Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStudie

Studie

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het kan ook minder beta, als verslavings coach of iets anders in de verslavingszorg te gaan doen. dus je kan in grote lijnen met mensen, moleculen of metabolismen werken.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vroeg mij eigenlijk af, is er een opleiding waar je drugs kan studeren? Ik vind drugs namelijk een super interessant iets. Niet alleen om te gebruiken maar ook om veel over te lezen en hoe het nou precies werkt. Het menselijk hoofd spreekt mij al erg lang aan. Psychologie, drugs, gedrag ik vind het allemaal heel erg interessant.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pharmacie, Neuropsychologie, Biochemie zijn allemaal opleidingen waarbij werkingsmechanisme van "drugs" aanbod komen. Hoe beinvloeden stoffen iemands gedrag, welke kenmerken in stoffen zorgen voor reacties op bepaalde receptoren en natuurlijk het ontwikkelen van nieuwe medicijnen. Zullen er vast nog een paar zijn, misschien dat anderen nog een paar weten.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben je meer geinterreseerd in de synthese, het menselijk lichaam (fysiologie, celbiologie, farmacokinetiek ect) of meer naar gedrag veranderingen door drugs. Bij het eerste moet je denken aan Farmacie of(bio)chemie. Bij interesse naar het menselijk lichaam: Neuro wetenschappen, farmacie, biomedische/farmaceutische wetenschappen. En bij gevolg op gedrag: Psychologie, gedrag en/of neurowetenschappen.

Dit zijn allemaal wel opleidingen op WO niveau en tijdens je eerste twee jaar leer vrij weinig specefiek over drugs, dan zou je moeten specialiseren in verder in je studie. (Bijv als je Farmaceutische wetenschappen studeert dat je specialieert in neurofarmacie)
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Joh, je leert hier meer dan waar dan ook :stoned:
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja ik leer hier ook wel veel! Maar hoe vet zal het zijn om van zoiets je beroep te maken?! Zijn er nog studies die op het hbo beschikbaar zijn?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
http://www.studiekeuze.hu.nl/opleidinge ... ingsinhoud

Is zoiets misschien wat je zoekt, of iets uit de onderstaande lijst?
http://www.kiesjestudie.nl/beroep2109-B ... oger-.html

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."