Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKlein bedankje aan de community op drugsforum.

Klein bedankje aan de community op drugsforum.

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Shoutout naar mezelf
D
DillaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste iedereen,

Ik heb een half uurtje terug besloten om een account te maken op dit forum. Ik gebruik sinds mijn 18e drugs, wat vroeger erg braaf bleef bij 1-2 xtc pilletjes op een festival. Na de coronacrisis werd ik toch ook erg benieuwd naar andere soorten drugs, wilde een hoop nieuwe dingen proberen om m’n kennis te verbreden uit nieuwsgierigheid en dankzij alle ervaringen die ik heb gelezen op dit forum heeft het mij altijd goed geholpen. Ik probeer altijd zo veilig en verstandig mogelijk om te gaan met gebruik van nieuwe RC’s en ander spul. Waardoor ik me graag op dit forum oriënteer over de ervaringen van anderen.
Ik heb eigenlijk vrijwel nooit een slechte ervaring meer gehad met drugsgebruik door me altijd goed te verdiepen in wat alles inhoud, doseringen, combinaties van meerdere stoffen en dat dankzij hulp van een hoop van jullie.
Dus bij deze, complimenten aan iedereen op dit forum en tof dat iedereen elkaar probeert te helpen.

Moest even gezegd worden vond ik 😉
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben het compleet met je eens. Ook namens mij een bedankje naar de lieve behulpzame mensen op dit forum. En een speciaal bedankje naar de moderators 🖤
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Even wat balans in dit topic

😡😡😡😡
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk om te lezen dat je je op voorhand goed inlicht over wat je van plan bent om te nemen en vooral dat het je effectief geholpen heeft om veilig te gebruiken 😊

Toch wil ik er even aan toevoegen dat ondanks hier inderdaad veel nuttige informatie wordt gepost niet alles blindelings geloofd moet worden.

Kijk ook eens op oa. PsychonautWiki, Erowid, Tripsit.me, ... en vergelijk ze met elkaar.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Shoutout naar mezelf
Klik om te vergroten...
Eens, shoutout naar @Mezelf
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zweevteev zei:
Eens, shoutout naar @Mezelf
Klik om te vergroten...
🥰 !!!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je Dilla!

Ken je de drie maanden regel?

Bij mij heeft Corona me er ook een beetje 'ingetrokken'.

Houd in gedachten dat slechte drug-ervaringen waarschijnlijk wel degelijk mogelijk zijn voor jou, hoewel je goed aan harm reduction practices houden natuurlijk wel heel goed is.

Je hoort vaker dat ze ook bij ervaren druggebruikers kunnen gebeuren.

Mezelf zei:
Ik kende mensen die zo goed konden praten dat ze mij nog bijna wijs konden maken dat Heroïne bijvoorbeeld helemaal niet zo verslavend is dan de meeste zeggen. Gewoon niet verder gaan dan snuiven eens per week.. gladde praatjes ... Maar geen jaar later lag het huis vol aluminium folies.
Klik om te vergroten...

Vraag me af wat verslavender is, meth of heroine?

Mezelf zei:
Tjah ik zeg niet dat ik nooit ooit eens hero ga proeven maar dat zal dan echt bij een enkele keer blijven zoals ik ook met Crystal Meth heb gedaan. Enkele keren gesnoven en 2 keer gevaped/gebased maar dat is dan ook genoeg om te weten wat het is en ten eerste niet zo speciaal en zo onschuldig lijkt dat het juist daarom zo genieperig kan zijn en er in kan sluipen.. Zoals vele middelen doen.. maar de ene toch meer dan de ander en van persoon tot persoon blijft het ook opgelet geblazen want wat ene niet eens lekker vind kan de ander misschien van zijn leven nooit meer afblijven
Klik om te vergroten...

Toen ik van de middelbare school naar de universiteit ging ('95). Waren er nog volop (heroine-)junks op straat, maar de instroom was waarschijnlijk een stuk minder dan tien jaar daarvoor (toen was ik acht)
Mensen slikten toen ('95) al een paar jaar vooral xtc bij het uitgaan.

Je wist dat je junks niet kon vertrouwen, ze logen als ze hun mond open deden, ze stalen alles wat los en vast zat en deden werkelijk schaamteloos alles om je geld af te troggelen.

Heb in Madrid één keer heroine gerookt, omdat ik een verslaafde was tegengekomen en ik me zo verveelde dat werkelijk iedere verandering interessant was.

We gingen samen in de metro en op een gegeven moment gingen we eruit bij een halte in een gebied met wat meer (dood, gras in Madrid is het grootste deel van het jaar dood) gras. Op dat grasveld lagen overal 'cartridges'(?) of vullingen waar gedestilleerd water in moet hebben gezeten voor IV gebruik. Het waren er zoveel, het leek wel een strand!

Die nacht hebben we base en hero gespeedballd (Base had ik al eerder gedaan, in Rotterdam).
Hij kon niet geloven dat ik nooit hero gerookt had, ook omdat ik geen jeuk kreeg.

(Later stal hij mijn betaalpas. Besloot vier maanden dakloos in Madrid te blijven).

Je hoort weleens dat sommige mensen heroine meerdere keren moeten roken wil het werken.

Misschien was dat bij mij zo.

Meth heb ik drie keer gerookt en is één keer bij me geslamd (ge-injecteerd). Roken was niet eens zo heftig... maar aan slammen was niets subtiels.

Het was nog heftiger dan mijn eerste keer basecoke in die Rotterdamse drugspanden. Het leek net of ik in zo'n pretpark attractie zat waar je in een stoel langs een paal wordt opgetakeld waarna je keihard naar beneden valt.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuffelaar zei:
Leuk om te lezen dat je je op voorhand goed inlicht over wat je van plan bent om te nemen en vooral dat het je effectief geholpen heeft om veilig te gebruiken 😊

Toch wil ik er even aan toevoegen dat ondanks hier inderdaad veel nuttige informatie wordt gepost niet alles blindelings geloofd moet worden.

Kijk ook eens op oa. PsychonautWiki, Erowid, Tripsit.me, ... en vergelijk ze met elkaar.
Klik om te vergroten...
Inderdaad... Zou gepind moeten worden.... Nooit blindelings 1 bron geloven en altijd je verder verdiepen en vergelijken... Gebruik ook anders buitenlandse forums die groter zijn en vaak wel wat meer over ervaringen te vinden is!... Maar ook dus misschien meer onzin... gewoon verdiepen in wat je in je lijf stopt is sowieso een soort moetje eigenlijk.

Ik kende mensen die zo goed konden praten dat ze mij nog bijna wijs konden maken dat Heroïne bijvoorbeeld helemaal niet zo verslavend is dan de meeste zeggen. Gewoon niet verder gaan dan snuiven eens per week.. gladde praatjes ... Maar geen jaar later lag het huis vol alamuniummmum folies.
Tjah ik zeg niet dat ik nooit ooit eens hero ga proeven maar dat zal dan echt bij een enkele keer blijven zoals ik ook met Crystal Meth heb gedaan. Enkele keren gesnoven en 2 keer gevaped/gebased maar dat is dan ook genoeg om te weten wat het is en ten eerste niet zo speciaal en zo onschuldig lijkt dat het juist daarom zo genieperig kan zijn en er in kan sluipen.. Zoals vele middelen doen.. maar de ene toch meer dan de ander en van persoon tot persoon blijft het ook opgelet geblazen want wat ene niet eens lekker vind kan de ander misschien van zijn leven nooit meer afblijven
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Vraag me af wat verslavender is, meth of heroine?
Klik om te vergroten...
Ligt aan de persoon denk ik ook min of meer.... voor mij zou denk hero verslavender zijn, gok ik
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Ligt aan de persoon denk ik ook min of meer.... voor mij zou denk hero verslavender zijn, gok ik
Klik om te vergroten...
Per persoon die ermee begint. Zag een documentaire over meth in Australië of Nieuw Zeeland waar ze zeiden dat maar één op vijf een verslaving ontwikkelde van de methamphetamine.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Per persoon die ermee begint. Zag een documentaire over meth in Australië of Nieuw Zeeland waar ze zeiden dat maar één op vijf een verslaving ontwikkelde van de methamphetamine.
Klik om te vergroten...
1 op de 5 valt opzich wel mee eigenlijk dus...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
1 op de 5 valt opzich wel mee eigenlijk dus...
Klik om te vergroten...
Als het klopt. En de drugsmarkten in Australië en Nieuw Zeeland zijn anders dan hier.
D
DillaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Inderdaad... Zou gepind moeten worden.... Nooit blindelings 1 bron geloven en altijd je verder verdiepen en vergelijken... Gebruik ook anders buitenlandse forums die groter zijn en vaak wel wat meer over ervaringen te vinden is!... Maar ook dus misschien meer onzin... gewoon verdiepen in wat je in je lijf stopt is sowieso een soort moetje eigenlijk.
Klik om te vergroten...

hoe pin je iets? Of is dat niet mogelijk
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dilla zei:
hoe pin je iets? Of is dat niet mogelijk
Klik om te vergroten...
Was meer bij wijze van spreken eigenlijk :blush:
D
DillaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
Was meer bij wijze van spreken eigenlijk :blush:
Klik om te vergroten...
Aha, zou ergens wel handig zijn als feature bij topics
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#17
<3

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."