Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn verhaal en vragen over drugs

mijn verhaal en vragen over drugs

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
WackyJackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste allemaal op het drugsforum,

Na lang nadenken heb ik besloten toch maar een account aan te maken. na al het lezen van alle interessante forums hier, ik zal mezelf even kort voorstellen.
ik ben een jonge vrouw 22 jaar oud uit Den Haag. Over mijn eigen drugsgebruik heb ik niet veel te vertellen. de drempel voor mij is namelijk best hoog om uiteindelijk te gaan gebruiken. ik heb in totaal 12x drugs gebruikt over een tijd van 5 jaar. Wat alleen XTC/MDMA of cocaine is geweest. ik ga nooit verder dan 1 pil op een avond of 5 sleutel puntjes cocaine. dus dat is best weinig. dit heeft te maken met het feit dat ik nooit echt de behoefte heb om veel te gebruiken of super hard te gaan. Mellow vindt ik fijn, maar dit heeft ook een andere reden. Er is nu 2 jaar geleden een goede vriend van mij overleden aan cocaine gebruik. Hij was destijds 23 en zou nu 25 zijn. Een paar dagen na zijn gebruik heeft hij plots een hersenbloeding gekregen en is uiteindelijk 1 week later overleden aan een hartritmestoornis. uit de autopsie is gebleken dat dit is gekomen door cocaine. Want wie van 23 overkomt dat nou? een hersenbloeding. Zijn dood is afschreven als een natuurlijke dood. Ik heb me al die tijd afgevraagd hoe dit zou zijn gekomen? hij gebruikte nauwelijks cocaine. Maar als hij het wel deed ging hij ervoor. Waarschijnlijk was er op die avond ook veel alcohol in het spel. Het klinkt misschien logisch dat die combinatie al antwoord geeft op mijn vraag. Maar toch ben ik benieuwd naar meer? want er zijn zoveel mensen die drugscocktails maken en alcohol drinken op dezelfde avond. Of mensen die verslaafd zijn en al 20 jaar lang elke dag snuiven.

zijn dood heeft voor mij een angst ontwikkelt die ik soms lastig kan vinden. Ik vindt het gebruiken van drugs namelijk super leuk. Vooral als je aankomende zomer weer op festivals in het zonnetje met een likje lekker kan dansen. Of op een gezellige avond even naar de wc loopt om een nakje te nemen. Maar toch heb ik mezelf erop betrapt dat de laatste keren drugs voor mij eindigde met een schuld gevoel en onbewuste angst dat het bij mij ook verkeerd kan gaan. Mijn vrienden die gebruiken die doen het allemaal zonder angst of moeite. Ik wil dat weer terug krijgen.

misschien is het niet echt duidelijk waar ik hiermee heen wil. misschien wilde ik dit alleen even kwijt :)

liefs,
wacky jacky
R
RaketjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heftig verhaal, en ik snap je schuld gevoel zeker. Als mijn moeder nog met mij was, en wist hoe mijn drugsgebruik is geweest. Had ze me echt wat aangedaan. Sinds ik naar de drugs greep om mijn depressieve gedachtes te “temmen” kan ik niet eens meer kijken naar haar foto…
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
WackyJacky zei:
Beste allemaal op het drugsforum,

Na lang nadenken heb ik besloten toch maar een account aan te maken. na al het lezen van alle interessante forums hier, ik zal mezelf even kort voorstellen.
ik ben een jonge vrouw 22 jaar oud uit Den Haag. Over mijn eigen drugsgebruik heb ik niet veel te vertellen. de drempel voor mij is namelijk best hoog om uiteindelijk te gaan gebruiken. ik heb in totaal 12x drugs gebruikt over een tijd van 5 jaar. Wat alleen XTC/MDMA of cocaine is geweest. ik ga nooit verder dan 1 pil op een avond of 5 sleutel puntjes cocaine. dus dat is best weinig. dit heeft te maken met het feit dat ik nooit echt de behoefte heb om veel te gebruiken of super hard te gaan. Mellow vindt ik fijn, maar dit heeft ook een andere reden. Er is nu 2 jaar geleden een goede vriend van mij overleden aan cocaine gebruik. Hij was destijds 23 en zou nu 25 zijn. Een paar dagen na zijn gebruik heeft hij plots een hersenbloeding gekregen en is uiteindelijk 1 week later overleden aan een hartritmestoornis. uit de autopsie is gebleken dat dit is gekomen door cocaine. Want wie van 23 overkomt dat nou? een hersenbloeding. Zijn dood is afschreven als een natuurlijke dood. Ik heb me al die tijd afgevraagd hoe dit zou zijn gekomen? hij gebruikte nauwelijks cocaine. Maar als hij het wel deed ging hij ervoor. Waarschijnlijk was er op die avond ook veel alcohol in het spel. Het klinkt misschien logisch dat die combinatie al antwoord geeft op mijn vraag. Maar toch ben ik benieuwd naar meer? want er zijn zoveel mensen die drugscocktails maken en alcohol drinken op dezelfde avond. Of mensen die verslaafd zijn en al 20 jaar lang elke dag snuiven.

zijn dood heeft voor mij een angst ontwikkelt die ik soms lastig kan vinden. Ik vindt het gebruiken van drugs namelijk super leuk. Vooral als je aankomende zomer weer op festivals in het zonnetje met een likje lekker kan dansen. Of op een gezellige avond even naar de wc loopt om een nakje te nemen. Maar toch heb ik mezelf erop betrapt dat de laatste keren drugs voor mij eindigde met een schuld gevoel en onbewuste angst dat het bij mij ook verkeerd kan gaan. Mijn vrienden die gebruiken die doen het allemaal zonder angst of moeite. Ik wil dat weer terug krijgen.

misschien is het niet echt duidelijk waar ik hiermee heen wil. misschien wilde ik dit alleen even kwijt :)

liefs,
wacky jacky
Klik om te vergroten...
Eerst en vooral hartelijk welkom 😁
En zo'n zonde om hem te moeten laten gaan, op zo'n jonge leveb, in de fleur v je leven😥 Dat raakt je diep en maakt veel plots een pak complexer.

Voor mij is het vrij helder, nl je gebruikte tot hiertoe zeer sporadisch en hield het bij 2 stims, waar je je zeker tot aan de dood van die vriend, zeker lekker en fijn bij voelde. En wanneer je iemand uit je directe omgeving ziet sterven, volgens de dokters natuurlijke dood, maar jij acht het toch reëel, dat drugs ermee te maken hebben.

Maar zoals gans het leven is voor vele zaken geen logische en eerlijke verklaring. Neem nu vb, een kettingroker vs iemand die nooit heeft gerookt en gezonde sportieve levensstijl heeft, maar toch wordt die kettingroker 95j en die gezonde man krijgt kanker en overlijdt reeds veel te vroeg, pakt nu 50j.

Je moet geen angst of schuldgevoel hebben, wel begrijp ik het, je legt de link met die vriend.
Je kunt zeker eens iets nemen op festival fzo, maar kzou de raad geven, ga gewoon ni total loss en tart het lot, tenminste als je leven je dierbaar is. Langs mijn kant mag pietje de dood langskomen, dus ik ga er wel eens over.
W
WackyJackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sonja Nakker zei:
Heftig verhaal, en ik snap je schuld gevoel zeker. Als mijn moeder nog met mij was, en wist hoe mijn drugsgebruik is geweest. Had ze me echt wat aangedaan. Sinds ik naar de drugs greep om mijn depressieve gedachtes te “temmen” kan ik niet eens meer kijken naar haar foto…
Klik om te vergroten...
Hey Sonja, het spijt me om te horen dat je moeder niet tot je zijde is. En je depressieve gedachtes ervaart.... mag ik vragen of jouw moeder ook door gebruik is te komen overlijden? Of een andere reden. Ik vindt het sterk dat je dit zo vertelt ook al heb ik geen idee wie je kan zijn. Hou vol <3
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
WackyJacky zei:
Hey, dank voor je bericht en begrip. Dat klopt ik kon er van genieten tot het mij een kant heeft laten zien wat het ook kan brengen. Het zal altijd een gok blijven.... het duiveltje en het engeltje.

ik zal niet oordelen over jouw situatie en of waarom pietje de dood mag langskomen. Maar ik had graag anders gehoord <3 dikke knuffel van mij
Klik om te vergroten...
Jua het leven is gewoon dagelijks oneerlijk en zit vol onrecht.

Bwa ik leef v dag tot dag en echt, amuseer me regelmatig onwijs zot. Maar lijd aan persoonlijkheidsstoornis (borderline) en ADHD en als je alles overloopt van relaties, werk, menselijk contact, emoties, impulsiviteit, doodswensen...ja dan ga je al makkelijker en vaker drugs nemen, geniet je volop. Ik heb geen angst vr de dood.
W
WackyJackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nihilist88 zei:
Eerst en vooral hartelijk welkom 😁
En zo'n zonde om hem te moeten gaan in de fleur v je leven😥

Voor mij is het vrij helder, nl je gebruikte tot hiertoe zeer sporadisch en hield het bij 2 stims, waar je je zeker tot aan de dood van die vriend, zeker lekker en fijn bij voelde. En wanneer je iemand uit je directe omgeving ziet sterven, volgens de dokters natuurlijke dood, maar jij acht het toch reëel, dat drugs ermee te maken hebben.

Maar zoals gans het leven is voor vele zaken geen logische en eerlijke verklaring. Neem nu vb, een kettingroker vs iemand die nooit heeft gerookt en gezonde sportieve levensstijl heeft, maar toch wordt die kettingroker 95j en die gezonde man krijgt kanker en overlijdt reeds veel te vroeg, pakt nu 50j.

Je moet geen angst of schuldgevoel hebben, wel begrijp ik het, je legt de link met die vriend.
Je kunt zeker eens iets nemen op festival fzo, maar kzou de raad geven, ga gewoon ni total loss en tart het lot, tenminste als je leven je dierbaar is. Langs mijn kant mag pietje de dood langskomen, dus ik ga er wel eens over.
Klik om te vergroten...
Hey, dank voor je bericht en begrip. Dat klopt ik kon er van genieten tot het mij een kant heeft laten zien wat het ook kan brengen. Het zal altijd een gok blijven.... het duiveltje en het engeltje.

ik zal niet oordelen over jouw situatie en of waarom pietje de dood mag langskomen. Maar ik had graag anders gehoord <3 dikke knuffel van mij
R
RaketjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
WackyJacky zei:
Hey Sonja, het spijt me om te horen dat je moeder niet tot je zijde is. En je depressieve gedachtes ervaart.... mag ik vragen of jouw moeder ook door gebruik is te komen overlijden? Of een andere reden. Ik vindt het sterk dat je dit zo vertelt ook al heb ik geen idee wie je kan zijn. Hou vol <3
Klik om te vergroten...
Nee, niet door drugs. Maar door kanker helaas..

haar broer(mijn oom) is echter wel omgekomen/omgelegd door drugs. Iemand heeft een flinke dosis aan ik dacht heroïne in zijn drank gegoten. Maar heb dat verhaal nooit echt onthouden.. omdat het mij te erg confronteerd..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Allereerst. Is de vraag te stellen van: is alles echt de waarheid? Is het werkelijk zo gegaan als dat er tegen je verteld is?
Dit zou ik willen weten, alvorens verder te gaan met het onderzoek of enige vorm van schuldgevoel terecht is.
Dan pas kan je verder.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Voel je je schuldig omdat je gebruikt//wil gebruiken? (Waarom/waarvoor voel je je schuldig) (En wat is de behoefte die achter het schuld gevoel zit)
Je angst snap ik wel, lijkt mij ook geen fijn gevoel.
Ik denk, als je het zo veilig mogelijk gebruikt dat er weinig mis kan gaan. (uitzondering zijn er natuurlijk altijd)
Drugs testen, niet te veel, geen middelen combineren. (Toen ik 22 was, was ik niet zo verstandig 😅)

En ja een maatje verliezen, zo onverwachts en op zo een jonge leeftijd hakt er natuurlijk hard in, en zal waarschijnlijk confronterend zijn.
Of zijn dood komt door cocaïne zal altijd een vraag blijven denk ik, en speculeren heb je weinig aan.

Het kan zijn dat hij misschien al iets had in zijn lijf wat niet oke zat en door het gebruik van (vul maar in) dat dat het duwtje is geweest naar.
Probeer jezelf niet te gek te maken met hoezo dan en waarom dan en hoe dan.

Veel succes en sterkte en ik hoop voor je dat je het beetje bij beetje iets meer kan loslaten waardoor je wat meer onbezorgd kan genieten 💕🌸
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heroïne in een glas gegoten?? Is dat echt waar?
En heeft hij dit dan niet geproefd....dit is moord imo
S
SterreLid
01-01-2024, 00:00
#11
WackyJacky zei:
Beste allemaal op het drugsforum,

Na lang nadenken heb ik besloten toch maar een account aan te maken. na al het lezen van alle interessante forums hier, ik zal mezelf even kort voorstellen.
ik ben een jonge vrouw 22 jaar oud uit Den Haag. Over mijn eigen drugsgebruik heb ik niet veel te vertellen. de drempel voor mij is namelijk best hoog om uiteindelijk te gaan gebruiken. ik heb in totaal 12x drugs gebruikt over een tijd van 5 jaar. Wat alleen XTC/MDMA of cocaine is geweest. ik ga nooit verder dan 1 pil op een avond of 5 sleutel puntjes cocaine. dus dat is best weinig. dit heeft te maken met het feit dat ik nooit echt de behoefte heb om veel te gebruiken of super hard te gaan. Mellow vindt ik fijn, maar dit heeft ook een andere reden. Er is nu 2 jaar geleden een goede vriend van mij overleden aan cocaine gebruik. Hij was destijds 23 en zou nu 25 zijn. Een paar dagen na zijn gebruik heeft hij plots een hersenbloeding gekregen en is uiteindelijk 1 week later overleden aan een hartritmestoornis. uit de autopsie is gebleken dat dit is gekomen door cocaine. Want wie van 23 overkomt dat nou? een hersenbloeding. Zijn dood is afschreven als een natuurlijke dood. Ik heb me al die tijd afgevraagd hoe dit zou zijn gekomen? hij gebruikte nauwelijks cocaine. Maar als hij het wel deed ging hij ervoor. Waarschijnlijk was er op die avond ook veel alcohol in het spel. Het klinkt misschien logisch dat die combinatie al antwoord geeft op mijn vraag. Maar toch ben ik benieuwd naar meer? want er zijn zoveel mensen die drugscocktails maken en alcohol drinken op dezelfde avond. Of mensen die verslaafd zijn en al 20 jaar lang elke dag snuiven.

zijn dood heeft voor mij een angst ontwikkelt die ik soms lastig kan vinden. Ik vindt het gebruiken van drugs namelijk super leuk. Vooral als je aankomende zomer weer op festivals in het zonnetje met een likje lekker kan dansen. Of op een gezellige avond even naar de wc loopt om een nakje te nemen. Maar toch heb ik mezelf erop betrapt dat de laatste keren drugs voor mij eindigde met een schuld gevoel en onbewuste angst dat het bij mij ook verkeerd kan gaan. Mijn vrienden die gebruiken die doen het allemaal zonder angst of moeite. Ik wil dat weer terug krijgen.

misschien is het niet echt duidelijk waar ik hiermee heen wil. misschien wilde ik dit alleen even kwijt :)

liefs,
wacky jacky
Klik om te vergroten...
Kippevel meid..... ik gebruik ook wel cocaine en toevallig nu ook. Bij het lezen is mijn hartslag nog sneller geworden

Ik ben zo bang dat dit fout gaat. Hoe weet je wanneer je teveel cocaïne op hebt???
Tips zijn uitermate welkom nu 🥺🥺

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."