Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZelfcontrole bij alles behalve miauw (mephedrone)

Zelfcontrole bij alles behalve miauw (mephedrone)

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
I
IkgahiermnnaamtochnietzetLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben een man van 21 en heb al redelijk wat geprobeerd. Nooit ergens moeite mee gehad en verantwoord mee omgegaan. Behalve met Miauw (mephedrone). Om een of andere reden als ik het aanraak. Zit ik drie dagen later met mn shirt uit en mega paranoia in een random keuken en zeker 2 gram achter mn kiezen. Hoe kan dit zo verschillend zijn van andere drugs?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je mag nog zoveel drugs uitproberen zonder een verslaving tegemoet te komen, uiteindelijk kom je wel iets tegen waar je een zwak voor zult hebben.

Jij hebt het misschien makkelijk met cocaïne en ghb terwijl anderen het daarbij juist heel moeilijk hebben. Iedereen heeft z'n zwakte en zoals iemand me ooit vertelde, there's a drug for everybody.

Ik vind meth en crack best makkelijk om sporadisch te gebruiken, maar worstel dan weer met andere dingen zoals pyrrolidines.
Mephedrone heeft dezelfde eigenschappen van MDMA gemixt met die van Amfetamine. Je knalt een hoge combinatie van serotonine en dopamine door je hoofd, dus het is behoorlijk plausibel dat dit geen onprettig gevoel is.

Mephedrone, compared with MDMA (ecstasy) and amphetamine, rapidly increases both dopamine and 5-HT levels in nucleus accumbens of awake rats - PMC

The designer drug 1-(4-methylphenyl)-2-methylaminopropan-1-one (4-methylmethcathinone, mephedrone) is reported to possess psychostimulant, entactogenic and hallucinogenic effects. The purpose of this study was to examine the effects of acute ...
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov

Het is dus niet raar dat je iets tegengekomen bent waar je wat verslavingsgevoelig aan bent. Maar wat wil je er mee doen?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je bent absoluut niet de enige die met de 3- en 4-MMC'tjes moeite heeft. Ik ben weer wat gevoeliger voor misbruik van downers zoals ketamine en alcohol, om die reden sla ik ze expres wat vaker over tegenwoordig. Als je niet gebruikt als andere dat wel doen kan je, of niet gebruikt als je dat juist heel graag zou willen, kun je je zelf in een iets sterkere positie zetten tegenover de drug.

Overigens is een sessie beginnen aan dat soort drugs en niet meer kunnen stoppen wel herkenbaar. Ook hier is het belangrijk dat je grenzen stelt van te voren en sterk staat tegenover de drug.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
De verhouding van dopmine- en serotonine-activiteit, en het feit dat de stimulatie snel weggaat na de rush, veroorzaakt de neiging om meer te willen. Vrijwel iedereen heeft daar last van bij 4-MMC, dus je bent zeker niet de enige.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iedereen heeft zijn of haar drug of choice.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ikgahiermnnaamtochnietzet zei:
Ik ben een man van 21 en heb al redelijk wat geprobeerd. Nooit ergens moeite mee gehad en verantwoord mee omgegaan. Behalve met Miauw (mephedrone). Om een of andere reden als ik het aanraak. Zit ik drie dagen later met mn shirt uit en mega paranoia in een random keuken en zeker 2 gram achter mn kiezen. Hoe kan dit zo verschillend zijn van andere drugs?
Klik om te vergroten...
Dat is Miauw.

Welke methode gebruik je als ROA?

Ik heb zelf gemerkt dat slammen (wat ik niet meer wil) en boofen en bommetjes het bijpakken bij mij beperken tot het gewenste, maar dat ik met snuiven doorging tot ik malend grinnikte als Beavis en de andere heren in het cruisepark tot twee keer toe vroegen of het wat minder kon, een ernstig verontwaardigd.

Als je dit blijft houden, moet je stoppen.

Anders moet je er voor zorgen dat je niet steeds bijpakt. Voordat je begint zou ik zorgen dat je alleen klaar hebt liggen wat je wilt gebruiken. Geen hele grammen, maar veel minder.

Bedenk ook dat je dit niet te vaak kunt doen.
Y
YeyooLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stoppen met die zooi man, brengt je nergens. Geloof me
Stop nou het nog kan.
ik ben nu voor 4 weken gestopt en oprecht het gaat stukken beter.
je komt in een depressie, paranoia, en slecht naar de mensen om je heen. En je hebt het allemaal niet door, totdat je het beseft en mensen om je heen kwijt bent

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."