Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs afval mogelijkheden

Drugs afval mogelijkheden

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inmate001 zei:
@transient Ik wil niet via dit medium in contact komen met producenten. Uiteindelijk natuurlijk wel, als dit concept echt vorm gaat krijgen en ook rendabel is.
Klik om te vergroten...
Zodra je contact legt met producenten hierover en afspraken gaat maken over de verwerking van drugsafval, ben je onderdeel van de criminele organisatie (volgens justitie). Alleen al op deelname aan een criminele organisatie staat een maximumstraf van 6 jaar gevangenis (Wbs art. 140). En dan heb je nog geen druppel illegaal drugsafval vervoerd.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2021-05-01/#BoekTweede_TiteldeelV_Artikel140

Ik vrees dus dat de kans dat je bedrijfsplan rendabel wordt nogal klein is.
I
Inmate001Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste Forumleden,

Ik ben een ondernemend persoon en wil graag een bedrijf opstarten voor het inzamelen van gevaarlijke drugs afvalstoffen. Mijn vraag is aan iedereen, zowel gebruikers, dealers als producenten. De rede hiervan is om te zorgen dat er geen/minder afval in de natuur terecht komt. Een optie zou zijn om drugs afval op een afgesproken locatie achter te laten zodat het opgehaald wordt, of bij het bedrijf geplaatst wordt. Voor de "bescherming" van de producenten, zou dit anoniem moeten. En betaling is vrijwillig.

Hoe zouden jullie tegenover dit concept staan? Zijn er mogelijkheden om dan ook in contact te komen met deze producenten? (let op! Aub geen contacten via dit forum of PB sturen)

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

Bedankt

Inmate

PS: Alle suggesties zijn welkom!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi idee maar denk niet dat producenten het risico nemen om het netjes bij jou te melden en/of af te geven.

Liefst zou je volgens mij als producent namelijk willen dat het zo lang mogelijk duurt voordat het afval gevonden wordt, dit in verband met sporenonderzoek.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
www.vice.com

Er is een oplossing voor alle tonnen drugsafval die in de Brabantse natuur worden gedumpt

Zolang pillendraaiers niet legaal van hun afval af kunnen, zullen er duizenden liters zoutzuur en aceton in het riool en de bossen blijven verdwijnen.
www.vice.com www.vice.com
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inmate001 zei:
Beste Forumleden,

Ik ben een ondernemend persoon en wil graag een bedrijf opstarten voor het inzamelen van gevaarlijke drugs afvalstoffen. Mijn vraag is aan iedereen, zowel gebruikers, dealers als producenten. De rede hiervan is om te zorgen dat er geen/minder afval in de natuur terecht komt. Een optie zou zijn om drugs afval op een afgesproken locatie achter te laten zodat het opgehaald wordt, of bij het bedrijf geplaatst wordt. Voor de "bescherming" van de producenten, zou dit anoniem moeten. En betaling is vrijwillig.

Hoe zouden jullie tegenover dit concept staan? Zijn er mogelijkheden om dan ook in contact te komen met deze producenten? (let op! Aub geen contacten via dit forum of PB sturen)

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

Bedankt

Inmate

PS: Alle suggesties zijn welkom!
Klik om te vergroten...
Ik vind het een heel mooi idee, maar ik denk dat je het een beetje onderschat.

Opruimen van drugsafval is een zeer specialistische en gevaarlijke klus. De dampen kunnen ademhalingsproblemen veroorzaken, de vaten kunnen in brand vliegen, de vloeistoffen zijn zeer corrosief en kunnen de huid beschadigen bij contact. Dat betekent dus heel veel veiligheidseisen voor werknemers. Daarnaast is er een grote investering in apparatuur nodig. Je hebt sowieso graafmachines nodig omdat de vaten vaak lekken en er dus heel veel vervuilde grond afgevoerd moet worden. Die grond moet dan ook nog op precies de juiste manier verbrand worden.

Er is bovendien al een bedrijf wat hierin gespecialiseerd is en die alle contacten met de gemeente onderhoudt.

Dan komen er nog de politieke problemen bovenop. De politiek wil namelijk alleen maar productie van synthetische drugs bestrijden. Daar is het hele probleem mee begonnen. Want die afvalstoffen zijn het probleem niet echt. Elke universiteit en elke farmaceut heeft zoutzuur, aceton en natronloog liggen (de meest gedumpte stoffen). Die chemicaliën kunnen gewoon verantwoord verwerkt worden, maar het mag niet. Dat is het probleem.

Dus ik denk dat je bedrijfsplan goeie marketing is voor regulering. Stel een heel mooi bedrijfsplan op en ga dan naar de media: 'jongens, ik heb dé oplossing voor ons drugsafvalprobleem! De minister hoeft alleen maar te zeggen dat het mag, en dan regel ik de rest.'
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nog wel een extra probleem: criminele netwerken lijken een andere manier gevonden te hebben om van hun afval af te komen. Maar het is nu nog onbekend waar het blijft.

www.nrc.nl

Wel de drugs, maar het afval is deels verdwenen

Max Daniel: Afgelopen jaar zijn meer drugslabs ontmanteld, maar tegelijkertijd werd minder drugsafval gevonden. Hoe kan dat?
www.nrc.nl www.nrc.nl
I
Inmate001Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Proxima Dat is natuurlijk wel de crux. Om ervoor te kunnen zorgen (of gedeeltelijk) dat producenten het niet dumpen maar afgeven. Let wel, zonder gevolgen.

@Neo-Shulginist Bedankt voor de link, Een "drugsluik" is inderdaad ook een idee. Maar als bedrijf zijnde, voor de verdere afhandeling mbt wet en regelgeving.

@transient Ik wil niet via dit medium in contact komen met producenten. Uiteindelijk natuurlijk wel, als dit concept echt vorm gaat krijgen en ook rendabel is.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inmate001 zei:
@transient Ik wil niet via dit medium in contact komen met producenten. Uiteindelijk natuurlijk wel, als dit concept echt vorm gaat krijgen en ook rendabel is.
Klik om te vergroten...
"Zijn er mogelijkheden om dan ook in contact te komen met deze producenten?"
I
Inmate001Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Neo-Shulginist Ik ben op de hoogte van de totale situatie. Ik werk al jaren met chemicaliën en afval (en de combinatie van de twee). Ik ben werkzaam en opgeleid in gevaarlijke stoffen, en ik weet ook heel goed welke gevaren er bij welke stoffen aanwezig zijn. Mijn doel is om ervoor te zorgen dat er geen dumpingen zijn, maar dat het afval wordt afgegeven of opgehaald.

Ik heb al contacten lopen met een bedrijf die zowat de meeste drugsdumpingen in Nederland opruimt.

Het meest belangrijke op het eerste moment is "groen licht" krijgen van de overheid(instanties). Ook daar heb ik contacten, maar ik wou eerst informatie inwinnen bij de "gewone burger".

@transient @Neo-Shulginist Ik denk dat er dan inderdaad uitzonderingen moeten komen. Alles in het kader van natuurbescherming.

Al met al, wordt het een zeer moeilijk verhaal. Wederom bedankt voor jullie bezorgdheid en input.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#10
Inmate001 zei:
Ik heb al contacten lopen met een bedrijf die zowat de meeste drugsdumpingen in Nederland opruimt.
Klik om te vergroten...
dus je kan nu al een bericht naar de politie sturen met een locatie waar afval staat, waarom is het beter dat dit via jou bedrijf gaat?
I
Inmate001Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@transient Om ervoor te zorgen dat er geen dumpingen plaats vinden. En dus niet in de natuur terecht komt. De impact in de natuur is meer dan alleen opruimen. Zoals Neo al had aangegeven, ook graafwerkzaamheden, veiligheidsmiddelen, personeel. Die kosten zijn dan een stuk minder. Maar naast de overheid, is het vervolgens moeilijk om de drugsproducenten te overtuigen dat via een bedrijf beter is dan dumpen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien gooien ze het nu in de zee ofzo. Dan is er moeilijk nog veel van terug te vinden lijkt mij. Als je de vaten vervolgens in de fik steek.
I
Inmate001Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Er zijn wel 40 bekende en onbekende manieren om drugsafval te dumpen. De meest recente is met behulp van grondboringen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Inmate001 zei:
Beste Forumleden,

Ik ben een ondernemend persoon en wil graag een bedrijf opstarten voor het inzamelen van gevaarlijke drugs afvalstoffen. Mijn vraag is aan iedereen, zowel gebruikers, dealers als producenten. De rede hiervan is om te zorgen dat er geen/minder afval in de natuur terecht komt. Een optie zou zijn om drugs afval op een afgesproken locatie achter te laten zodat het opgehaald wordt, of bij het bedrijf geplaatst wordt. Voor de "bescherming" van de producenten, zou dit anoniem moeten. En betaling is vrijwillig.

Hoe zouden jullie tegenover dit concept staan? Zijn er mogelijkheden om dan ook in contact te komen met deze producenten? (let op! Aub geen contacten via dit forum of PB sturen)

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

Bedankt

Inmate

PS: Alle suggesties zijn welkom!
Klik om te vergroten...
Laat het ze dan anoniem storten of ergens plaatsten op een veilige plek, tenminste 1 waarvan jij de veiligheid kan garanderen. Want hun veiligheid is jouw veiligheid. Als het misgaat lopen jij en je omgeving enorme risico’s vergis je niet! ik weet ook niet hoe hoe je verdien model eruitziet maar aan drugsafval valt weinig geld te verdienen, vergis je niet wat de opslag en wet en regelgeving aan kosten meebrengt. Als je een gemeente zo gek krijgt, of provincie of wellicht op landelijk niveau. Denk dat je in Brabant het meeste kans maakt en die staan er ook wat nuchterder in. Als je daar een ‘probleemgemeente’ kan vinden die wel wil meewerken aan een proef en daar ook kostentechnisch voor wil opdraaien dan zie ik wel mogelijkheden
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#15
Brakka Mang zei:
Laat het ze dan anoniem storten of ergens plaatsten op een veilige plek
Klik om te vergroten...
Heb ik ook wel eens aan zitten denken. Beetje zoals met onverwachte zwangerschappen. Dat je als radeloze moeder een uiterste keuze kan maken voor de 'beschermde wiegkamer' (bron: Beschermdewieg.nl).

Krankzinnige vergelijking... maar dat zou misschien nog een slagingskans hebben. Al lijkt het me nog steeds heel ingewikkeld in de uitvoer. En misschien interesseert het de producenten wel helemaal niks qua natuur, we kennen ze natuurlijk niet allemaal..

Grotendeels legalisatie zou hier een mooie oplossing voor zijn geweest. Maar als klein Nederlandje is het daarvoor nu wel te laat vrees ik. Worden al een narcostaat genoemd, als we nu de markt zouden vrijgeven gaat de rest van de wereld daar heel erg niet blij mee zijn. En we krijgen hier vervolgens nog meer productie is mijn inschatting :')

Moeilijk.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#16
vragen om contact met een producent, is dat niet tegen de regels?
is er een manier om te bevestigen dat dit een echt bedrijfs plan is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."