#1
4-fa kun je ampsr meer puur keijfen
Dit wijst inderdaad op ontwenningsverschijnselen... Je neemt ze te vaak, in vrij hoge dosissen, en dan ga je regelrecht richting fysieke afhankelijkheid... De 4-fa zal zeker ook wel meespelen, maar daar ga je makkelijker vanaf geraken dan van de benzo's.Zijn dit ontwenningsverschijnselen vd benzo rc's (3 dagen zonder, was totaal brak en uiteindelijk terug moeten grijpen nr etizolam vr slapen). Of is het eerder het kort opeenvolgend gebruik van 4-fa. Mn dokter is op de hoogte van mn gebruik en heb op 17 maart afspraak met psychiater. Ik hoop tot dan mn drugsgebruik (ja dat zijn alle benzo's voor mij en zeker de rc's) echt te kunnen beperken, vooral die benzo rc's, heb het gevoel hier té afhankelijk van te worden en ook mengen.
Ik lees vooral symptomen terug van benzodiazepine onthouding. Slapeloosheid is daar 100% een van.Ik weet niet goed waar deze vraag thuis hoort, stel ze dus maar hier.
Even kort situatie schetsen:
Heb voorbije 2 maand, kort op elkaar 4-FA (150-200mg) genomen, laatste keer was vorige zaterdag...ik nam ook bijna dagelijks benzo rc's (behalve dag v 4-fa) zoals Flualprazolam (1mg), Clonazolam (0.5mg), Etizolam (1-2mg), recent (vorige donderdagavond) ook eerste maal Flunitrazolam (eerst 0.25mg, uur later nog eens 0.25mg) genomen, voelde me dag erna echt brak, ik had echt niet lekker geslapen op die Flunitrazolam. En die zaterdag (20u) dus 4-fa (150mg), zondag ganse dag nog vrij energiek wakker, voelde zelfs tegen de avond niks moeheid, om 20u mg Flualprazolam genomen en pas tegen middernacht gaan slapen met een Clonazolam 0.5mg. Ma, di en woensdag dan niets gepakt, amper kunnen slapen, geen nacht in mn bed doorgebracht, was wel echt op, uiteindelijk op de sofa 2u mn ogen gesloten mr geen echte slaap. Gisteren, woensdag wou ik nog steeds geen benzo nemen, was echt doodop, tegen 00u45u mn bed ingekropen, mr voelde me zo voos, bleef met gesloten ogen klaarwakker, ook sterk gevoel van onrust, hyperventilatie aanwezig, ook was het in mn hoofd aant rommelen, constant gedachten n kreeg niks rust. Uiteindelijk om 2u15 1mg etizolam genomen, voelde het langzaam werken en uiteindelijk kunnen slapen, alleen voelde ik me tegen 13u nog niet uitgeslapen, uiteindelijk blijven liggen tot 15u30 minder brak als voorbije dagen, mr anders dan voorheen toen ik etizolam nam. Voel me echt nog lustelozer dan anders. Zijn dit ontwenningsverschijnselen vd benzo rc's (3 dagen zonder, was totaal brak en uiteindelijk terug moeten grijpen nr etizolam vr slapen). Of is het eerder het kort opeenvolgend gebruik van 4-fa. Mn dokter is op de hoogte van mn gebruik en heb op 17 maart afspraak met psychiater. Ik hoop tot dan mn drugsgebruik (ja dat zijn alle benzo's voor mij en zeker de rc's) echt te kunnen beperken, vooral die benzo rc's, heb het gevoel hier té afhankelijk van te worden en ook mengen.
Ai toch... Klinkt niet goed! Maar je hulpverleners zullen wel raad weten.Was eerst al bang dat het serotonine syndroom was.
Ben wel al vaker nr dokter en psy geweest vr slaapproblemen en depressie. Nam vb al jaren oa Zolpidem, kon dit heel lang max 3 dagen achtereen, maar sinds eind 2019, had ik vr de 2de maal nierstenen en de bijhorende kollieken. 1ste maal was ik hier na dikke week vanaf met mr 1 serieuze kolliek. Kreeg hier oa Tramadol voor voorgeschreven. Niersteen was nu weer klein genoeg om zelf uit te plassen, zat wel nog hoger als vorige keer, mr ik dacht dus, zal deze wel thuis uitplassen. Uiteindelijk maand mee gezeten, veel kollieken en Tramadol in pilvorm was ondertussen vervangen door de vloeibare versie (contramal) en uiteindelijk was eerste flesje Tramadol erdoor voor dat mn niersteen eruit was, dus voorschrift vr 2de flesje contramal gekregen. Na mn nierstenen, dit nog blijven nemen om de zoveel dagen, puur recreatief vr het zorgeloze gevoel, nam dan ook Zolpidem n mirtazapine n seroquel...sinds dan echt intensiever gaan zoeken online nr alternatieven...tot waar ik nu sta....
Ghb is kut coor slaap, doet ook dopamine releaseb
Pfff, tip. Veel die melezen zien te veelHoi, bedankt voor de reacties. Ondertussen ben ik wel van die venijnige benzo rc's verslaving vanaf. Van dagelijks, bijnemen en mengen, naar de uitzondering op de regel. Bericht en slechte toestand dateert van 4 februari, nu zijn we 2 april. En echt, hoe ik me toen voelde, het was een hel. Ik had eerlijk waar niet verwacht nu te kunnen zeggen dat ik verlost ben van die vieze benzo rc verslaving. Ik hou het sinds maand, bij enkel flualprazolam en kan ze op 1 hand tellen vr de maand maart. Ondertussen met hulp van huisarts, psychiater en ja dat tikkeltje doorzettingsvermogen dat ik toch nog had, neem ik al maand 30mg mirtazapine. Nam dit al jaren met seroquel, mr was er op eigen houtje al jaar of 2 mee gestopt, enkel sporadisch nog mirtazapine. In de plaats eigen doktertje en apothekertje spelen. Ik heb nog maar 1 consultatie met psychiater gehad, na 3 à 5 consultaties, komt er hopelijk diagnose of betere kijk op hoe het verder moet. Het gevoel bij de psychiater zat wel goed, speelt veel mee natuurlijk. Ik heb ergens terug vooruitzicht, want ik zat tot eind februari echt heel diep, nul vooruitzicht. Ook helpt het veel dat mn beste vriendin sinds half februari in serieuze behandeling is, zij zit in de psychiatrie in behandeling voor borderline. Zij zat al jaren met zware depressie met suïcidale neigingen, zelfverminking en sinds het overlijden van haar pa eind november, was een opname de enige oplossing...haar zo zien lijden, brak mij ook letterlijk en figuurlijk, wij zagen elkaar regelmatig, maar zijn beide sponsjes en trokken elkaar uiteindelijk mee in elkaars verdriet, pijn en wanhoop. Nu ik weet dat haar behandeling (opname met overnachting) haar bevalt, dat ze vb al vd benzo's af is, wou ze zo hard. Medepatiënten vallen ook enorm mee, ook enkele metalheads, luisteren beide ook nr oa metal. Ze had nog nooit zo goed geslapen. Dagelijks mag ze ook na de therapie vd dag nr huis en om 21u moet ze terug daar zijn. Ze heeft ontzettend veel geluk (en ikzelf ook) met haar huidige vriend. Kende die beide van toen ik met haar was. Die heeft enorm veel geduld, ik zou niet weten of er nog iemand bestaat die zoveel shit over zich heen kan verdragen en dan nog alles vr die persoon doen. Dus nu ik weet dat zij terug beetje hoop heeft en opname aanslaat, is het echt een enorme last die van me afvalt en ook terug kan ademen en aan mezelf werken. Ik wist al langer dat mijn gemoedstoestand enorm afhangt van haar toestand en hoe het tussen ons beide is, die band is heilig vr mij. Ik heb door de jaren heen bewust mensen niet meer toegelaten en meer en meer als een lone wolf gaan leven, omdat ik ervaarde en besefte dat er meer slechte mensen zijn dan goede en alles van buitenaf steeds in extremen tot bij mij binne kwamen. Ik kon de zotste de plezantste zijn, maar een vriend die zich slecht voelde, 1 minder moment, liet me letterlijk de dieperik in vallen. Ik ben iemand van uitersten. Misschien dat ik door mn eigen therapie/behandeling dit ook ga kunnen dosseren. Zodat ik, wanneer zij nog eens diep zit (zit nog diep, mr ze kan terug nr boven klimmen), niet mee de dueperik in ga, mr juist een steun kan zijn. Want dat besef is er bij ons beide enorm, omdat we beide sponsjes zijn, we zo'n schrik hebben, de andere mee te sleuren en als die angst om de andere triestig te maken gaat overheersen...speel je elkaar echt kwijt. Er is nog een lange weg te gaan, maar ik onthoud nu vooral dat ik benzo af ben, zowel ik als mn bestie in behandeling zijn. Fijn weekend en sorry voor de late reactie.
Je kan wel je zelf wat boosten met Gaba En nog wat supplementenWas eerst al bang dat het serotonine syndroom was.
Ben wel al vaker nr dokter en psy geweest vr slaapproblemen en depressie. Nam vb al jaren oa Zolpidem, kon dit heel lang max 3 dagen achtereen, maar sinds eind 2019, had ik vr de 2de maal nierstenen en de bijhorende kollieken. 1ste maal was ik hier na dikke week vanaf met mr 1 serieuze kolliek. Kreeg hier oa Tramadol voor voorgeschreven. Niersteen was nu weer klein genoeg om zelf uit te plassen, zat wel nog hoger als vorige keer, mr ik dacht dus, zal deze wel thuis uitplassen. Uiteindelijk maand mee gezeten, veel kollieken en Tramadol in pilvorm was ondertussen vervangen door de vloeibare versie (contramal) en uiteindelijk was eerste flesje Tramadol erdoor voor dat mn niersteen eruit was, dus voorschrift vr 2de flesje contramal gekregen. Na mn nierstenen, dit nog blijven nemen om de zoveel dagen, puur recreatief vr het zorgeloze gevoel, nam dan ook Zolpidem n mirtazapine n seroquel...sinds dan echt intensiever gaan zoeken online nr alternatieven...tot waar ik nu sta....
Gebruik dit reeds langere periode, GABA 500mg capsules, niet dagelijks maar indd na een bepaalde dip. Toch bedankt.Je kan wel je zelf wat boosten met Gaba En nog wat supplementen
GABA: de neurotransmitter die angst wegneemt en de slaap verbetert
Ben je vaak onverklaarbaar onrustig, prikkelbaar of neerslachtig? Voel je je vaak gestrest? Hoewel we legio verklaringen kunnen aandragen, zou het ook kunnen dat jouw neurotransmitters niet goed in balans zijn. Onze hersenen maken gebruik van ruim 100 verschillende neurotransmitters, waarbij...www.sohf.nl
Saarom besrel iik maar 25 benzos en geen halve grammflual poedddIk weet niet goed waar deze vraag thuis hoort, stel ze dus maar hier.
Even kort situatie schetsen:
Heb voorbije 2 maand, kort op elkaar 4-FA (150-200mg) genomen, laatste keer was vorige zaterdag...ik nam ook bijna dagelijks benzo rc's (behalve dag v 4-fa) zoals Flualprazolam (1mg), Clonazolam (0.5mg), Etizolam (1-2mg), recent (vorige donderdagavond) ook eerste maal Flunitrazolam (eerst 0.25mg, uur later nog eens 0.25mg) genomen, voelde me dag erna echt brak, ik had echt niet lekker geslapen op die Flunitrazolam. En die zaterdag (20u) dus 4-fa (150mg), zondag ganse dag nog vrij energiek wakker, voelde zelfs tegen de avond niks moeheid, om 20u mg Flualprazolam genomen en pas tegen middernacht gaan slapen met een Clonazolam 0.5mg. Ma, di en woensdag dan niets gepakt, amper kunnen slapen, geen nacht in mn bed doorgebracht, was wel echt op, uiteindelijk op de sofa 2u mn ogen gesloten mr geen echte slaap. Gisteren, woensdag wou ik nog steeds geen benzo nemen, was echt doodop, tegen 00u45u mn bed ingekropen, mr voelde me zo voos, bleef met gesloten ogen klaarwakker, ook sterk gevoel van onrust, hyperventilatie aanwezig, ook was het in mn hoofd aant rommelen, constant gedachten n kreeg niks rust. Uiteindelijk om 2u15 1mg etizolam genomen, voelde het langzaam werken en uiteindelijk kunnen slapen, alleen voelde ik me tegen 13u nog niet uitgeslapen, uiteindelijk blijven liggen tot 15u30 minder brak als voorbije dagen, mr anders dan voorheen toen ik etizolam nam. Voel me echt nog lustelozer dan anders. Zijn dit ontwenningsverschijnselen vd benzo rc's (3 dagen zonder, was totaal brak en uiteindelijk terug moeten grijpen nr etizolam vr slapen). Of is het eerder het kort opeenvolgend gebruik van 4-fa. Mn dokter is op de hoogte van mn gebruik en heb op 17 maart afspraak met psychiater. Ik hoop tot dan mn drugsgebruik (ja dat zijn alle benzo's voor mij en zeker de rc's) echt te kunnen beperken, vooral die benzo rc's, heb het gevoel hier té afhankelijk van te worden en ook mengen.
Ghb is kut coor slaap, doet ook dopamine releasebJe kan wel je zelf wat boosten met Gaba En nog wat supplementen
GABA: de neurotransmitter die angst wegneemt en de slaap verbetert
Ben je vaak onverklaarbaar onrustig, prikkelbaar of neerslachtig? Voel je je vaak gestrest? Hoewel we legio verklaringen kunnen aandragen, zou het ook kunnen dat jouw neurotransmitters niet goed in balans zijn. Onze hersenen maken gebruik van ruim 100 verschillende neurotransmitters, waarbij...www.sohf.nl
Ik weet niet goed waar deze vraag thuis hoort, stel ze dus maar hier.
Even kort situatie schetsen:
......
Opm.Ik hoop tot dan mn drugsgebruik (ja dat zijn alle benzo's voor mij en zeker de rc's) echt te kunnen beperken, vooral die benzo rc's, heb het gevoel hier té afhankelijk van te worden en ook mengen.
Vind dit wat kort door de bocht.Opm.
Veel drugs kennen niet " beperkt" of " een beetje verslaafd ".
Zoals alcohol voor een alcoholist.
Dat is: Ja, of nee.
Alles, of niets.
Beter is: niets...in de hand houden van een verslaving is heel, heel moeilijk.
Benzo's in de hand houden is ook heel moeilijk. Meestal is het pas voorbij, als alles op is. Zolang je wat op de plank hebt liggen, dan pak je ze...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."