Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp! Bipolair, Adhd en Drugs en RC

Help! Bipolair, Adhd en Drugs en RC

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
Kietelaar!Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Ik ben Thijs. 31 jaar en kom uit Drenthe.

In 2018 hebben er enorm heftige gebeurtenissen plaats gevonden in mijn leven. Ik had helaas 4 sterfgevallen in mijn familie, een vader die helaas ongeneselijk ziek is geworden. Etc etc om een lang verhaal kort te maken: ik werd depressief.

lange tijd heb ik op bed gelegen en geprobeerd om dingen te ondernemen maar dit lukt helaas niet. De energie was compleet weg en ik was zo labiel als maar kan. Ik ben bij de ggz terecht gekomen en binnen twee afspraken was er al een label op mij geplakt: Bipolaire Stoornis.

Van jongs af aan heb ik al adhd. Ik was druk, creatief, oprecht en eerlijk. Soms te eerlijk! 💪

ik heb inmiddels mijn leven aardig op orde. Stemming gelukkig donders stabiel. Ik ben nog onder behandeling en krijg medicatie. Lithium en Fluoxetine. Ik slik dit nu dik twee jaar alleen ik merk dat ik steeds vlakker wordt. Niet meer naar dingen uitkijk. Weinig spontaniteit. Ik heb al geopperd te stoppen met de lithium alleen de behandelaar denkt daar anders over. Ik snap dat ik dit op eigen houtje kan gaan doen alleen wil ik niet terugvallen.

Om mij soms een beetje fijner te voelen gebruik ik wel eens rc’s. Ik weet dat sommige niet echt matchen met mijn antidepressiva maar tot nu toe heb ik me altijd goed gevoeld.

ik ben begonnen met 3mmc, dit deed ik af en toe en was redelijk verkocht maar toch was dit niet wat ik zocht om redelijk vaak te gebruiken om de dag door te komen.

Ik ben in aanraking gekomen met 3fa en 4fma. Ik nam de eerste keer echt heel weinig 3fa, ik denk 20mg. En ineens kreeg ik een rust over mij heen. Ik bleef een poos klein doseren en voelde me net zoals vroeger. Enthousiast, rust in mijn hoofd, etc etc terwijl ik juist verwachte dat ik een enorme energie boost kreeg. Ik was heerlijk relax.

Nu doet de 3fa en 4fma helemaal niks meer. Ik heb gisteren in totaal een gram weggewerkt maar ik merkte totaaaal niks. Alleen een klein beetje wazig zicht. Ik heb er geen kater van. Ik voel me topfit de dag na gebruik!

Wie heeft een oplossing of een tip voor mij. En ander middel? Alternatief etc etc. Andere omgang ermee? Mag ook privé bericht!

Ik zie zeker dat er ook topics zijn ivm tolerantie. Ik heb er bewust voor gekozen zelf een topic te openen waar ook bipolair en adhd bij in staat.

ik snap dat drugs en rc’s niet de oplossing zijn maar soms vind ik het heel erg fijn om de dag ermee door te komen en juist beter te functioneren.

bedankt in ieder geval voor het lezen en de aandacht.

Groeten De Kietelaar
W
Weezy50Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien is kanna wat voor jou, kan je gewoon halen bij de smartshop
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als een auto zonder benzine valt mag je nog zo hard als je wil op het pedaal trappen, hij zal niet rijden. Zelfmedicatie is veel voorkomend bij bipolaire stoornis maar af te raden. Een gram 4-FMA wegwerken op 1 avond is zeker niet gezond.

Heb alleszins zelf ook bipolaire stoornis (1) en ADD, dus inbox staat open als je een berichtje wil sturen. Ik snap dat het niet fijn is als medicatie je afvlakt/een deel van je weg neemt. Als je Lithium echt niet fijn vindt zijn er nog andere opties. Mood stabilisers zoals Lamotrigine kunnen ook werken. Je kan ook een andere psychiater raadplegen als tweede opinie als de eerste je niet van de Lithium af wil. Maar zelfmedicatie is geen slim idee..
K
Kietelaar!Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels bij de psychiater geweest en heb alles op tafel gegooid. Ik vind dat lastig maar ze veroordeelde mij absoluut niet. Erg fijn om met een professional erover te kunnen praten. Ik werd erg goed door haar begrepen. We gaan naast mijn huidige medicatie starten met ritalin. Ik ben erg benieuwd en weer een beetje hoopvol!

bedankt voor jullie reacties!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kietelaar! zei:
Nu doet de 3fa en 4fma helemaal niks meer. Ik heb gisteren in totaal een gram weggewerkt maar ik merkte totaaaal niks. Alleen een klein beetje wazig zicht. Ik heb er geen kater van.
Klik om te vergroten...
Een duidelijker signaal dat je moet kappen met die troep ga je niet krijgen.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kietelaar! zei:
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels bij de psychiater geweest en heb alles op tafel gegooid. Ik vind dat lastig maar ze veroordeelde mij absoluut niet. Erg fijn om met een professional erover te kunnen praten. Ik werd erg goed door haar begrepen. We gaan naast mijn huidige medicatie starten met ritalin. Ik ben erg benieuwd en weer een beetje hoopvol!

bedankt voor jullie reacties!
Klik om te vergroten...
Heftig verhaal man, hoop dat die ritalin iets voor je doet!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."