Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpijt van drugsgebruik

Spijt van drugsgebruik

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo ouwe snatsduiven,

Heb jij in de afgelopen maand drugs gebruikt, terwijl je van te voren van plan was dit niet te doen en ondanks deze voornemen alsnog gebruikt hebt? En heb je hier spijt van / hoe voel je je hierover?

En was dit gebruik het waard of heb je alleen gebruikt omdat je 'stemmetje' in je hoofd hier zin in had en jij dit niet kon weerstaan?

Ik heb wel eens coke gebruikt op avonden waar ik geen drugs wou gebruiken, ik had hier achteraf weinig spijt van omdat ik, ondanks mijn voornemens, niet (ik let hier goed op) problematisch gebruik, ik de rest van mijn leven goed op orde heb en niet vaak drugs gebruik terwijl ik dit liever niet wil. Een enkele keer had ik wel spijt van een weekendje aan de speed, want na 3 dagen wakker te zijn geweest kwam ik op school en moest ik een Duits mondeling geven (6 vwo) en hier wist ik letterlijk geen enkel Duits woord meer, achja van die momenten leer je.

Ik merk dat ik echt ontzettend lange verhalen lul maar boeie, lekker dom lullen niks mis mee a sahbi
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pep op terwijl ik wou kappen tm minstens oud en nieuw... mja.... T leven is hard:screamcat:
B
BaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snelleke Snel zei:
Pep op terwijl ik wou kappen tm minstens oud en nieuw... mja.... T leven is hard:screamcat:
Klik om te vergroten...
Achja, als dit de enige keer is tot oud en nieuw zou ik zeggen, ga deze keer nog even helemaal gek, haal nog 3 gram en maak er een leuke ervaring van.

Daarna proberen te zorgen dat dit soort 'terugvalletjes' niet meer voorkomen en als dit de enige is tot oud en nieuw heb je tijd zat te herstellen en kan je ook nog helemaal gek gaan bij de jaarwisseling. Maak van deze terugval dan ook nog even een mooie ervaring en focus hierna op jou doel.

Ik weet niet of dit mogelijk is in jou context, maar dit zou mijn visie zijn en ik kan dit veroorloven i.c.m. mijn baan en school. Wanneer gebruik voor grote problemen zorgt in jou leven zou ik deze 'terugval' gebruiken om te leren en zo snel mogelijk focussen op de toekomst.

Een terugval bij een groot drugsprobleem is natuurlijk anders en hierbij moet meteen hulp worden verleend. Maar bij een klein drugsprobleem (bv. moeite in weekenden een drugs niet te gebruiken), inclusief de mensen die denken dat ze een drugsprobleem hebben maar dit niet hebben (bv. mensen die na 3 keer gebruiken denken dat ze verslaafd zijn, maar geen enkel benul hebben wat de definitie van verslaving is / grote angst voor het creëren van een drugsverslaving waardoor een invidu zichzelf dit aanpraat) is een terugval af en toe niet gevaarlijk en kan dan naar mijn mening beter goed benut worden:)

Succes met je doel voor stoppen tot oud en nieuw. Het lijkt moeilijk en mentaal, maar dit mentale ben jijzelf die in je hoofd praat en je staat daarboven.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik ook alleen omdat ik het nog heb liggen, als ik het niet had zou k er ook niet om gaan bellen ofzo, puur gemakzucht duz denk
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Meer en/of vaker gebruiken dan je hebt gepland is een kenmerk van verslaving. Als je daar wel eens last van hebt dan is dat wel een red flag om op te letten. Je kan aan het startpunt staan van een gewoonte die uit de hand aan het lopen is.

Wat in ieder geval niet helpt is jezelf kwalijk nemen dat je de keuze hebt gemaakt. Dat verlaagt alleen je zelfbeeld, wat uiteindelijk juist weer een trigger is om te gaan gebruiken.

Beter is het om te analyseren wat er nou precies aan de hand was dat je de keuze maakte om toch weer te gebruiken. Hoe voelde je je? In welke omgeving was je? Hoe kwam de gedachte aan drugs opzetten? Wat heb je toen gedaan?
Als je een goed beeld hebt van wat er precies aan de hand was, dan kun je dingen gaan bedenken die het de volgende keer kunnen voorkomen. Dus als je zin hebt om coke te gebruiken, dat je in plaats daarvan een rondje gaat hardlopen, kaasstengels gaat eten of een douche nemen. Ik noem maar iets.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja. Ik had dit met coke regelmatig, en altijd vreselijk spijt de volgende dag. Goede reden geweest voor mij om er mee te kappen :wink:
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Van de afgelopen maand heb ik absoluut geen spijt.
Tuurlijk heb ik wel spijt gehad van eerdere drugssessie (nachten doorhalen enz.) En dacht dan dagenlang nog van shitshit waarom deed ik dat dan?? En dat is dan precies weer een trigger op weer een upper te gebruiken voor mij. Maar het laatste halve jaar zijn de nog maar sporadisch voor gekomen en weet nu beter als ooit wat triggers voor me zijn.

heb nu meer zoiets van: het is oké wat ik allemaal meegemaakt heb.
De keren dat ik nu drugs gebruik is niet meer impulsief. Ik plan het nu echt. Heb er daarna ook geen spijt van en heb daardoor ook het gevoel dat het een mooie ervaring is geweest.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."