Veel van de nummers die ik bedoel zijn niet in en op zichzelf verdrietig oid, maar ze brengen me terug naar een herinnering, een tijd of periode die een diepe afdruk op mijn hart heeft achter gelaten
Een paar die mij snel te binnen schieten;
In de tijd dat mijn leven eigenlijk ineens instortte en ik in een stroomversnelling van onzekerheid en onmacht raakte, stonden deze nummers aan mijn zij. Ik zit nu ook weer met tranen in m'n ogen te luisteren naar The Morning After van N'to. Deze nummers helpen mij met de gevoelens een 'fysieke' vorm geven en het daarmee makkelijker maken de gebeurtenissen die hieraan gekoppeld zijn een plekje te geven.
Een paar anderen die in diezelfde periode een grote rol voor mij heeft gespeeld zijn wat nummers van een toen nog heel onbekend en nu nog steeds relatief onbekend duo die erg uniek is in hun muziek, genaamd Verboten Berlin.
Als we een stukje verder terug in de tijd gaan heb ik nog 2 nummers. We spreken hier over ~2013, toen ik in de 1e klas zat op de middelbare en het echt moeilijk begon te krijgen met mijn mentale gesteldheid. Dit is niet echt te verwijten aan een gebeurtenis of situatie, maar hier denk ik ongeveer het eerst gemerkt te hebben dat ik depressief was (en ben).
Destijds begon ik net into hardcore te raken, zo ontdekte ik ook het genre UK Hardcore en daarmee S3rl (totaal niet vergelijkbaar met ons Nederlandse hardcore). Totaal in tegenspraak met wat hij normaal produceerde bracht hij deze remix uit van ene Syroscape (die verder van het internet verdwenen lijkt te zijn).
Singer/Songwriter Syroscape fuses EDM rhythms with poetic pop sensibilities to create his unique sound. Born and raised in the American Southwest, Syroscape brings passion, authenticity, and individua
soundcloud.app.goo.gl
Dit was net wat later dan die van Elesy King, ongeveer toen ik in m'n 2e of 3e jaar op de middelbare school zat. Hier had ik ook mijn eerste ervaring met drugs, mijn eerste joint.
Het was gelijk raak, en voor ik het wist blowde ik dagelijks. Dan ging ik stoned op bed liggen en deed ik m'n ogen dicht, speakers aan en knalde ik een bepaalde mix aan waar 1 ook heel onbekend nummer mij direct terug gooit naar die periode.
https://youtu.be/NiC9XH39NRc
De mix waar deze in zat:
https://youtu.be/8RpIKJq_XkI
Nóg ietsje eerder, toen Minecraft nog super onbekend was en ik dat en Team Fortress 2 kapot speelde, begon ik met die UK/Happy hardcore. In TF2 kon je op bepaalde community servers namelijk ingame wat internet radio streams beluisteren tijdens het spelen. Een nummer die me ook veel gevoelens geeft is deze (het avontuur begint rond 1:00);
https://youtu.be/1AYtt5VQmYk
Ik heb nog veel meer, maar dat is voor een andere dag. Laat maar weten wat je er van vind.
Alleen het uittypen hiervan was voor mij al een hele rollercoaster. Bedankt voor de kans deze weer te beleven!