Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en roken

Drugs en roken

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels al ruim twee jaar gestopt met (vast) roken. Hierna heb ik een lange tijd helemaal geen sigaret aangeraakt, inmiddels rook ik heel af en toe. Ik vraag me af hoe de rest van jullie dat ervaart? Roken jullie ook (meer) als je drugs op hebt? Ik kan ook moeiteloos weer stoppen de dag nadat ik iets heb gebruikt. Verschilt ook wel per drug hoe het bevalt:

LSD/truffels/4-HO-MET: Tijdens de come-up en de piek totaal geen behoefte aan roken. Probeer het soms wel, maar dan is het zo ontzettend smerig. Alsof je elk teermolecuultje kunt proeven en voelen in heel je lichaam. Maar als de after begint, dan is er geen houden meer aan. Lekker in de tuin zitten napraten in je afterglow en zo een heel pakje wegroken :)
XTC/6-APB: Op festivals heb ik het te druk om vaak te gaan roken, maar bijvoorbeeld thuis is het non-stop schoorsteen modus zodra we er lekker in zitten.
Alcohol: Vroeger wel af en toe gedaan en voel ook wel heel erg de drang om te roken altijd. Maar alcohol voelt dan net "te makkelijk" om te doen, waardoor ik steeds vaker zou gaan roken. Dus dan kan ik mezelf ervan weerhouden om het te doen.

Hoor graag jullie ervaringen en meningen!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vroeger echt zitten kettingroken op stims maar wordt daar nu misselijk van voor een of andere reden. Onder invloed rook ik nu amper of dagen gewoon niet.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb dat ook inderdaad, vooral als ik aan de speed of drank zit ga ik echt flink zitten stomen
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuffelaar zei:
Vroeger echt zitten kettingroken op stims maar wordt daar nu misselijk van voor een of andere reden. Onder invloed rook ik nu amper of dagen gewoon niet.
Klik om te vergroten...
Dit dus.
Vooral speed dan , nu vind ik stimroken walgelijk en moet ik kokhalzen...

Vapen met een fruitsmaak gaat dan weer wel..
S
Shitty394Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Vroeger echt zitten kettingroken op stims maar wordt daar nu misselijk van voor een of andere reden. Onder invloed rook ik nu amper of dagen gewoon niet.
Klik om te vergroten...
Precies dit, ook helemaal niet de behoefte eraan, ik denk er eigelijk gewoon niet aan.
k
klxaasxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Boyman zei:
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels al ruim twee jaar gestopt met (vast) roken. Hierna heb ik een lange tijd helemaal geen sigaret aangeraakt, inmiddels rook ik heel af en toe. Ik vraag me af hoe de rest van jullie dat ervaart? Roken jullie ook (meer) als je drugs op hebt? Ik kan ook moeiteloos weer stoppen de dag nadat ik iets heb gebruikt. Verschilt ook wel per drug hoe het bevalt:

LSD/truffels/4-HO-MET: Tijdens de come-up en de piek totaal geen behoefte aan roken. Probeer het soms wel, maar dan is het zo ontzettend smerig. Alsof je elk teermolecuultje kunt proeven en voelen in heel je lichaam. Maar als de after begint, dan is er geen houden meer aan. Lekker in de tuin zitten napraten in je afterglow en zo een heel pakje wegroken :)
XTC/6-APB: Op festivals heb ik het te druk om vaak te gaan roken, maar bijvoorbeeld thuis is het non-stop schoorsteen modus zodra we er lekker in zitten.
Alcohol: Vroeger wel af en toe gedaan en voel ook wel heel erg de drang om te roken altijd. Maar alcohol voelt dan net "te makkelijk" om te doen, waardoor ik steeds vaker zou gaan roken. Dus dan kan ik mezelf ervan weerhouden om het te doen.

Hoor graag jullie ervaringen en meningen!
Klik om te vergroten...
als ik wat op heb, is roken het meest goddelijke wat er is :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."