"ljuv zei:
Oeeeeh ja, klinkt alsof je in elk geval naar wat meer opzoek bent dan "ah, leuk, kleurtjes" of gigantische lachbuien. Dan kan de truffel zeker wat voor jou zijn. Ik voel ook altijd heel erg een connectie met alle natuur om me heen, los van dat het allemaal ook keeeeei mooi is (zelfs al is er vaak niet veel natuur hier in de stad).
Wat bij mij (en volgens mij in het algemeen) vooral veel uitmaakt is de set en setting. Dus de set, hoe zit jij op dat moment in je vel en inderdaad, met welke intentie ga je er in, kan veel uitmaken maar misschien nog wel veel meer de setting: ben je met vrienden, ben je op een serene plek of een feestje, etc. Dit kan echt het verschil maken met een heel mentale trip, als je alleen bent keer je ook sneller naar binnen, bijvoorbeeld, of een "gezellige" trip, wanneer je met vrienden vanalles doet en observeert. Al heb ik met vrienden ook heel "verlossende" trips gehad. Na het lachen en spacen, in het staartje van de trip, komen er vaak gesprekken los... Pfoe! Oja en misschien wel het aller belangrijkste: de muziek die je op dat moment luistert! Dat heeft mijn trips gemaakt en gebroken.
Naja voor een eerste kennismaking is een super diepe confronterende trip wellicht minder lekker. Maar goed om te lezen dat je ook open staat voor dat diepere. Mocht je dat tegen komen in je trip, kun je het in elk geval omarmen. Er tegen vechten kan voor angst zorgen en dan kan het wel vervelend aanvoelen. Maar inderdaad, dat kan ook weer omslaan naar een mooi hoofdstuk in je trip. Alles gaat voorbij!
Volgens mij had ik de eerste keer Dutch Dragons, officieel een wat mildere. Daarna bijna altijd High Hawaiians, officieel de sterkste die ze in mijn smartshop verkopen. En daar heb ik zulke verschillende trips op gehad... Dus nee eigenlijk vind ik dat er geen groot verschil tussen de truffelsoorten zit. Elke batch is anders, en alles kan weer anders vallen door de set en setting.
Tussen de 10-15 gram is wel een prima startdosis. Ik vlieg daar absoluut niet van weg, maar je kan altijd een andere keer meer nemen. Er zijn ook mensen heel gevoelig voor psilocybine en dat weet je pas als je voorzichtig probeert!
Alvast veel plezier gewenst, ben benieuwd naar hoe je het gaat ervaren❤️
Klik om te vergroten...
Haha, ik ben inderdaad op zoek naar 'ah, leuk, kleurtjes' voor een eerste trip! Indien ik dat diepere tegenkom zal ik het dan maar proberen te omarmen.
Voor de setting hebben wij expres een mooi natuurpark uitgekozen. Ook zal ik gelukkig met hele fijne mensen zijn, een vriendin ken ik al meer dan twaalf jaar en hiermee heb ik ook meerdere xtc en keta trips beleefd Bedankt voor de tip over het luisteren van muziek, ik zal van tevoren een playlist maken met nummers die ik fijn en relaxed vind om naar te luisteren.
Hmm.. ik lees dit van meerdere mensen. Ik heb na wat informatie op internet toch maar ''mexicana'' truffels gehaald, omdat dit een mildere variant blijkt te zijn. Misschien zit er niet zo veel verschil tussen de soorten truffels, maar dit geeft mij mentaal wat meer rust. De andere soorten bleken best wel heftig te zijn volgens het internet. Ik denk dat ik een startdosis van 10 gram ga nemen
Dankjewel"
In: Truffels proberen?
1-1-2024