Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs een paddo trip vergelijkbaar met een trip van 2fdck?

Is een paddo trip vergelijkbaar met een trip van 2fdck?

7 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
Het antwoord is gewoon nee… :)
D
De ZandmanLid
Natuurlijke disso's tov chemische vergeleken.

Zijn deze natuurlijke trips verschillend met de trips van chemische disso's?
Wat zijn de verschillen?
M
MindlessLid
De Zandman zei:
Natuurlijke disso's tov chemische vergeleken.

Zijn deze natuurlijke trips verschillend met de trips van chemische disso's?
Wat zijn de verschillen?
Klik om te vergroten...
Psilocybine is niet een dissociatief maar een psychedelicum, dus dat lijkt me niet.

Je hebt hallucinogene middelen, waaronder beide dissociatieven (zoals ketamine) en de klassieke psychedelica (zoals LSD en psilocybine) vallen. Allemaal tripmiddelen, maar de klassieke psychedelica zijn niet dissociatief.

Als je synthetische alternatieven zoekt voor psilocybine moet je bij dingen als 4-HO-MET en 4-AcO-DMT zijn bijvoorbeeld.
C
CuriousExplorerLid
cutepool zei:
Een beetje wel. Als je 200mg+ op een avond snuift krijg je wel visuals maar da's de enige similarity.
Klik om te vergroten...
Kun je misschien visuals krijgen. Niet gegarandeerd.
Waar dat op paddo's meestal wel zo is.

* Of ik had bunk 2F-DCK. Kan ook.
c
cutepoolLid
Een beetje wel. Als je 200mg+ op een avond snuift krijg je wel visuals maar da's de enige similarity.
M
MoestuinierLid
De visuele effecten van psilocybine zijn niet te vergelijken met de effecten op een disso hole dat is iets waar je heel zeker kan van zijn.
Een psychedelische trip is eerder kleurvol. Psilocybine is een psychedelicum en behoort niet tot dissociatief.
Ik vind psylo eerder stimulerend.
2 verschillende middelen die je moeilijk kan vergelijken.
R
Roze OlifantLid
Het is echt totaal niet te vergelijken vind ik… Psychedelische middelen brengen je dichter bij jezelf en verkleinen het ego. Dissociatieve middelen dragen je (in mijn ervaring) verder van jezelf weg, scheiden lichaam en geest en kunnen een ego-vergroting geven. Dat laatste is niet altijd het geval, ik heb er zelf geen ervaring mee maar mensen kunnen zich nog wel eens God wanen wanneer ze onder een invloed zijn van een disso. De ego-loss die een disso kan geven (in een K-hole) voelt voor mij anders dan een psychedelische (bijna-)ego-loss.

Ik zeg wel eens dat psychedelica en dissociatieven beiden een manier van trippen zijn, maar praktisch tegengesteld aan elkaar.

Ook moet je er rekening mee houden dat psychedelische middelen je veel harder emotioneel kunnen raken omdat ze introspectief zijn en je dus zoals boven gezegd dichter bij je eigen kern brengen. Disso’s doen wat ze doen: dissociëren. Een heftige ervaring zoals een K-hole waarbij je helemaal ‘weg’ bent kan alsnog wel heel overwhelming zijn, maar omdat de pure, rauwe emotie ontbreekt door de dissociatie, is het i.m.o. toch makkelijker te processen dan een hevige psychedelische ervaring waarbij je helemaal weg bent van hier (zoals hoge doseringen psilo of LSD, of bij het vapen van DMT).

Los hiervan is de hele visuele / auditieve / gevoelsmatige ervaring anders. Er zijn veel meer verschillen tussen die middelen op te noemen dan overeenkomsten.
R
Roze OlifantLid
Mindless zei:
Psilocybine is niet een dissociatief maar een psychedelicum, dus dat lijkt me niet.

Je hebt hallucinogene middelen, waaronder beide dissociatieven (zoals ketamine) en de klassieke psychedelica (zoals LSD en psilocybine) vallen. Allemaal tripmiddelen, maar de klassieke psychedelica zijn niet dissociatief.

Als je synthetische alternatieven zoekt voor psilocybine moet je bij dingen als 4-HO-MET en 4-AcO-DMT zijn bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

Psychedelica kunnen wel dissociatieve effecten hebben, maar dat is eerder zeldzaam inderdaad!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."