Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEik en de wereld - een beschouwing over drugs

Eik en de wereld - een beschouwing over drugs

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik was dan ook echt verbijsterd.

dan krijg je na beestjes uit de sloot scheppen op de lagere school je eerste serieuze biologieles als nog jonge natuurliefhebber, beginnen ze met een pertinent onjuiste stelling. en dan wordt je nog bijna uit de klas gestuurd omdat de juf geen zin heeft in een discussie.

ik had ook nog godsdienst, maar daar kreeg ik al snel ontheffing van omdat de school alleen maar positief over religie wou zijn en ik altijd benadrukte dat religie ook heel gevaarlijk kan zijn en ontelbaar doden op zijn geweten heeft. vond ik trouwens heel erg jammer want religie is een heel interessant onderwerp.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
ik was dan ook echt verbijsterd.

dan krijg je na beestjes uit de sloot scheppen op de lagere school je eerste serieuze biologieles als nog jonge natuurliefhebber, beginnen ze met een pertinent onjuiste stelling. en dan wordt je nog bijna uit de klas gestuurd omdat de juf geen zin heeft in een discussie.

ik had ook nog godsdienst, maar daar kreeg ik al snel ontheffing van omdat de school alleen maar positief over religie wou zijn en ik altijd benadrukte dat religie ook heel gevaarlijk kan zijn en ontelbaar doden op zijn geweten heeft. vond ik trouwens heel erg jammer want religie is een heel interessant onderwerp.
Klik om te vergroten...
Bijzonder dat een biologie lerares zegt dat mensen geen dieren zijn. Ben dan toch benieuwd waar onze tepels volgens haar vandaan komen en waarom andere zoogdieren die dan ook hebben.

Maar klinkt alsof je op een strenge christelijke school zat waar ze het niet zo nauw nemen met wetenschap en de evolutie theorie, klopt dat?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zweibeiner zei:
War on drugs kost veel geld maar het levert ook veel geld op voor bepaalde mensen. Zou het niet daarom zijn dat de war nog steeds gaande is? Of in ieder geval een groot deel reden?
Klik om te vergroten...
Die strip tekening in het eerste bericht van Eik laat dat goed zien en ik refereerde daar later ook nog aan.

De enige logische verklaring voor the war on drugs is financiële belangen van een select clubje, die genoeg macht hebben om tegen het maatschappelijk belang te lobbyen. Denk daarbij aan de farmaceutische industrie, drugs cartels en alcoholische industrie. En tevens nog de belangen van politie budgetten, etc.

Het is natuurlijk een beetje complot denken, maar ik kan gewoon echt geen andere logische verklaring vinden dan deze.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben het helemaal met je eens! Ik ben ook zeker geen complot denker maar in sommige situaties is het wel de logische kant om uit te denken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."