Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc ik haat jou

3mmc ik haat jou

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt vervelend maar je kan de drugs wel haten maar beter haat je de manier hoe je er mee om gaat en verander je dat.
Uiteindelijk moet je werken aan jezelf en hoe verslavend een drugs ook kan werken haat de manieren die jij hanteert.
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thanks man, maar ik wil die rotzooi nooit meer aanraken... maar goed dat heb ik al vaker met drugs gezegd. Maar denk dat ik onderliggende problemen heb, en hoop er met een paychiater achter te kunnen.
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier zit ik dan na een 4 dagen 3mmc binge met hoge doseringen.
Ik wordt knettergek van die kut rommel.

normaal een fanatiek sporten.
Door slecht eten en slapen 5 kilo spier kwijt geraakt.

ook nog eens een hoge benzo tolerantie..
Zit nu op 10mg eti 6mg broma en 2 mg flualalprozolam...
dat wordt gegarandeerd bijpakken want slapen is door veel stress en middelengenruim focktop.

maandag een afspraak voor een psychiater.
Wamt ik ben mn leven echt zwaar aan het verneuken.
Ook zal mijn lichaam er niet goed aan toe zijn.
Maar de laatste tijd leef ik meer voor mijn familie dan voor mezelf.
Ik weet dat mijn dood hun veel pijn zou doen.
Maar ik ervaar soms zo’n intense zelfhaat.
Het zou me geen fuck intersere.
Als ik morgen niet meer wakker word, of
Onder de bus kom
Heb met al mn 3mmc weggespoeld, anders had ik uiteindelijk toch weer gepakt.

wat een tering kut rotzooi is dat zeg.
Hopen dat ik de hulp kan krijgen die ik nodig heb.

ik verlang zo erg naa mijn oude leven weer terug te krijgen, en wil er ook echt voor gaan.
Want dit gaat echt nergens meer over....

leuke gedachtes om 20 over 1
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sterkte man. Hoop dat je de juiste hulp kunt krijgen. Goed dat je in ieder geval maandag een afspraak hebt en je de rest van de meuk door het toilet hebt gespoeld.

Neem kleine stappen, stel kleine en haalbare doelen dan kom je er wel :).

Er is nog genoeg om voor te leven en daar gaat die troep niet tussenkomen! Zorg voor afleiding, sport etc.. om de momenten dat je cravings krijgt te beperken. Ook al lukt het niet om zomaar gelijk te stoppen.. een gram minder in je lichaam per keer is ook al winst!

Je kunt het
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
3-MMC is op een hele subtiele manier verslavend en daarom, volgens mij, zo’n gevaar. Je voelt je inderdaad helemaal vertyft na een binge maar dat is bij extreem gebruik. Bij kort en gematigd gebruik is er niet zoveel aan de hand. En daarom word je ook zo misleid dat er niet zoveel aan de hand is. 3-MMC is bij mij nooit een enorm probleem geweest hoewel ik er wel misbruik van heb gemaakt.

A-php en Clonazolam was erger. Er was een moment dat ik op handen en knieën in mijn onderbroek korrels uit het tapijt probeerde te vissen toen er plotseling een gedachte bij me opkwam:

“je bent niet op de wereld gekomen om zo diep te zinken. Sta op, haal diep adem, en kijk waar je bent gezonken. Dit ben je niet, en dit wil je niet.”

Dat was wel een eye opener.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Veel sterkte! De eerste stap is gezet.
En vooral: blijf POSITIEF, 🙏🏼👍
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
A-php en Clonazolam was erger. Er was een moment dat ik op handen en knieën in mijn onderbroek korrels uit het tapijt probeerde te vissen toen er plotseling een gedachte bij me opkwam:
Klik om te vergroten...
Dirkjan zei:
“je bent niet op de wereld gekomen om zo diep te zinken. Sta op, haal diep adem, en kijk waar je bent gezonken. Dit ben je niet, en dit wil je niet.”

Dat was wel een eye opener.
Klik om te vergroten...
Wijze woorden! Dankjewel
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Witte et zei:
Thanks man, maar ik wil die rotzooi nooit meer aanraken... maar goed dat heb ik al vaker met drugs gezegd. Maar denk dat ik onderliggende problemen heb, en hoop er met een paychiater achter te kunnen.
Klik om te vergroten...

Dat is ook de goede aanpak om er volledig vanaf te komen. Nu even tijdelijk stoppen lukt wel, maar de echte reden waarom je naar 3mmc grijpt moet je voor jezelf duidelijk krijgen, zodat je dat kan aanpakken. Anders ben je na x aantal tijd weer terug bij af.

Enig idee waardoor het komt? We starten allemaal voor de lol en gezelligheid een keer, maar als daar uiteindelijk problematisch gebruik uit voortvloeit moet er ergens een oorzaak zijn waardoor je dat spul nodig hebt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
HierEnDaarEenFuifje zei:
Dat is ook de goede aanpak om er volledig vanaf te komen. Nu even tijdelijk stoppen lukt wel, maar de echte reden waarom je naar 3mmc grijpt moet je voor jezelf duidelijk krijgen, zodat je dat kan aanpakken.

Enig idee waardoor het komt? We starten allemaal voor de lol en gezelligheid een keer, maar als daar uiteindelijk problematisch gebruik uit voortvloeit moet er ergens een oorzaak zijn waardoor je dat spul nodig hebt.
Klik om te vergroten...
Nouja de oorzaak van OP weet ik natuurlijk niet maar het is en blijft een boost geven van zelfverzekerdheid en alertheid en als je daar zwak ik bent of skills mist kan je je er makkelijk in verliezen. Dat had ik bijvoorbeeld met drank. Dat hebruikte ik om mijn hoofd leeg te maken en te slapen. Die oorzaak heb ik met begeleiding aangepakt en ik ben nu 249 dagen gestopt en het gaat je prima af. Daar ligt de kern. Het aanpakken ban achterliggende problemen en daar kan een therapeut heel erg bij helpen. Maar zonder eerlijkheid kom je er niet. Als je blijft gebruiken tijdens je therapie periode wordt alles weggestopt en werkt het niet.

Ga eens navraag doen bij een huisarts. Als je eerlijk bent kunnen ze je op weg helpen. Blijf je liegen tegen jezelf dan zul je die muur nooit kunnen doorbreken. Maar onthoud ook dat het niet een uniek probleem is en dat er meer mensen zijn die, weliswaar niet volledig hetzelfde, ook met zulke problemen kampen en ook bang zijn.

Je bent niet alleen.
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#10
HierEnDaarEenFuifje zei:
Dat is ook de goede aanpak om er volledig vanaf te komen. Nu even tijdelijk stoppen lukt wel, maar de echte reden waarom je naar 3mmc grijpt moet je voor jezelf duidelijk krijgen, zodat je dat kan aanpakken. Anders ben je na x aantal tijd weer terug bij af.

Enig idee waardoor het komt? We starten allemaal voor de lol en gezelligheid een keer, maar als daar uiteindelijk problematisch gebruik uit voortvloeit moet er ergens een oorzaak zijn waardoor je dat spul nodig hebt.
Klik om te vergroten...
Verveling, heb me heel eenzaam gevoeld tijdens de lockdown en extreem veel gedronken en gebruikt, de liefde van mijn leven heeft me plotseling verlaten. En ik heb me al sinds vroeger me een buitenbeentje gevoeld... maar ik denk dr nog meer is waar ik achter hoop te komen
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Witte et zei:
Verveling, heb me heel eenzaam gevoeld tijdens de lockdown en extreem veel gedronken en gebruikt, de liefde van mijn leven heeft me plotseling verlaten. En ik heb me al sinds vroeger me een buitenbeentje gevoeld... maar ik denk dr nog meer is waar ik achter hoop te komen
Klik om te vergroten...

Ik kan me voorstellen hoe je je voelt en al helemaal met een relatie die zomaar uit gaat.. zwaar klote natuurlijk.

Kijk of je kan beginnen met die verveling rustig aan te pakken. Je lichaam zal een tijdje moeten bijkomen van het gebruik, maar ik denk dat de gym/sporten weer oppakken je heel goed gaat doen man. Dat geeft mentaal en fysiek zoveel voordelen. Je zelfvertrouwen terugkrijgen is een hele belangrijke.

Wandelen, fietsen, een hobby, projectje in huis of noem het maar op. Zijn veel simpele dingen die een wereld van verschil kunnen maken. Belangrijk is wel om rustig en klein te beginnen… als je je gestelde doelen gelijk niet kan halen, dat demotiveert enorm.

Je lichaam is uitgeput. De eerste korte periode zal het zwaarst zijn, omdat je constant futloos bent en dan is het heel makkelijk naar een middel te grijpen. Dat is het moment dat je je knop om moet zetten en ervoor moet gaan, want dan zal er sneller licht aan het einde van de tunnel zijn dan je denkt!

Je mag me altijd een PB sturen als je wat uitgebreider of persoonlijker wil praten.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
HierEnDaarEenFuifje zei:
een relatie die zomaar uit gaat
Klik om te vergroten...
Ik ken dit zelf ook. Man, dat deed pijn zeg.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Witte et zei:
I know, dit is niet mn eerste keer...
Weet dat sporten me heel goed doet.
Maar standaard na een half jaartje keert de depressie en het extreme gebruik weer terug.

zou zo graag willen waarom ik dat heb...

ik heb me vaak zat pijn gedaan, maar zoiets had ik echt nog nooit meegemaakt... na 8 maanden doet het nog steeds pijn.
Klik om te vergroten...

Dan is professionele hulp zoeken een hele goede stap van je om die reden te gaan achterhalen!

Zoals je kunt zien zijn er zelfs mensen die je om 02:30 uur nog steunen haha.. dus kom vooral op je moeilijke momenten hierheen om ze van je af te lullen :)
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#14
I know, dit is niet mn eerste keer...
Weet dat sporten me heel goed doet.
Maar standaard na een half jaartje keert de depressie en het extreme gebruik weer terug.

zou zo graag willen waarom ik dat heb...
Dirkjan zei:
Ik ken dit zelf ook. Man, dat deed pijn zeg.
Klik om te vergroten...
ik heb me vaak zat pijn gedaan, maar zoiets had ik echt nog nooit meegemaakt... na 8 maanden doet het nog steeds pijn.
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#15
HierEnDaarEenFuifje zei:
Dan is professionele hulp zoeken een hele goede stap van je om die reden te gaan achterhalen!

Zoals je kunt zien zijn er zelfs mensen die je om 02:30 uur nog steunen haha.. dus kom vooral op je moeilijke momenten hierheen om ze van je af te lullen :)
Klik om te vergroten...
Jaa merk dat erover praten en weten dat ik niet alleen ben me wat rust geeft. Dankjewel daarvoor😌
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Witte et zei:
Jaa merk dat erover praten en weten dat ik niet alleen ben me wat rust geeft. Dankjewel daarvoor😌
Klik om te vergroten...

en nogmaals, als je je ei kwijt wil kan je altijd even een Pb sturen, dat is geen probleem!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je een tijdje geen 3-MMC gebruikt dan ga je je meestal weer een stuk beter voelen. Wel kan er dan een weer een drang ontstaan om toch weer te gebruiken. Het is steeds dezelfde cirkel van het ene moment een dip hebben en het volgende moment zo rusteloos zijn dat je wil ontspannen met 3-MMC (en/of andere middelen). Van die benzo ontwenningsverschijnselen word je trouwens ook heel erg onrustig. Het is dus goed dat je naar de psychiater gaat. Die kan helpen om de benzo's af te bouwen.

Het is vooral zaak om een fijne omgeving voor elkaar te boksen waar je kunt functioneren. Het verlies van je vriendin is natuurlijk verschrikkelijk. Maar je moet dus op zoek naar een (stabiele) leefomgeving waar jij op je gemakt bent. Dat betekent dus ook dat je tijd moet nemen om voor jezelf te zorgen want dat verdien je, daar moet je jezelf aan herinneren. Vier dagen wakker blijven is niet zorgen voor jezelf. Dus ga op zoek naar de bron waarom je zo'n pesthekel aan jezelf hebt. Want dat lees ik hierboven en nouja, dat kan je ook aflezen aan het feit dat je vier dagen achter elkaar wakker blijft: je bent niet lief voor jezelf.

Ik denk dat je het beste op die houding kunt focussen en dat dan, heel langzaam, de rest uiteindelijk ook een plek vind. Daar ga je dan namelijk zelf op zijn tijd voor zorgen, dat je er plek voor maakt :wink:
Dus begin er maar mee, een plek voor jezelf maken waar je goed voor jezelf zorgt en waar je uitgedaagd wordt om dingen te doen waar je een trots gevoel van krijgt.
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rot tijden zo te lezen. Ik hoop dat je de juiste match vind met een psych en dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. Sterkte!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#19
3-mmc ik haat je niet hoor

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."