Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpgeloste drugs en het gebit

Opgeloste drugs en het gebit

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Ik denk niet dat gefluoreerde drugs heel goed voor je gebit zijn, en al helemaal niet de stimulerende varianten daarvan.
Klik om te vergroten...
Lekker droog 😂
(S) staat voor sarcastisch!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Amfetamine is slecht voor je tanden omdat je er een droge mond van krijgt en gaat kaakklemmen of knarsetanden, en omdat je lang wakker blijf zodat dingen als persoonlijke hygiëne ook al snel minder aandacht krijgen. Een pH van 5-6 is haast neutraal dus totaal niet zuur.
Klik om te vergroten...
Hier was ik mee bekend. Dat het oplossen in water en drinken extra schade voor het gebit oplevert is dus een fabeltje?


Neo-Shulginist zei:
Ik denk niet dat gefluoreerde drugs heel goed voor je gebit zijn, en al helemaal niet de stimulerende varianten daarvan.
Klik om te vergroten...
Ah ja de ‘(s)’ is niet iedereen bekend natuurlijk, maar dat is bedoeld om sarcasme aan te duiden hahaha!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Amfetamine is slecht voor je tanden omdat je er een droge mond van krijgt en gaat kaakklemmen of knarsetanden, en omdat je lang wakker blijf zodat dingen als persoonlijke hygiëne ook al snel minder aandacht krijgen. Een pH van 5-6 is haast neutraal dus totaal niet zuur.

Ik denk niet dat gefluoreerde drugs heel goed voor je gebit zijn, en al helemaal niet de stimulerende varianten daarvan.
Klik om te vergroten...
Fluoride is Überhaupt niet gezond voor de tanden. Tandartsen zeggen van wel, maar juist door de fluoride blijf je bij ze terug komen. Laat staan inderdaad gefluoreerde drugs..
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blyatman zei:
Fluoride is Überhaupt niet gezond voor de tanden. Tandartsen zeggen van wel, maar juist door de fluoride blijf je bij ze terug komen. Laat staan inderdaad gefluoreerde drugs..
Klik om te vergroten...
Fluoride is slecht als en het teveel binnen krijgt weet ik, maar dat spul in het bitje spuug je natuurlijk weer uit. Volgensmij is het onder tandartsen wel een beetje een controversieel onderwerp, lang niet elke doet het namelijk (meer). Buiten het bestek van dit topic alleen hahaha. Ik poets nu in iedergeval altijd met tandpasta zonder fluoride en schuim-spul
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat is de functie van fluor dan in tandpasta? Kan me moeilijk voorstellen dat men iets wat slecht is voor de tanden steekt in iets wat goed zou zijn voor de tanden?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
Green Dude zei:
Wat is de functie van fluor dan in tandpasta? Kan me moeilijk voorstellen dat men iets wat slecht is voor de tanden slecht zou zijn voor je tanden?
Klik om te vergroten...
Waarom gingen winkels eerder open dan de sportscholen tijdens de lockdown??
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Nachtzuster zei:
Bekijk bijlage 23758
Klik om te vergroten...

hmmm, er lijkt een soort algemeen wantrouwen tegen tandartsen (?)


mss is het een complot.. wie heeft er nog meer baat bij gaatjes?..

carglass? 🤔

dakbedekkers! 😮

dijkcontroleurs! 🤭

😅

maar goed.. een huisarts heeft er mogelijk ook baat bij om z'n patiënten ziek te houden..
maar die verdenken we ook niet.. toch?


edit: grapje hoor.. eed van Hippocrates etc 😉
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gympie zei:
maar goed.. een huisarts heeft er mogelijk ook baat bij om z'n patiënten ziek te houden..
maar die verdenken we ook niet.. toch?
Klik om te vergroten...
Als je eens wist hoeveel gesponsord wordt door de pharmaceuten zou je er ziek en misselijk van worden ja!

Ik zeg niet alle (tand)artsen, maar helaas draait veel om geld en belangen in deze wereld...

Edit: waarom is DMT verboden en krijg je op recept antidepressiva bij je dealer (de huisarts) vergoed door de zorgverzekeraar en kan je alcohol en tabak in elke supermarkt kopen waar de overheid flink aan verdiend?

Zomaar wat vragen...
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Nachtzuster zei:
Als je eens wist hoeveel gesponsord wordt door de pharmaceuten zou je er ziek en misselijk van worden ja!
Klik om te vergroten...
ja, daar heb ik wel het één en ander over gehoord..
De Nachtzuster zei:
Ik zeg niet alle (tand)artsen, maar helaas draait veel om geld en belangen in deze wereld...

Edit: waarom is DMT verboden en krijg je op recept antidepressiva bij je dealer (de huisarts) vergoed door de zorgverzekeraar en kan je alcohol en tabak in elke supermarkt kopen waar de overheid flink aan verdiend?

Zomaar wat vragen...
Klik om te vergroten...
ja, helaas wel..

en legitieme vragen..
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Nachtzuster zei:
Waarom gingen winkels eerder open dan de sportscholen tijdens de lockdown??
Klik om te vergroten...
Ik zie dat mijn bericht niet helemaal correct was, heb het aangepast. Maar ik begrijp je punt, soms zijn er niet altijd antwoorden :tongueout:
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
2494f0c2117894b220f598bce05b4c97.jpg
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hola!

Het is mogelijk om naast een pil, capsule of bommetje oraal in te nemen het op te lossen in water (of een ander drankje) en op te drinken.

Ik hoor echter vaak dat dit slecht voor je gebit zou zijn. Als je puur van de smaak uit gaat is dit geen onlogische aanname, veel drugs zijn niet prettig om te proeven en smaken enorm bijtend. Ik vroeg me af hoe zuur/basisch amfetamine(sulfaat) in een oplossing dan is, als het zo slecht voor zou zijn. Ik vond dit:
4108FAA9-3081-47E8-83D9-217BD72F0776.jpeg

Helemaal niet zo zuur dus, in tegenstelling tot Coca-Cola met een pH van 2,3... Door alle suiker zou je het haast niet merken, maar cola is even zuur als je maagzuur gemiddeld gezien is.
Cola en andere frisdrank is ook niet goed voor je gebit, maar dat is voor velen niet echt een issue.

Vandaar mijn vraag aan jullie:

Klopt het dat opgeloste drugs (bijvoorbeeld speed of MDMA) in het bijzonder slecht is voor je gebit? En als dit niet door de pH komt, waardoor dan wel?

En zijn gefluorideerde drugs dan goed voor je gebit? Bij de tandarts moest ik als kind namelijk altijd fluoride in een bitje nemen! (S!!) 🤣

Groetjes!!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Amfetamine is slecht voor je tanden omdat je er een droge mond van krijgt en gaat kaakklemmen of knarsetanden, en omdat je lang wakker blijf zodat dingen als persoonlijke hygiëne ook al snel minder aandacht krijgen. Een pH van 5-6 is haast neutraal dus totaal niet zuur.
5-ReMI-DMT zei:
En zijn gefluorideerde drugs dan goed voor je gebit? Bij de tandarts moest ik als kind namelijk altijd fluoride in een bitje nemen! (S!!) 🤣
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat gefluoreerde drugs heel goed voor je gebit zijn, en al helemaal niet de stimulerende varianten daarvan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."