Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"@Neo-Shulginist Ik ben op de hoogte van de totale situatie. Ik werk al jaren met chemicaliën en afval (en de combinatie van de twee). Ik ben werkzaam en opgeleid in gevaarlijke stoffen, en ik weet ook heel goed welke gevaren er bij welke stoffen aanwezig zijn. Mijn doel is om ervoor te zorgen dat er geen dumpingen zijn, maar dat het afval wordt afgegeven of opgehaald. Ik heb al contacten lopen met een bedrijf die zowat de meeste drugsdumpingen in Nederland opruimt. Het meest belangrijke op het eerste moment is "groen licht" krijgen van de overheid(instanties). Ook daar heb ik contacten, maar ik wou eerst informatie inwinnen bij de "gewone burger". @transient @Neo-Shulginist Ik denk dat er dan inderdaad uitzonderingen moeten komen. Alles in het kader van natuurbescherming. Al met al, wordt het een zeer moeilijk verhaal. Wederom bedankt voor jullie bezorgdheid en input."
"@transient Om ervoor te zorgen dat er geen dumpingen plaats vinden. En dus niet in de natuur terecht komt. De impact in de natuur is meer dan alleen opruimen. Zoals Neo al had aangegeven, ook graafwerkzaamheden, veiligheidsmiddelen, personeel. Die kosten zijn dan een stuk minder. Maar naast de overheid, is het vervolgens moeilijk om de drugsproducenten te overtuigen dat via een bedrijf beter is dan dumpen."
"Er zijn wel 40 bekende en onbekende manieren om drugsafval te dumpen. De meest recente is met behulp van grondboringen."
"Beste Forumleden, Ik ben een ondernemend persoon en wil graag een bedrijf opstarten voor het inzamelen van gevaarlijke drugs afvalstoffen. Mijn vraag is aan iedereen, zowel gebruikers, dealers als producenten. De rede hiervan is om te zorgen dat er geen/minder afval in de natuur terecht komt. Een optie zou zijn om drugs afval op een afgesproken locatie achter te laten zodat het opgehaald wordt, of bij het bedrijf geplaatst wordt. Voor de "bescherming" van de producenten, zou dit anoniem moeten. En betaling is vrijwillig. Hoe zouden jullie tegenover dit concept staan? Zijn er mogelijkheden om dan ook in contact te komen met deze producenten? (let op! Aub geen contacten via dit forum of PB sturen) Ik ben erg benieuwd naar jullie mening! Bedankt Inmate PS: Alle suggesties zijn welkom!"
"@Proxima Dat is natuurlijk wel de crux. Om ervoor te kunnen zorgen (of gedeeltelijk) dat producenten het niet dumpen maar afgeven. Let wel, zonder gevolgen. @Neo-Shulginist Bedankt voor de link, Een "drugsluik" is inderdaad ook een idee. Maar als bedrijf zijnde, voor de verdere afhandeling mbt wet en regelgeving. @transient Ik wil niet via dit medium in contact komen met producenten. Uiteindelijk natuurlijk wel, als dit concept echt vorm gaat krijgen en ook rendabel is."