#1
Hoi allemaal,
Ik ben Thijs. 31 jaar en kom uit Drenthe.
In 2018 hebben er enorm heftige gebeurtenissen plaats gevonden in mijn leven. Ik had helaas 4 sterfgevallen in mijn familie, een vader die helaas ongeneselijk ziek is geworden. Etc etc om een lang verhaal kort te maken: ik werd depressief.
lange tijd heb ik op bed gelegen en geprobeerd om dingen te ondernemen maar dit lukt helaas niet. De energie was compleet weg en ik was zo labiel als maar kan. Ik ben bij de ggz terecht gekomen en binnen twee afspraken was er al een label op mij geplakt: Bipolaire Stoornis.
Van jongs af aan heb ik al adhd. Ik was druk, creatief, oprecht en eerlijk. Soms te eerlijk! 💪
ik heb inmiddels mijn leven aardig op orde. Stemming gelukkig donders stabiel. Ik ben nog onder behandeling en krijg medicatie. Lithium en Fluoxetine. Ik slik dit nu dik twee jaar alleen ik merk dat ik steeds vlakker wordt. Niet meer naar dingen uitkijk. Weinig spontaniteit. Ik heb al geopperd te stoppen met de lithium alleen de behandelaar denkt daar anders over. Ik snap dat ik dit op eigen houtje kan gaan doen alleen wil ik niet terugvallen.
Om mij soms een beetje fijner te voelen gebruik ik wel eens rc’s. Ik weet dat sommige niet echt matchen met mijn antidepressiva maar tot nu toe heb ik me altijd goed gevoeld.
ik ben begonnen met 3mmc, dit deed ik af en toe en was redelijk verkocht maar toch was dit niet wat ik zocht om redelijk vaak te gebruiken om de dag door te komen.
Ik ben in aanraking gekomen met 3fa en 4fma. Ik nam de eerste keer echt heel weinig 3fa, ik denk 20mg. En ineens kreeg ik een rust over mij heen. Ik bleef een poos klein doseren en voelde me net zoals vroeger. Enthousiast, rust in mijn hoofd, etc etc terwijl ik juist verwachte dat ik een enorme energie boost kreeg. Ik was heerlijk relax.
Nu doet de 3fa en 4fma helemaal niks meer. Ik heb gisteren in totaal een gram weggewerkt maar ik merkte totaaaal niks. Alleen een klein beetje wazig zicht. Ik heb er geen kater van. Ik voel me topfit de dag na gebruik!
Wie heeft een oplossing of een tip voor mij. En ander middel? Alternatief etc etc. Andere omgang ermee? Mag ook privé bericht!
Ik zie zeker dat er ook topics zijn ivm tolerantie. Ik heb er bewust voor gekozen zelf een topic te openen waar ook bipolair en adhd bij in staat.
ik snap dat drugs en rc’s niet de oplossing zijn maar soms vind ik het heel erg fijn om de dag ermee door te komen en juist beter te functioneren.
bedankt in ieder geval voor het lezen en de aandacht.
Groeten De Kietelaar
Ik ben Thijs. 31 jaar en kom uit Drenthe.
In 2018 hebben er enorm heftige gebeurtenissen plaats gevonden in mijn leven. Ik had helaas 4 sterfgevallen in mijn familie, een vader die helaas ongeneselijk ziek is geworden. Etc etc om een lang verhaal kort te maken: ik werd depressief.
lange tijd heb ik op bed gelegen en geprobeerd om dingen te ondernemen maar dit lukt helaas niet. De energie was compleet weg en ik was zo labiel als maar kan. Ik ben bij de ggz terecht gekomen en binnen twee afspraken was er al een label op mij geplakt: Bipolaire Stoornis.
Van jongs af aan heb ik al adhd. Ik was druk, creatief, oprecht en eerlijk. Soms te eerlijk! 💪
ik heb inmiddels mijn leven aardig op orde. Stemming gelukkig donders stabiel. Ik ben nog onder behandeling en krijg medicatie. Lithium en Fluoxetine. Ik slik dit nu dik twee jaar alleen ik merk dat ik steeds vlakker wordt. Niet meer naar dingen uitkijk. Weinig spontaniteit. Ik heb al geopperd te stoppen met de lithium alleen de behandelaar denkt daar anders over. Ik snap dat ik dit op eigen houtje kan gaan doen alleen wil ik niet terugvallen.
Om mij soms een beetje fijner te voelen gebruik ik wel eens rc’s. Ik weet dat sommige niet echt matchen met mijn antidepressiva maar tot nu toe heb ik me altijd goed gevoeld.
ik ben begonnen met 3mmc, dit deed ik af en toe en was redelijk verkocht maar toch was dit niet wat ik zocht om redelijk vaak te gebruiken om de dag door te komen.
Ik ben in aanraking gekomen met 3fa en 4fma. Ik nam de eerste keer echt heel weinig 3fa, ik denk 20mg. En ineens kreeg ik een rust over mij heen. Ik bleef een poos klein doseren en voelde me net zoals vroeger. Enthousiast, rust in mijn hoofd, etc etc terwijl ik juist verwachte dat ik een enorme energie boost kreeg. Ik was heerlijk relax.
Nu doet de 3fa en 4fma helemaal niks meer. Ik heb gisteren in totaal een gram weggewerkt maar ik merkte totaaaal niks. Alleen een klein beetje wazig zicht. Ik heb er geen kater van. Ik voel me topfit de dag na gebruik!
Wie heeft een oplossing of een tip voor mij. En ander middel? Alternatief etc etc. Andere omgang ermee? Mag ook privé bericht!
Ik zie zeker dat er ook topics zijn ivm tolerantie. Ik heb er bewust voor gekozen zelf een topic te openen waar ook bipolair en adhd bij in staat.
ik snap dat drugs en rc’s niet de oplossing zijn maar soms vind ik het heel erg fijn om de dag ermee door te komen en juist beter te functioneren.
bedankt in ieder geval voor het lezen en de aandacht.
Groeten De Kietelaar