Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeekend Festival & Drugs

Weekend Festival & Drugs

17 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DrugsBeerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi allen..

Ik ga binnenkort naar een weekend festival (We Are Electric), super veel zin in!

Nou.. komt er, wonderbaarlijk genoeg, ook drugs bij kijken. Maar ik vraag me af.. het is drie dagen lang. Hoe kan het alles het beste timen, consumeren, verdelen.. om deze dagen het beste door te komen?

Heeft er iemand toevallig ervaringen of goed advies wat ik kan gebruiken? De drugs die ik mee zou willen nemen..
  • Pep
  • Keta
  • 4FMP
  • XTC/ MDMA
  • 2C-B (Voor in de avond chillings met de squad)
Mochten er nog andere handige tips zijn, hoor ik ze graag. Ik ben benieuwd!
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb de week van koningsdag over 3 dagen het volgende gebruikt:

Ketamine, xtc, 2cb, 4fmp en heel veel wiet

Is het leuk? Ja! Slaap je 4 a 5 dagen niet? Dat klopt zeker. Is het slim? Nee totaal niet! Zal het zeker niet snel nog een keer doen je sloopt je lichaam ontzettend erg.

Doe je het toch zorg dat je genoeg vitamines binnenkrijgt door fruit sapjes en eet voldoende. Ik heb tussendoor ook nog 4 uur in bed gelegen met me ogen dicht. Kon niet slapen maar merkte wel echt dat ik wat uitrusten. Neem afentoe paar uurtjes even niks. En rust vooral na die 3 dagen heel veel uit.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het lijkt mij niet verstandig om xtc en 4FA kort op elkaar te nemen. Het werkt beide op je serotonine. Verder ben ik het wel eens met HardstyleGabber dat 5 soorten drugs 3 dagen achter elkaar een heel grote aanslag is op je lichaam EN geest. Doe anders de middelste dag niets op een enkel biertje/drankje na, dan kun je de andere dagen volop genieten. En rust idd goed en vaak ook al voel je je niet moe.
I
IkBenNietHierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hi, ik ga ook naar WAE weekender. Ik weet niet of je er veel aan zult hebben maar dit iig is afhankelijk van de timetable mijn globale drugsplanning voor het weekend.

Vrijdag:
Beetje chillen op de camping, waarschijnlijk met wat lachgas/2cb. Savonds is nog niet zo'n bijzonder lineup dus lekker aan het bier. En natuurlijk pilswerpen naar Ronnie flex :P.

Zaterdag:
Dit is naar mijn mening de beste dag.
Tijdens festval XTC en Pep
Tijdens after Lachgas en heel misschien keta.

Zondag:
Op festival 4fa en Pep
Tijdens after Lachgas en heel misschien keta.

Naar mijn mening hoeft het niet zo zeer heel slecht te zijn meerdere verschillende drugs in 1 weekend te nemen zolang je er maar verstandig mee omgaat.
Ook zullen zover ik weet drugs als 2cb en keta geen extra lichamelijk schadelijk effecten hebben als je ze combineert met drugs als xtc of 4fa. Maar verbeter me alsjeblieft als ik er volledig naast zit.

Maar het belangrijkste is om vooral lekker genieten =D
Het gaat zoals het er nu naar uit ziet een heerlijk weekend worden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
IkBenNietHier zei:
Hi, ik ga ook naar WAE weekender. Ik weet niet of je er veel aan zult hebben maar dit iig is afhankelijk van de timetable mijn globale drugsplanning voor het weekend.

Vrijdag:
Beetje chillen op de camping, waarschijnlijk met wat lachgas/2cb. Savonds is nog niet zo'n bijzonder lineup dus lekker aan het bier. En natuurlijk pilswerpen naar Ronnie flex :P.

Zaterdag:
Dit is naar mijn mening de beste dag.
Tijdens festval XTC en Pep
Tijdens after Lachgas en heel misschien keta.

Zondag:
Op festival 4fa en Pep
Tijdens after Lachgas en heel misschien keta.

Naar mijn mening hoeft het niet zo zeer heel slecht te zijn meerdere verschillende drugs in 1 weekend te nemen zolang je er maar verstandig mee omgaat.
Ook zullen zover ik weet drugs als 2cb en keta geen extra lichamelijk schadelijk effecten hebben als je ze combineert met drugs als xtc of 4fa. Maar verbeter me alsjeblieft als ik er volledig naast zit.

Maar het belangrijkste is om vooral lekker genieten =D
Het gaat zoals het er nu naar uit ziet een heerlijk weekend worden.
Klik om te vergroten...

Als je toch vraagt om advies/verbetering: pep en xtc is een slechte en erg belatsende combi voor je hart en bloedvaten en wordt vaak afgeraden. Ik gok dat hetzelfde geldt voor de combi 4fa en pep, dit omdat 4fa ook een upper is.
Ook de dag na xtc aan de 4fa is niet verstandig. Zowel xtc als 4fa werken op je serotonine. Het beste wacht je +/- 3 maanden na xtc/mdma gebruik voor je weer een serotonine slurper gebruikt. Erg slecht voor je hersenen omdat zo kort op elkaar te nemen. Jou plannetje is dus niet heel geweldig eigenlijk...
Hoe je dan wel 6(!!) soorten drugs in ene weekend moet proppen weet ik niet.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een kutfeest was die WAE trouwens zeg.
Muziek veel te stil, podia die bijna leeg waren dus veel sfeer was er niet (maar ik snap nu waarom het festival goedkoop is en hier niet veel volk op afkomt), algemeen een slechte vibe vond ik en dan nog superstrenge security die op alle podia rondneust of er niemand aan het blowen is. De locatie was zeer mooi, maar dat was het dan ook voor mij.
Als je op een festival niet openbaar een jointje kan draaien en er aan de lopende band mensen apart worden genomen (yes ik was er ook bij :) ) voor een strengere fouillage vind ik het sowieso al kut.

In België had ik de security goed op hun plaats gezet want ik weet dat zij het recht niet hebben om iemand te fouilleren (laat staan even in je ballen knijpen)
Werd er al tussenuit gehaald terwijl ik nog in de rij stond, misschien stond ik 'geseind' door mijn strakke kop van de vorige avond. :tearsofjoy:
Heb het maar vrijwillig afgegeven ondanks het goed verstopt was.
Eens ze met mij klaar waren konden ze met de volgende beginnen.
Weet niet wat de regels hier zijn in NL maar ik had er allemaal geen zin in.
Bonnetjes opgemaakt aan eten en 15 min later naar huis vertrokken.

Op festivals in België kan er ook wel eens controle zijn en wat afgenomen worden maar eens je binnen bent mag je zelfs op de brave festivals openbaar blowen, dacht dat dit in NL niet anders was maar ook op een hiphopfestival in NL is er bij de entree van mij al hasj in beslag genomen.

Vanaf nu enkel nog NL festivals die op de website staten dat wiet mee binnen mag. :tonguewink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
chipmunk zei:
Wat een kutfeest was die WAE trouwens zeg.
Muziek veel te stil, podia die bijna leeg waren dus veel sfeer was er niet (maar ik snap nu waarom het festival goedkoop is en hier niet veel volk op afkomt), algemeen een slechte vibe vond ik en dan nog superstrenge security die op alle podia rondneust of er niemand aan het blowen is. De locatie was zeer mooi, maar dat was het dan ook voor mij.
Als je op een festival niet openbaar een jointje kan draaien en er aan de lopende band mensen apart worden genomen (yes ik was er ook bij :confused:mile: ) voor een strengere fouillage vind ik het sowieso al kut.

In België had ik de security goed op hun plaats gezet want ik weet dat zij het recht niet hebben om iemand te fouilleren (laat staan even in je ballen knijpen)
Werd er al tussenuit gehaald terwijl ik nog in de rij stond, misschien stond ik 'geseind' door mijn strakke kop van de vorige avond. :tearsofjoy:
Heb het maar vrijwillig afgegeven ondanks het goed verstopt was.
Eens ze met mij klaar waren konden ze met de volgende beginnen.
Weet niet wat de regels hier zijn in NL maar ik had er allemaal geen zin in.
Bonnetjes opgemaakt aan eten en 15 min later naar huis vertrokken.

Op festivals in België kan er ook wel eens controle zijn en wat afgenomen worden maar eens je binnen bent mag je zelfs op de brave festivals openbaar blowen, dacht dat dit in NL niet anders was maar ook op een hiphopfestival in NL is er bij de entree van mij al hasj in beslag genomen.

Vanaf nu enkel nog NL festivals die op de website staten dat wiet mee binnen mag. :tonguewink:
Klik om te vergroten...

Dat klinkt idd wel erg kut ja! En voor mij als Nederlander ook vreemd. Ik ben op verschillende (grotere) festivals geweest en ben nog nooit super streng gefouilleerd en al helemaal niet apart genomen. Wel ene keer lang geleden op Dance Valley werd een vriend aangesproken door de beveiliging om ff uit het zicht te gaan als tie een jointje draait, anders namen ze t af.
Klinkt echt als een tegenvaller!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
chipmunk zei:
Op festivals in België kan er ook wel eens controle zijn en wat afgenomen worden maar eens je binnen bent mag je zelfs op de brave festivals openbaar blowen, dacht dat dit in NL niet anders was maar ook op een hiphopfestival in NL is er bij de entree van mij al hasj in beslag genomen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je net pech hebt gehad met je twee festivals in Nederland. De meesten zijn niet zo streng, ook niet wanneer wiet niet is toegestaan. Maar helaas heb je er ook gewoon kut festivals tussen zitten die echt heel streng zero tolerance handhaven, dat zijn meestal de grotere en meer commerciële festivals.
J
JoomanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beste allen!

Zelfde vraag>iets andere setting.
Mijn vriendin en ik gaan naar All we Want. Dit is ook een meerdaagsfestival.

Nu gaan wij van Vrijdag tot maandag.
Vrijdag is de planning de hele dag en een groot gedeelte van de nacht te pakken. 24 uur's festival:))De volgende dag is het weer feest. De hele dag en ik geloof tot een uur of 1 snachts.

Nu willen wij het hele festival perfect kunnen meemaken. Kortom het meeste er uit halen. Wij niet van plan heel veel te gebruiken!
Wel optioneel twee dagen een beetje!

Planning zaterdag 4f en miss een klein beetje xtc.

Zondag klein beetje speed en alchol of 3mmc.

Of precies anders om dag een speed of 3mmc En dag twee de seratonine kanonnen xtc en of 4f.

We zijn er van bewust dat twee dagen gebruiken niet super gezond is..

Dit is trouwens de eerste en laatste weekender voor ons dit jaar. We hebben er veel zin in. Normaal gesproken laten we voldoende tijd er tussen zitten.

Maar voor nu zijn wij erg benieuwd naar jullie mening en ideeën over de beste aanpak!

Dit is mijn eerste post. Weet niet of ik allemaal goed doe. Maar dezel topic vonden wij wel aansluiten.

Bedankt voor de moeite jooman.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jooman zei:
Beste allen!



Planning zaterdag 4f en miss een klein beetje xtc.

Zondag klein beetje speed en alchol of 3mmc.

Of precies anders om dag een speed of 3mmc En dag twee de seratonine kanonnen xtc en of 4f.

We zijn er van bewust dat twee dagen gebruiken niet super gezond is..

Bedankt voor de moeite jooman.
Klik om te vergroten...

Combi van 4fa met xtc/mdma is heel ongezond en een zware belasting voor je lijf EN je hersenen. Het wordt sterk afgeraden en niet voor niets.
Speed OF 3mmc is beter dan speed EN 3mmc, beide zijn uppers dus ook behoorlijk slecht voor je om samen te gebruiken, een flinke aanslag voor je hart en bloedvaten.
En dan zeg je dag 2 serotonine kanonnen (ik gok dat je dag 3 bedoeld? Je bent op 1 en 2 al onder de pannen met of 4fa en/of xtc speed/3mmc zeg je zelf. 1 of 2 dagen na elkaar een serotoine verbruiker nemen is heel slecht voor je. Je frituurt je hersenen op die manier. Plus dat je op de 2e dag serotonine verbruikers ook veel minder zal voelen, je serotonine is al opgemaakt de 1e x.
Doe anders dag 1 OF speed OF 3mmc, dag 2 op een enkel drankje na niets, en dag 3 4fa OF mdma/xtc. Van de xtc/mdma zul je een grotere dip ervaren dus beter doe je die op de laatste dag.
Mocht er ander en beter advies zijn van andere df'ers dan lees ik dat graag.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dunnetjess33 zei:
En dan zeg je dag 2 serotonine kanonnen (ik gok dat je dag 3 bedoeld? Je bent op 1 en 2 al onder de pannen met of 4fa en/of xtc speed/3mmc zeg je zelf. 1 of 2 dagen na elkaar een serotoine verbruiker nemen is heel slecht voor je. Je frituurt je hersenen op die manier. Plus dat je op de 2e dag serotonine verbruikers ook veel minder zal voelen, je serotonine is al opgemaakt de 1e x.
Klik om te vergroten...
Nee daar bedoelt hij natuurlijk gewoon de 4-FA en XTC mee.

4-FA en XTC zou ik in ieder geval niet gaan combineren, dat is heel slecht voor je hersenen. Maar als je dat nog niet erg genoeg vind is het belangrijk om te weten dat daar ook al mensen aan zijn overleden. Kortom, de risico's zijn het niet waard en met name XTC is toch ook gewoon leuk genoeg op zichzelf.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Nee daar bedoelt hij natuurlijk gewoon de 4-FA en XTC mee.
.
Klik om te vergroten...

Die snap ik weer niet. Vs zegt op dag 2 (zaterdag) 4fa EN misschien xtc
Dag 3 (zondag) speed, alcohol of 3mmc (of andersom)
En dag 1 vrijdag heeft ie niet genoemd wat ie wil gebruiken die hele dag en nacht dat ie door wil halen. Ik had begrepen (blijkbaar verkeerd) dat dag 1 en 3 xtc of 4fa zou zijn. Pardon
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dunnetjess33 zei:
Die snap ik weer niet. Vs zegt op dag 2 (zaterdag) 4fa EN misschien xtc
Dag 3 (zondag) speed, alcohol of 3mmc (of andersom)
En dag 1 vrijdag heeft ie niet genoemd wat ie wil gebruiken die hele dag en nacht dat ie door wil halen. Ik had begrepen (blijkbaar verkeerd) dat dag 1 en 3 xtc of 4fa zou zijn. Pardon
Klik om te vergroten...
Het is dus of dag 2 een entactogeen en dag 3 een upper of dag 1 een upper en dag 2 een entactogeen:
Jooman zei:
Planning zaterdag 4f en miss een klein beetje xtc.

Zondag klein beetje speed en alchol of 3mmc.

Of precies anders om dag een speed of 3mmc En dag twee de seratonine kanonnen xtc en of 4f.
Klik om te vergroten...
J
JoomanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor jullie reacties! Het was misschien een beetje onduidelijk. Maar de vrijdag kunnen wij niet. Voor ons begint het festival op zaterdag!

Zaterdag is voor ons de beste dag waar we een groot gedeelte van de nacht willen doorhalen. Zondag vroeg in de ochtend het bed in. (Hopelijk wat slapen) En zondag middag tot 1 uur snachts

Dus of zaterdag 3mmc OF speed.
Zondag xtc of 4fa.

Of precies andersom wat is in dit geval het beste? Gezien de zaterdag dag en nacht en daarbij op zondag ook nog goed voelen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jooman zei:
Of precies andersom wat is in dit geval het beste? Gezien de zaterdag dag en nacht en daarbij op zondag ook nog goed voelen.
Klik om te vergroten...
Als je de zaterdag de dag en nacht wilt volmaken ga je dat op XTC niet redden in ieder geval. Met 4-FA zou je dat kunnen redden, maar dan zul je een aantal keer moeten bijnemen wat echt heel slecht is. Bovendien zul je dan niet slapen.

Op speed daarentegen kun je prima een dag en nacht doorgaan, maar ook dan zul je waarschijnlijk niet slapen. Op de 3-MMC zo lang doorgaan lijkt me ook niet echt handig aangezien het zo kort duurt en je dan flink moet gaan bijnemen wat ook erg slecht is.

Als je perse die zaterdag de dag en nacht wilt volmaken en daarna nog een beetje wilt slapen dan kun je nog het best overdag nuchter blijven en dan 's nachts aan de XTC.
J
JoomanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thanks voor alle info, blij mee. Weet nu hoe we het aan gaan pakken :thumbsup:
J
JoomanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Top. Denk dat we het laatste doen zaterdag later op de avond de xtc. Of een capsule 4f in de avond daarna niet meer bijnemen en proberen wat uurtjes te slapen.

En de volgende dag speed of 3mmc

Is slapen (korte dutjes) trouwens ook geen optie op speed als je niet te vaak bij neemt. En optijd stopt?

En de 3mmc als je daar later op begint. Slaap je ook niet zo goed op als xtc geloof ik?

Mocht dit wel kunnen.
Dan kunnen we ook op zondag xtc nemen.

En dan even een goede nacht rust pakken.

Heel erg bedankt voor de info.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jooman zei:
Is slapen (korte dutjes) trouwens ook geen optie op speed als je niet te vaak bij neemt. En optijd stopt?
Klik om te vergroten...
Dat hangt van vele factoren af, uiteraard je dosering, maar ook je gewenning, je persoonlijke gevoeligheid en je manier van inname. Hoe hoger je dosering of hoe vaker je bijneemt hoe moeilijker slapen wordt. Mensen die vaak speed gebruiken slapen er vaak makkelijker op, zeker de eerste paar keer kan slapen soms extra lastig zijn. De ene persoon slaapt sowieso makkelijker dan de ander na speed. En als je het snuift werkt het veel korter dan wanneer je het slikt, nadeel van snuiven is dan weer dat je sneller geneigd bent bij te nemen waardoor je alsnog moeilijk kunt slapen uiteindelijk.

Jooman zei:
En de 3mmc als je daar later op begint. Slaap je ook niet zo goed op als xtc geloof ik?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk vind ik slapen na XTC makkelijker dan na 3-MMC, maar opzich gaat slapen vaak wel redelijk na 3-MMC. Alleen niet teveel en vaak bijnemen uiteraard. Sowieso is te veel en vaak bijnemen op 3-MMC erg ongezond aangezien het snel tot gevaarlijke vaatvernauwing leidt. En je wilt niet paars worden, dat is buiten dat het er niet uit ziet ook gewoon echt gevaarlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."