Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs kan ik naast deze medicatie gebruiken.

Welke drugs kan ik naast deze medicatie gebruiken.

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik die medicijn lijst zo bezie,
Dan heb je helemaal niets meer nodig zonder in een gevaarlijke zone te geraken...
Alcohol met die zooi? Echt link, want dit kan volkomen fout gaan.
Wiet, hash, dit gaat wel, maar toch.
Even niet doen, zoals 8.6 al zegt.
Benzo's is idd geen oplossing. Eerder een mijnenveld. Zo Als er al staat: ontwennen van benzo is echt niet fijn.
Ik heb er 4 weken over gedaan, klinisch, lang geleden, maar niet vergeten!
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Waanzinpriester zei:
Hallo medeforumleden,

Ik heb nogal een brandende vraag, namelijk het volgende.

Ik slik de volgende medicatie :

Olanzapine 20 mg.
Diazepam 5 mg.
Lorazepam 6 mg.

Ik heb laatst al gevraagt over truffels, maar dat heeft geen zin met deze medicatie.

Nu is mijn vraag, welke drugs, kan ik veilig gebruiken.

Wat ik niet meer doe is :

Amfetaminen.
Xtc.
Coke.
Alcohol.

Ik weet dat wiet en hasj wel gaan en ondervind er de laatste tijd geen problemen meer mee.
(Angstaanvallen en dergelijke).

Ik wil ook welleens wat anders dan joints roken elke avond.
Een keer een innerlijke reis, maar dan met iets anders.

Hopelijk zijn er alternatieven genoeg.

Greetz van de waanzinpriester[/ beste vraagsteller , ik werk zelf in de medicatie branche en wat jij gebruikt is eigenlijk al drugs an sich, ik zou het zeker niet combineren met uppers QUOTE]
Klik om te vergroten...
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat houdt je tegen?!
E
Evilcoffee69Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat mij in de psychiatrie verteld is en wat ook duidelijk zo is bij mij, is dat thc ongelofelijk gevaarlijk is wat betreft het opwekken van psychoses (indien je gevoelig voor psychoses bent.) Je zegt haast enkel nog wiet en hasj te kunnen roken, dus sorry voor dit slechte nieuws...

Als je antipsychotica niet meer werken, gaan ze wss je dosis verhogen. Tot je op de maximumdosis zit, of er zelfs wat over. Als je het dan opnieuw meemaakt, is de standaardprocedure van je op Leponex te zetten. Werkt zeer goed als antipsychoticum, universeel, maar je weegt er binnen de kortste keren gegarandeerd minstens 120 kilo door, al eet je maar een blaadje sla per twee weken, en bij het opstarten moeten ze het eerste half jaar van je arm een speldenkussen maken. (Elke week bloedname om te zien of de Leponex je witte bloedcellen niet afbreekt.) Zelf heb ik met heel veel geluk nog een ander antipsychoticum gevonden met weinig bijwerkingen en een goede hoofdwerking maar euh … Als je psychosegevoelig bent: Uitkijken met die wiet!
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je hebt al zoveel klachten en symptomen
door drugs en medicatie misbruik!
Kijk is in de spiegel en pak het probleem aan!
Als je toch eigewijs en naief wilt zijn moet
je het gewoon doen en ondervinden wat het met je doet!
Niemand hier heeft de ervaring om te zeggen dat iets wel kan of niet kan! (In jouw situatie)

Wel kan je zelf logisch nadenken over je vraag!
W
WaanzinpriesterLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Justme83

Ik vraag info, ik heb namelijk geen zin om slechte ervaringen te krijgen door drugs in combi met deze medicatie.

Dus dat.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ketamine Mischien?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vrienden? Potje voetbal anders?
P
Psychotica SoberlieLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik weet wel dat van de olanzapine, en drugs gebruiken, wordt n mens zo paranoia als de tyfes
W
WaanzinpriesterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo medeforumleden,

Ik heb nogal een brandende vraag, namelijk het volgende.

Ik slik de volgende medicatie :

Olanzapine 20 mg.
Diazepam 5 mg.
Lorazepam 6 mg.

Ik heb laatst al gevraagt over truffels, maar dat heeft geen zin met deze medicatie.

Nu is mijn vraag, welke drugs, kan ik veilig gebruiken.

Wat ik niet meer doe is :

Amfetaminen.
Xtc.
Coke.
Alcohol.

Ik weet dat wiet en hasj wel gaan en ondervind er de laatste tijd geen problemen meer mee.
(Angstaanvallen en dergelijke).

Ik wil ook welleens wat anders dan joints roken elke avond.
Een keer een innerlijke reis, maar dan met iets anders.

Hopelijk zijn er alternatieven genoeg.

Greetz van de waanzinpriester
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat je het beste eerst je problemen onder controle moet zien te krijgen, dan stoppen met de medicatie en pas dan weer naar eventueel druggebruik zou moeten gaan kijken.

Als je zegt dat dit voorlopig niet mogelijk is omdat de problemen nog te aanwezig zijn dan is mijn advies om ook maar even geen drugs te gebruiken, want een angststoornis en een op de loer liggende psychose (ik zie dat je een antipsychotica gebruikt) is nou eenmaal geen goede basis voor drugsgebruik, het kan je problemen alleen maar verergeren.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik las in je vorige topic dat je benzo's kreeg wegens je zucht naar alcohol. Van de regen in de drup als je het mij vraagt. Ik ken mensen die nemen refusal, dan kun je niet drinken zonder bij het eerste slokje de longen uit je lijf te kotsen. Met name die Lorazepam is best sterk en neem je veel van.

Let wel: ik ben geen arts of je moeder ofzo, maar ik weet wel wat verslaving aan benzo's kan doen. Dus ook hier weer: let alsjeblieft op jezelf.

En ik denk dat het beter is dat je eerst wat stabieler moet worden als mens, of nuchterder (als in: chemisch nuchter). Met jouw medicijnencocktail ook nog andere drugs erbij is echt spelen met vuur. Die interacties zijn vrij onvoorspelbaar.

Ga nog eens met je arts praten en kijk of je psychische ondersteuning kunt krijgen ofzo. Ik denk dat je weinig inzichten krijgt waar je iets aan hebt met drugs momenteel. Innerlijke reizen maak je toch vrijwel alleen met psychedelica en dat gaat nooit werken met die benzo's erbij (volle dosis 4-ho-MET deed niets bij mij omdat ik een benzo eerder op de dag had gedaan...).

Beste situatie zou mij lijken al die troep van de arts vervangen door microdosering truffels of LSD, maar goed, kijk uit met de benzohel. Dat is net zo erg als afkicken van alcohol als je lang flink hebt gebruikt.

Succes!
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb zelf meerdere opnames gehad (sommigen ook via de RM weg)
Ben nu zelf gelukkig van de alcohol af. Al is er iets anders voor in de plaats gekomen..
Maar even ontopic en mijn persoonlijk advies
Refusal zou ik niet aan beginnen, toen ik grieperig raakten en hoest tabletten nodig had bleek in allen van die alcohol te zijn verwerkt. Al is het maar een beetje. Refusal proeft dat en je schiet gelijk rood aan.
Bij mij is het één keer totaal fout gegaan toen en dat wil je niet meemaken.
Buiten dat is het geen zuchtremmer en wanneer je echt zou willen drinken doe dan een proefdronk en wacht twintig minuten anders gaat het flink fout
Portobello zei:
Ik las in je vorige topic dat je benzo's kreeg wegens je zucht naar alcohol. Van de regen in de drup als je het mij vraagt. Ik ken mensen die nemen refusal, dan kun je niet drinken zonder bij het eerste slokje de longen uit je lijf te kotsen. Met name die Lorazepam is best sterk en neem je veel van.

Let wel: ik ben geen arts of je moeder ofzo, maar ik weet wel wat verslaving aan benzo's kan doen. Dus ook hier weer: let alsjeblieft op jezelf.

En ik denk dat het beter is dat je eerst wat stabieler moet worden als mens, of nuchterder (als in: chemisch nuchter). Met jouw medicijnencocktail ook nog andere drugs erbij is echt spelen met vuur. Die interacties zijn vrij onvoorspelbaar.

Ga nog eens met je arts praten en kijk of je psychische ondersteuning kunt krijgen ofzo. Ik denk dat je weinig inzichten krijgt waar je iets aan hebt met drugs momenteel. Innerlijke reizen maak je toch vrijwel alleen met psychedelica en dat gaat nooit werken met die benzo's erbij (volle dosis 4-ho-MET deed niets bij mij omdat ik een benzo eerder op de dag had gedaan...).

Beste situatie zou mij lijken al die troep van de arts vervangen door microdosering truffels of LSD, maar goed, kijk uit met de benzohel. Dat is net zo erg als afkicken van alcohol als je lang flink hebt gebruikt.

Succes!
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."