Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisselijkheid tijdens een xtc trip

Misselijkheid tijdens een xtc trip

22 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
J
Juan and onlyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi mensen,

Ik ga jaarlijks 2 a 3 keer naar een festival. Wanneer ik ga gebruik ik eigenlijk altijd wel xtc, max 1,5 pil verspreid over heel de avond (pak vaak een kwartje per uur, ben 1.81m en weeg 75kg)

Nu wordt ik aan het eind van de avond altijd misselijk, wat ook leidt tot overgeven. Nu heb ik hier over heel de avond maar 20min last van (en ga daarna weer kneiter hard), maar het is toch iets wat ik graag wil voor komen. Er komt dan voornamelijk veel vocht uit, is het daarom misschien het feit dat ik te veel water drink en dat mijn lichaam dit kwijt wil?

Mijn vriendin gebruikt het zelfde als ik, en heeft nergens last van. Wel heb ik het idee dat zij minder water drinkt.

Laatst heb ik een hele pil 4fma gebruikt (2x een halve) en een kwart x, en had weer het zelfde probleem..

Is dit iets wat ik kan voorkomen, en zo ja hoe? Of geeft mijn lichaam echt iets aan, en zou ik er mee moeten stoppen. Volgens mij is de hoeveelheid niet extreem wat ik gebruik, maar misschien toch te gevaarlijk voor mij?

hoor graag jullie mening!
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Juan and only zei:
Volgens mij is de hoeveelheid niet extreem wat ik gebruik, maar misschien toch te gevaarlijk voor mij?
Klik om te vergroten...
Tochwel, je gebruikt teveel in 1x. (Maar niet per se teveel in aantal keer xtc per jaar, zo lang er meerdere maanden tussen twee keer zijn)
Desondanks ik niet weet hoe sterk je pillen zijn gezien je dit niet vermeldde, maar ga van een gemiddelde uit hier gezien het effect die je ervaart klopt met die aanname.

Lees eens het MDMA handboek in het MDMA/XTC subforum hier.
Misselijk worden door teveel te nemen is normaal.
En als je dat teveel doet kun je ook misselijk worden als je niet teveel doet en is de drug al dan niet tijdelijk verpest voor je.
J
Juan and onlyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cerberus zei:
Tochwel, je gebruikt teveel in 1x. (Maar niet per se teveel in aantal keer xtc per jaar, zo lang er meerdere maanden tussen twee keer zijn)
Desondanks ik niet weet hoe sterk je pillen zijn gezien je dit niet vermeldde, maar ga van een gemiddelde uit hier gezien het effect die je ervaart klopt met die aanname.

Lees eens het MDMA handboek in het MDMA/XTC subforum hier.
Misselijk worden door teveel te nemen is normaal.
En als je dat teveel doet kun je ook misselijk worden als je niet teveel doet en is de drug al dan niet tijdelijk verpest voor je.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie.

Bedoel je dat ik sowieso teveel gebruik, of moet ik het langer spreiden over de avond? Als ik naar mijn vrienden kijk, gebruiken zij veel meer en hebben ook nergens last van. Nu weet ik dat ieder lichaam anders is, maar toch..
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat je teveel gebruikt sowieso.

MDMA is een vreemd iets blijkbaar op dat vlak, sommige mensen kunnen het schijnbaar misbruiken zonder gevolg, anderen hebben al redelijk snel de effecten van teveel doseren.

Alle informatie over hoe je het wel moet doen (dosis, hoeveel water je kunt drinken, ...) staat in dat topic waar ik naar verwees
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je neemt waarschijnlijk te veel. Weet je hoeveel mg mdma er in je pillen zit?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet of het komt door teveel nemen. Een maat van mij heeft ook last van misselijkheid, maar ikzelf heb dat nog nooit gehad. Ik neem het altijd op een volle maag en vaak een halfje per keer. Volgens mij altijd rond de 150mg mdma per pil.
Op die manier heb ik wel eens 2 of 3 van die pillen in een avond naar binnen gewerkt en nooit misselijk geweest.

Denk dat iedereen een maag heeft die anders reageer op dingen. Ik word heel misselijk van paddenstoelen en mijn maat weer niet.
J
Juan and onlyLid
01-01-2024, 00:00
#7
lise zei:
Je neemt waarschijnlijk te veel. Weet je hoeveel mg mdma er in je pillen zit?
Klik om te vergroten...

Heel slecht, maar durf het niet te zeggen.. gebruik vaak die grijze schildjes. Hoeveel zal dr in zitten, 200mg?

Hoeveel gebruiken jullie dan als ik vragen mag? Ook omdat mijn vriendin ook nergens last van heeft en maar 52kg weegt..
J
Jack21_02Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarschijnlijk zit er rotzooi o.a. versnijdings middelen in je pil
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Juan and only zei:
Er komt dan voornamelijk veel vocht uit, is het daarom misschien het feit dat ik te veel water drink en dat mijn lichaam dit kwijt wil?
Klik om te vergroten...

Teveel water drinken is gevaarlijk, ik neem aan dat je dit al weet? Het kan tot watervergiftiging en een beroerte leiden. Drink niet meer dan 1 a 2 glazen per uur.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb nog maar 1x XTC gedaan en had toen ongeveer een halve pil binnen die ook ~220mg was. Niet bijgenomen, perfect goed gevoeld voor 5 uur.

Ik zou je aanraden ook een halve te nemen, ervan uitgaande dat ze ook ongeveer die sterkte zijn. En niet bij te nemen.
Beginnen met een kwartje zorgt dat je euforie niet veel beter gaat worden dan kwartjesniveau, en ieder kwartje die je bijneemt verlengt de sessie enkel tot op het punt dat al je serotonine op is en dan kun je misselijk worden.

Of je grijze schildjes 200mg zijn mogen we hier niet over speculeren volgens de forumregels.
J
Juan and onlyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
Teveel water drinken is gevaarlijk, ik neem aan dat je dit al weet? Het kan tot watervergiftiging en een beroerte leiden. Drink niet meer dan 1 a 2 glazen per uur.
Klik om te vergroten...

I know.. ik let hier ook op. Maar omdat er vaak alleen vocht uit komt, dacht ik dat misschien alsnog te veel is.
J
Juan and onlyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cerberus zei:
Of je grijze schildjes 200mg zijn mogen we hier niet over speculeren volgens de forumregels.
Klik om te vergroten...

Excuses, wist ik niet. Beschouw dit dan maar als niet verstuurd.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Jack21_02 zei:
Waarschijnlijk zit er rotzooi o.a. versnijdings middelen in je pil
Klik om te vergroten...

Dat komt in Nederland bijna niet meer voor.

Ik neem meestal 180 mg, verdeeld over 2 keer. Ik weeg 60 kg.
J
Juan and onlyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Ik weet niet of het komt door teveel nemen. Een maat van mij heeft ook last van misselijkheid, maar ikzelf heb dat nog nooit gehad. Ik neem het altijd op een volle maag en vaak een halfje per keer. Volgens mij altijd rond de 150mg mdma per pil.
Op die manier heb ik wel eens 2 of 3 van die pillen in een avond naar binnen gewerkt en nooit misselijk geweest.

Denk dat iedereen een maag heeft die anders reageer op dingen. Ik word heel misselijk van paddenstoelen en mijn maat weer niet.
Klik om te vergroten...

Precies, dat hoor ik dus meer.. Dus gewoon ff 20min bikkelen en weer door? Of is het toch te gevaarlijk..
J
Juan and onlyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Dat komt in Nederland bijna niet meer voor.

Ik neem meestal 180 mg, verdeeld over 2 keer. Ik weeg 60 kg.
Klik om te vergroten...

Hoe veel tijd zit er tussen als ik vragen mag?
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als er echt 200mg in je pillen zit dan is 1.5 pil wel te veel, maar het zou ook kunnen dat misselijkheid gewoon een soort bijeffect is. Een vriendin van me wordt altijd misselijk tijdens de come up en moet ook overgeven. Daarna gaat ze gewoon goed. Ik heb hier zelf nooit last van terwijl we ongeveer even veel wegen en even veel xtc nemen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#17
lise zei:
Als er echt 200mg in je pillen zit dan is 1.5 pil wel te veel, maar het zou ook kunnen dat misselijkheid gewoon een soort bijeffect is. Een vriendin van me wordt altijd misselijk tijdens de come up en moet ook overgeven. Daarna gaat ze gewoon goed. Ik heb hier zelf nooit last van terwijl we ongeveer even veel wegen en even veel xtc nemen.
Klik om te vergroten...
Klopt, maar als hij een veiligere portie zou nemen, zou de kans van dat bijeffect misschien aanzienlijk minder zijn. Maar de grootste hint op mij waardoor ik vlakaf zei "het is omdat je teveel pakt", is omdat hij zegt dat zijn misselijkheid tegen het einde van de avond is. Dus heeft hij zijn kwartjes al binnen en de come up al lang voorbij. En komt dus eerder over als "serotonine is opgebruikt" voor mij.
Daarom ben ik echt eens nieuwsgierig wat er gebeurt als hij mijn raad van enkel een halve in 1x eten en niet bijnemen opvolgt.
J
Juan and onlyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cerberus zei:
Dus heeft hij zijn kwartjes al binnen en de come up al lang voorbij. En komt dus eerder over als "serotonine is opgebruikt" voor mij.
Daarom ben ik echt eens nieuwsgierig wat er gebeurt als hij mijn raad van enkel een halve in 1x eten en niet bijnemen opvolgt.
Klik om te vergroten...

Thanks voor de tip! Maar als mijn serotonine is opgebruikt, waarom ga ik na het overgeven dan weer kneiter lekker? Daarom heb ik meer het gevoel dat mijn lichaam zich even van iets wil ontdoen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Juan and only zei:
Precies, dat hoor ik dus meer.. Dus gewoon ff 20min bikkelen en weer door? Of is het toch te gevaarlijk..
Klik om te vergroten...

Bij mij gaat het een beetje op gevoel. Als ik het idee heb dat ik over de piek ben dan neem ik wat bij. Als ik echt begin te beven van euforie en begin te hallucineren en wat niet dan is het wel een teken voor mij om te stoppen. Maar ik gebruik XTC niet als party drug maar meer in sociale context.
Let goed op jezelf. En wees voorzichtig.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Juan and only zei:
Thanks voor de tip! Maar als mijn serotonine is opgebruikt, waarom ga ik na het overgeven dan weer kneiter lekker? Daarom heb ik meer het gevoel dat mijn lichaam zich even van iets wil ontdoen.
Klik om te vergroten...
Dat is natuurlijk ook een goed punt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."