Ik ben aan de ene kant opzoek naar een luchtige leuke middag waarin ik plezier heb met mijn vrienden en de “plezierige” effecten van truffels. Aan de andere kant lijkt het mij ook interessant om uit mijn trip een “les” te halen. Misschien dat ik anders ga kijken naar mijn angsten en het hebben van depressies. Verder ben ik een ontzettende natuurliefhebber, dus lijkt het mij ook fijn om de natuur te waarderen en een te zijn met de natuur haha. Al met al een paar verschillende dingen dus.
Oeeeeh ja, klinkt alsof je in elk geval naar wat meer opzoek bent dan "ah, leuk, kleurtjes" of gigantische lachbuien. Dan kan de truffel zeker wat voor jou zijn. Ik voel ook altijd heel erg een connectie met alle natuur om me heen, los van dat het allemaal ook keeeeei mooi is (zelfs al is er vaak niet veel natuur hier in de stad).
Wat bij mij (en volgens mij in het algemeen) vooral veel uitmaakt is de set en setting. Dus de set, hoe zit jij op dat moment in je vel en inderdaad, met welke intentie ga je er in, kan veel uitmaken maar misschien nog wel veel meer de setting: ben je met vrienden, ben je op een serene plek of een feestje, etc. Dit kan echt het verschil maken met een heel mentale trip, als je alleen bent keer je ook sneller naar binnen, bijvoorbeeld, of een "gezellige" trip, wanneer je met vrienden vanalles doet en observeert. Al heb ik met vrienden ook heel "verlossende" trips gehad. Na het lachen en spacen, in het staartje van de trip, komen er vaak gesprekken los... Pfoe! Oja en misschien wel het aller belangrijkste: de muziek die je op dat moment luistert! Dat heeft mijn trips gemaakt en gebroken.
Naja voor een eerste kennismaking is een super diepe confronterende trip wellicht minder lekker. Maar goed om te lezen dat je ook open staat voor dat diepere. Mocht je dat tegen komen in je trip, kun je het in elk geval omarmen. Er tegen vechten kan voor angst zorgen en dan kan het wel vervelend aanvoelen. Maar inderdaad, dat kan ook weer omslaan naar een mooi hoofdstuk in je trip. Alles gaat voorbij!
Wat voor soort truffel had jij voor de eerste keer gebruikt? En merk jij veel verschil in de verschillende soorten truffels?
Volgens mij had ik de eerste keer Dutch Dragons, officieel een wat mildere. Daarna bijna altijd High Hawaiians, officieel de sterkste die ze in mijn smartshop verkopen. En daar heb ik zulke verschillende trips op gehad... Dus nee eigenlijk vind ik dat er geen groot verschil tussen de truffelsoorten zit. Elke batch is anders, en alles kan weer anders vallen door de set en setting.
Tussen de 10-15 gram is wel een prima startdosis. Ik vlieg daar absoluut niet van weg, maar je kan altijd een andere keer meer nemen. Er zijn ook mensen heel gevoelig voor psilocybine en dat weet je pas als je voorzichtig probeert!
Alvast veel plezier gewenst, ben benieuwd naar hoe je het gaat ervaren❤️