#1
Lijkt me weleens een interessant vraagstuk.
Wat heeft het gebruiken van drugsbje nu gekost, en ik bedoel hiermee dus niet alleen het financiële deel, en wat heeft het joubmisschien ook opgeleverd?
Voor mijzelf, en ik neem in deze beschouwing mijn gebruik van a l l e middelen mee, kan ik zeggen dat voor mij het kostengedeelte bestaat uit idd een hèle vrachtwagen vol met geld, óók nog eens een relatie van 5 en een half jaar, waarvan ik nu nog steeds emotioneel de last van draag, en dit óók nog eens iedere dag gevoelens van spijt en verdriet,
Een compleet veranderd leven, ik heb nogal wat dommigheden uitgehaald,
Een veranderde levens instelling,
Een veranderd karakter, want ook van softdrugs gebruiken verander je wel degelijk!
Het heeft mij meerdere malen bijna het leven gekost, ik heb echt waar meermaals op het scherp van de snede mogen balanceren zogezegd,want er gaat echt wel wat door je heen als er op een weg ineens vóór je, en achter je een boom op de weg valt, en ze beginnen op je te schieten,
Ook anderen in gevaar gebracht door bijvoorbeeld te gaan rijden terwijl je onder invloed bent en denkt, dat je best in staat bent om te gaan rijden terwijl dit beslist op zijn zachtst gezegd volkomen onverantwoord gedrag was,
Je mensen hebt gekwetst, geld hebt geleend waarvan de terugbetaling niet bepaald op rolletjes verliep...,
Dus...ruzie,
Altijd dat karakteristieke leugen gedrag, (ontkennen dat Je weer gedronken had terwijl duidelijk het tegendeel bleek,
Geld uitgeven aan stupiditeiten, of onnodige artikelen aanschaffen omdat je onder invloed verkerende de logica volledig kwijt was,
Wat het mij heeft opgeleverd, dat is een veel kortere lijst.
Een zeer verruimde geest.
Onder invloed van sommige psychedelica kan je tot werkelijk hèle goede probleemoplossing komen,
In tijden van hoge stress een demper geven zó dat ik wat langer onder deze stress kon dóórgaan met toch nog te kunnen functioneren,
Een soort vakantie depressiva werking, alleen is dit helaas maar tijdelijk,
En....je hoort ergens bij. Maar dit is zoals later vaak blijkt, een idee fixe.
Je denkt dat je vrienden hebt, maar dit klopt niet. Voor geen centimeter zelfs. Maar, als je eenzaam bent kan dit gegeven toch nog enig soelaas bieden.
Je kunt eens wat langer, en ook intenser, eens een feestje hebben.
En daar kan je dus méér dan een nachtje lang, doorfeesten.
Het geeft soms broodnodige rust.
Ook dit helaas maar tijdelijk.
En toch noem ik dit als een soort van voordeel.
En nu, beste medeleden, vul deze lijst met voor, en nadelen van gebruiken eens aan?
Ik roep, en luister!
Wat heeft het gebruiken van drugsbje nu gekost, en ik bedoel hiermee dus niet alleen het financiële deel, en wat heeft het joubmisschien ook opgeleverd?
Voor mijzelf, en ik neem in deze beschouwing mijn gebruik van a l l e middelen mee, kan ik zeggen dat voor mij het kostengedeelte bestaat uit idd een hèle vrachtwagen vol met geld, óók nog eens een relatie van 5 en een half jaar, waarvan ik nu nog steeds emotioneel de last van draag, en dit óók nog eens iedere dag gevoelens van spijt en verdriet,
Een compleet veranderd leven, ik heb nogal wat dommigheden uitgehaald,
Een veranderde levens instelling,
Een veranderd karakter, want ook van softdrugs gebruiken verander je wel degelijk!
Het heeft mij meerdere malen bijna het leven gekost, ik heb echt waar meermaals op het scherp van de snede mogen balanceren zogezegd,want er gaat echt wel wat door je heen als er op een weg ineens vóór je, en achter je een boom op de weg valt, en ze beginnen op je te schieten,
Ook anderen in gevaar gebracht door bijvoorbeeld te gaan rijden terwijl je onder invloed bent en denkt, dat je best in staat bent om te gaan rijden terwijl dit beslist op zijn zachtst gezegd volkomen onverantwoord gedrag was,
Je mensen hebt gekwetst, geld hebt geleend waarvan de terugbetaling niet bepaald op rolletjes verliep...,
Dus...ruzie,
Altijd dat karakteristieke leugen gedrag, (ontkennen dat Je weer gedronken had terwijl duidelijk het tegendeel bleek,
Geld uitgeven aan stupiditeiten, of onnodige artikelen aanschaffen omdat je onder invloed verkerende de logica volledig kwijt was,
Wat het mij heeft opgeleverd, dat is een veel kortere lijst.
Een zeer verruimde geest.
Onder invloed van sommige psychedelica kan je tot werkelijk hèle goede probleemoplossing komen,
In tijden van hoge stress een demper geven zó dat ik wat langer onder deze stress kon dóórgaan met toch nog te kunnen functioneren,
Een soort vakantie depressiva werking, alleen is dit helaas maar tijdelijk,
En....je hoort ergens bij. Maar dit is zoals later vaak blijkt, een idee fixe.
Je denkt dat je vrienden hebt, maar dit klopt niet. Voor geen centimeter zelfs. Maar, als je eenzaam bent kan dit gegeven toch nog enig soelaas bieden.
Je kunt eens wat langer, en ook intenser, eens een feestje hebben.
En daar kan je dus méér dan een nachtje lang, doorfeesten.
Het geeft soms broodnodige rust.
Ook dit helaas maar tijdelijk.
En toch noem ik dit als een soort van voordeel.
En nu, beste medeleden, vul deze lijst met voor, en nadelen van gebruiken eens aan?
Ik roep, en luister!