mg mdma er in je pil zit.
- eet genoeg en goed.
- drink niet te weinig maar ook niet teveel water. Denk aan een ongeveer 250ml per uur.
- neem de avond/nacht ervoor voldoende slaap.
- mix xtc/mdma niet met andere drugs of alcohol ( wat ook drugs is) zonder je ingelezen te hebben. Er zijn namelijk combinaties die wel redelijk veilig zijn.

Ten tweede geen wonder dat je nergens meer zin in hebt. Xtc heeft namelijk effect of je serotine gehalte. Ga alsjeblieft niet door met deze hoeveelheden en frequentie. Doe je dit wel dan kunnen er meerdere en ernstige klachten komen.

Als laatste raad ik je aan om minimaal 3 maanden (waarschijnlijk zelfs langer) geen xtc of andere drugs te gebruiken. Je lichaam is uitgeput. Geef het wat rust.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Skillbeat zei:
Hey allemaal, ik heb in het afgelopen 6 maanden rond de 25 xtc pillen op wat mijn vraag is ik merk niet echt dat me geheugen aangetast is maar wel dat ik nergens zin meer in hebt soms het is ondertussen 1 week geleden dat ik 2 pillen achterover sloeg wat helpt erbij om mij te herstellen??
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk ga je achteruit op de taken die je niet regelmatig nodig hebt. ook daalt je totale IQ vast enigsinds, maar of je daar wat van merkt is de vraag. Taken die je regelmatig uitvoerd lopen geen meetbare schade op, maar blijven vooral niet aantoonbaar gelijk.

ik weet deze info uit ervaring omdat mijn gebruik, samen met een hoogbegaafd IQ destijds interessant genoeg waren voor een serie testen over 5 jaar.

Ik ben 3 tot 5 iq punten achteruitgegaan op verschillende IQ-testen afgenomen door verschillende psycho- en pedagogen. op andere vlakken is er ook enige achteruitgang gemeten, maar die zijn wat te ingewikkeld om hier uit te leggen.

kortom, het is niet gezond, en stoppen of minderen is aan te bevelen.
S
SkillbeatLid
01-01-2024, 00:00
#10
JackHerrer zei:
Lees je als eerste goed in over xtc.
Er zijn vrij simpele regels om redelijk veilig en verantwoordt xtc te gebruiken.
- Gebruik niet vaker dan een keer in de 3 maanden xtc/mdma.
- als je xtc/mdma gebruikt. Pak dan 1 a 1,5 mg xtc/mdma per kilo's die je weegt. Klein voorbeeldje: weeg je 60 kilo neem dan niet meer dan 90 mg xtc.
- laat altijd je pillen testen en vraag hoeveel mg mdma er in je pil zit.
- eet genoeg en goed.
- drink niet te weinig maar ook niet teveel water. Denk aan een ongeveer 250ml per uur.
- neem de avond/nacht ervoor voldoende slaap.
- mix xtc/mdma niet met andere drugs of alcohol ( wat ook drugs is) zonder je ingelezen te hebben. Er zijn namelijk combinaties die wel redelijk veilig zijn.

Ten tweede geen wonder dat je nergens meer zin in hebt. Xtc heeft namelijk effect of je serotine gehalte. Ga alsjeblieft niet door met deze hoeveelheden en frequentie. Doe je dit wel dan kunnen er meerdere en ernstige klachten komen.

Als laatste raad ik je aan om minimaal 3 maanden (waarschijnlijk zelfs langer) geen xtc of andere drugs te gebruiken. Je lichaam is uitgeput. Geef het wat rust.
Klik om te vergroten...

Oke dan ben ik er echt klaar mee ik laat me lichaam wel even 1 jaartje rusten en me focussen op me werk en ik merk nu toch wel dat me zin in dingen terug begint te komen maar langzaam maar ik ben wel enigzins blij dat het niet mijn geheugen heeft aangetast ik ga nog wel soms een blowtje doen dat is alles :wink:
S
SkillbeatLid
01-01-2024, 00:00
#11
MeejheM zei:
Skillbeat zei:
Hey allemaal, ik heb in het afgelopen 6 maanden rond de 25 xtc pillen op wat mijn vraag is ik merk niet echt dat me geheugen aangetast is maar wel dat ik nergens zin meer in hebt soms het is ondertussen 1 week geleden dat ik 2 pillen achterover sloeg wat helpt erbij om mij te herstellen??
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk ga je achteruit op de taken die je niet regelmatig nodig hebt. ook daalt je totale IQ vast enigsinds, maar of je daar wat van merkt is de vraag. Taken die je regelmatig uitvoerd lopen geen meetbare schade op, maar blijven vooral niet aantoonbaar gelijk.

ik weet deze info uit ervaring omdat mijn gebruik, samen met een hoogbegaafd IQ destijds interessant genoeg waren voor een serie testen over 5 jaar.

Ik ben 3 tot 5 iq punten achteruitgegaan op verschillende IQ-testen afgenomen door verschillende psycho- en pedagogen. op andere vlakken is er ook enige achteruitgang gemeten, maar die zijn wat te ingewikkeld om hier uit te leggen.

kortom, het is niet gezond, en stoppen of minderen is aan te bevelen.
Klik om te vergroten...

Ik was al van plan om te stoppen die laatse 2 pilletjes waren al de laatste die ik zou nemen heel 2016 misschien na 1 jaartje 1 pilletje nog maar daar blijft t dan ook bij, kortom ik ga ook 5-htp halen en veel bananen eten helpt beter bij het herstel. :wink:
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Skillbeat zei:
JackHerrer zei:
Lees je als eerste goed in over xtc.
Er zijn vrij simpele regels om redelijk veilig en verantwoordt xtc te gebruiken.
- Gebruik niet vaker dan een keer in de 3 maanden xtc/mdma.
- als je xtc/mdma gebruikt. Pak dan 1 a 1,5 mg xtc/mdma per kilo's die je weegt. Klein voorbeeldje: weeg je 60 kilo neem dan niet meer dan 90 mg xtc.
- laat altijd je pillen testen en vraag hoeveel mg mdma er in je pil zit.
- eet genoeg en goed.
- drink niet te weinig maar ook niet teveel water. Denk aan een ongeveer 250ml per uur.
- neem de avond/nacht ervoor voldoende slaap.
- mix xtc/mdma niet met andere drugs of alcohol ( wat ook drugs is) zonder je ingelezen te hebben. Er zijn namelijk combinaties die wel redelijk veilig zijn.

Ten tweede geen wonder dat je nergens meer zin in hebt. Xtc heeft namelijk effect of je serotine

gehalte. Ga alsjeblieft niet door met deze hoeveelheden en frequentie. Doe je dit wel dan kunnen er meerdere en ernstige klachten komen.

Als laatste raad ik je aan om minimaal 3 maanden (waarschijnlijk zelfs langer) geen xtc of andere drugs te gebruiken. Je lichaam is uitgeput. Geef het wat rust.
Klik om te vergroten...

Oke dan ben ik er echt klaar mee ik laat me lichaam wel even 1 jaartje rusten en me focussen op me werk en ik merk nu toch wel dat me zin in dingen terug begint te komen maar langzaam maar ik ben wel enigzins blij dat het niet mijn geheugen heeft aangetast ik ga nog wel soms een blowtje doen dat is alles :wink:
Klik om te vergroten...

Fijn om te horen. Meestal worden de adviezen genegeerd. Hou je aan de "spelregels", zo blijven drugs leuk.

Succes ermee!
S
SkillbeatLid
01-01-2024, 00:00
#13
JackHerrer zei:
Skillbeat zei:
JackHerrer zei:
Fijn om te horen. Meestal worden de adviezen genegeerd. Hou je aan de "spelregels", zo blijven drugs leuk.

Succes ermee!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ja ik neem de adviezen wel degelijk aan me hersenen zijn namelijk wel het belangrijkste lijkt me,
Maar ik denk dat ik er wel mee kap met xtc en alle andere dingen ik hoor zoveel verhalen erover dat t me afschrikt.

En dank u wel voor uw snelle reactie's :wave:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
toch lijkt hersenschade me vergelijkbaar met gehoorschade. je gehoor neemt langzaam af, en je hebt de schade pas in de gaten wanneer het een probleem is geworden. denk aan ouderen die dement worden, die hebben vaak zelf het laatste door dat het zover is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."