Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHartkloppingen na drugs?

Hartkloppingen na drugs?

8 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed om te horen dat het alweer een stuk beter gaat. Dat je nog steeds wat na effecten merkt kan heel goed hoor, als je het bont hebt gemaakt kun je daar best een week last van hebben.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedenavond,

Vorig weekend heb ik op vrijdag, na een paar drankjes, voor het eerst coke gebruikt. Over de hele nacht maximaal een halve gram denk ik. De volgende dag had ik een festival en ben uiteindelijk niet naar huis gegaan en heb doorgehaald. Rond 12 uur smiddags was ik totaal ingekakt en aangezien ik nog de hele dag door moest heb ik wat pep gepakt om weer wakker te worden (dit was overigens ook de eerste keer pep voor mij). Na een paar kleine lijntjes begon het te werken, maar ik werd al snel heel erg onrustig in m'n hoofd en voelde me er totaal niet lekker bij. Ik had in de tussentijd alleen een smoothie, een vifit en een banaan gegeten. Uiteindelijk met tegenzin toch naar het festival gegaan, en na een paar biertjes voelde ik me al een stuk beter, ik heb ook nog een klein stukje X genomen (zal misschien 60mg geweest zijn) waar ik niks van heb gemerkt. Rond 21:00 was de pep uit gewerkt en ben ik naar huis gegaan. Ik viel pas rond 05:00 in slaap en was om 08:00 al weer wakker. Ik was bijna 45 uur wakker in totaal.

De dagen er na was ik behoorlijk uitgeput maar niet veel erger als dat ik een avondje aan de X had gezeten bijvoorbeeld, daar heb ik al wel jaren ervaring mee. Wel is het nu meer als 4 dagen later en ik heb nog steeds last van (lichte) hartkloppingen en een onrustig gevoel in m'n lichaam. Ook was ik vandaag een beetje licht in m'n hoofd en duizelig. Heb even gezocht op internet en het lijkt wel iets van kleine paniek aanvalletjes/hyperventileren.

Ik ben van plan om een afspraak te maken met de huisarts als dit nog veel langer aanhoud, maar wou toch hier even m'n verhaal kwijt en wellicht dat iemand hier wel eens hetzelfde heeft mee gemaakt? Maak me er toch wel een beetje zorgen over. Hoe schadelijk is het eigenlijk om pep te gebruiken na een nacht doorhalen op coke?

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele reacties! :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt gewoon als oververmoeidheid en overbelasting. Volgende keer meer rust pakken, beter eten, geen stimulanten combineren en een beetje op de dosis letten. Gewoon uitrusten, zo een gevoel hoort bij de kater. Als je je mentaal echt fit voelt maar je hebt er nog steeds last van (lichamelijk) is de huisarts wellicht een goed idee.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vind het ook niet zo gek na meerdere stimulanten gebruiken, amper slapen en eten. Zou me er niet te druk over maken als ik jou was. Goed slapen, gezond eten en sporten kan wonderen doen voor de kater.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks voor de reacties, stelt me gelijk gerust!

Ik ga het rustig aan doen en hoop dat de klachten snel verdwijnen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hartkloppingen komen waarschijnlijk van je eigen paniek. Je praat jezelf best gek na zon weekend. Een paar dagen later echt hartkloppingen van de drugs nog hebben is eigenlijk niet voorkomend. Daarentegen dat je door stresslevel van zorgen maken je hart beinvloed is erg aanwezig. Geloof me ik praat uit ervaring als een echte hypochonder.

Probeer te ontspannen. Je hebt drugs gebruikt je moet even op de blaren zitten. Maak jezelf niet gek. :)

Techneut zei:
Thanks voor de reacties, stelt me gelijk gerust!

Ik ga het rustig aan doen en hoop dat de klachten snel verdwijnen.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat je door het doorhalen alleen al zulke symptomen had kunnen verwachten, zeker met de hitte. Wanneer je dan ook nog de eerste keer drugs gebruikt, en niet eens weinig verbaasd je lichamelijke reactie me niks.

Je kan je situatie voor zover ik lees vergelijken met een kater die 3-4 dagen tot een week aan zal houden, en doet er slim aan verder genoeg te drinken, misschien wat multivitamine tabletjes gebruiken, en je koest houden.

Ik ben geen arts, maar ik denk dat je met wat tijd helemaal zal herstellen. Ik hoop dat het het waard was :wink:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Trekt wel weg, ik heb soms ook de hele week nadat ik een nacht speed heb gebruikt nog last van vermoeidheid en slapeloosheid.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gaat al een stuk beter, alleen voel ik nog steeds de hele dag m'n hart kloppen. Kan me eigenlijk niet eens meer herinneren of ik dat voor gebruik ook al had. Het onrustige gevoel is gelukkig wel weg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."