Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2-CB / Truffels

2-CB / Truffels

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BaapjesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort voor de eerste keer 2-CB doen of truffels. Na de 2CB of truffels ga ik mogelijk voor de eerste keer ketamine erna doen!

Met truffels wil ik een lage dosering doen ( 4-8 gram ) aangezien het mijn eerste keer is. Ik wil niet te veel risico lopen met bad gaan.

Betreft de setting is het top! 3 andere doen mee met truffels ( ook de eerste keer ) en 1 nuchter persoon erbij.

Is het handig om bijvoorbeeld ketamine te doen na mijn trip? En hoeveel raden jullie aan?

Hebben jullie tips wat ik het best kan doen tijdens mijn trip? Of toevallig nog goede informatie wat ik moet weten voordat ik er aan begin?

Groeten!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Baapjes zei:
Met truffels wil ik een lage dosering doen ( 4-8 gram ) aangezien het mijn eerste keer is. Ik wil niet te veel risico lopen met bad gaan.
Klik om te vergroten...
Ik snap je voorzichtigheid, maar dit is wel erg laag als het om verse truffels gaat. Ik zou voor 10-12 gram gaan als je voorzichtig kennis wilt maken met het gevoel, en als je niet onder de indruk ben gewoon de volle 15-20 gram nemen.
B
BaapjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ik zou het houden bij één nieuwe drug per keer.
Klik om te vergroten...
Ook niet na de eerste drug is uitgewerkt ?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Baapjes zei:
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort voor de eerste keer 2-CB doen of truffels. Na de 2CB of truffels ga ik mogelijk voor de eerste keer ketamine erna doen!

Met truffels wil ik een lage dosering doen ( 4-8 gram ) aangezien het mijn eerste keer is. Ik wil niet te veel risico lopen met bad gaan.

Betreft de setting is het top! 3 andere doen mee met truffels ( ook de eerste keer ) en 1 nuchter persoon erbij.

Is het handig om bijvoorbeeld ketamine te doen na mijn trip? En hoeveel raden jullie aan?

Hebben jullie tips wat ik het best kan doen tijdens mijn trip? Of toevallig nog goede informatie wat ik moet weten voordat ik er aan begin?

Groeten!
Klik om te vergroten...
Ik zou het houden bij één nieuwe drug per keer.
B
BaapjesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ondertussen mijn trip gehad, 10 gram genomen en het was echt om te genieten, ik zie het leven van een heel ander zicht. Love it
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Ik snap je voorzichtigheid, maar dit is wel erg laag als het om verse truffels gaat. Ik zou voor 10-12 gram gaan als je voorzichtig kennis wilt maken met het gevoel, en als je niet onder de indruk ben gewoon de volle 15-20 gram nemen.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, maar om te mierenneuken... Ik raad beginners altijd 8-10 gram aan voor de eerste keer. Je kunt namelijk zo ongemerkt een sterke batch hebben en dan doe je zo nog iets voorzichtiger.

Maar zoals jij zegt: niet té voorzichtig doseren. Een meh ervaring de eerste keer is ook niet leuk. De beruchte "net-niet" trip...

Die volle 15-20 gram bedoel je dan de tweede keer mee, neem ik aan(?) Voor wanneer die eerste keer toch te weinig is.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Die volle 15-20 gram bedoel je dan de tweede keer mee, neem ik aan(?) Voor wanneer die eerste keer toch te weinig is.
Klik om te vergroten...
Dat bedoel ik inderdaad, bijnemen kan dan toch al niet meer.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Baapjes zei:
Ook niet na de eerste drug is uitgewerkt ?
Klik om te vergroten...
Nee joh. Dat gaat het echt niet leuker maken, zeker niet een eerste keer. Keta ook nie... Ik heb het nog nooit geprobeerd na truffels maar kan volgens mij echt heel overweldigend zijn. Waar ben je naar opzoek? Echt een psychedelische ervaring?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Baapjes zei:
Ook niet na de eerste drug is uitgewerkt ?
Klik om te vergroten...
Liever dan ook niet inderdaad. Je hebt nog genoeg tijd voor allerlei avontuurlijke ontberingen met drugs. Eerst maar even voorzichtig an :wink:

Met paddo's is het sowieso wel een goed idee om gewoon even tijd te nemen alle indrukken te verwerken. Als je daarna ketamine gaat nemen (voor het eerst) dan denk ik dat je dat proces van verwerking belemmert en dat kan toch net jammer zijn.

Daarnaast is de kans op ongelukken wat groter als je je dag zo volstopt met nieuwe ervaringen. Je kan beter gewoon even rustig de tijd nemen voor een nieuwe ervaring. Gewoon, om het zorgvuldig te doen. Dat is ook respectvol naar jezelf toe :wink:
B
BaapjesLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Nee joh. Dat gaat het echt niet leuker maken, zeker niet een eerste keer. Keta ook nie... Ik heb het nog nooit geprobeerd na truffels maar kan volgens mij echt heel overweldigend zijn. Waar ben je naar opzoek? Echt een psychedelische ervaring?
Klik om te vergroten...
Ja klopt, gewoon experimenteren met pyschedelische drugs. Of mijn eerste keer nou 2-CB , truffels of ket is maakt mij niet uit :). LSD blijf ik voorlopig zeker vanaf.
B
BaapjesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Liever dan ook niet inderdaad. Je hebt nog genoeg tijd voor allerlei avontuurlijke ontberingen met drugs. Eerst maar even voorzichtig an :wink:

Met paddo's is het sowieso wel een goed idee om gewoon even tijd te nemen alle indrukken te verwerken. Als je daarna ketamine gaat nemen (voor het eerst) dan denk ik dat je dat proces van verwerking belemmert en dat kan toch net jammer zijn.

Daarnaast is de kans op ongelukken wat groter als je je dag zo volstopt met nieuwe ervaringen. Je kan beter gewoon even rustig de tijd nemen voor een nieuwe ervaring. Gewoon, om het zorgvuldig te doen. Dat is ook respectvol naar jezelf toe :wink:
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je bericht! Ik waardeer het!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Baapjes zei:
Ja klopt, gewoon experimenteren met pyschedelische drugs. Of mijn eerste keer nou 2-CB , truffels of ket is maakt mij niet uit :). LSD blijf ik voorlopig zeker vanaf.
Klik om te vergroten...
Ahhhhh OK, dan zou ik je niet per se 2cb aanraden. Ik heb maar 1 keer gehad dat dat echt psychedelisch werd, op echt een vrij hoge dosering. Voor mij in elk geval een erg licht psychidelicum, ik gebruik het vaker als mdma vervanger in mn pauzes (zo'n 16 mg). Na mdma gebruik ik wel vaak keta dus dat zou ik denk ik ook wel aandurven met 2cb (sterker nog, dat is vast wel eens voorgekomen heheh). Maar als je die twee combineert, doseer dan niet te hoog met 2cb. Als je dus een heel vriendelijke kennismaking met psychedelica wilt kan een iets hogere dosering zeker wel wat zijn.

Truffels daarentegen: helemaal de shit. Zoals hierboven al omschreven, begin lekker rustig want het kan erg overweldigend zijn. Das dus ding 1 om rekening mee te houden, onderschat psychedelica niet. De eerste keer dat ik truffels deed gebruikte ik 14g, maar ik bleek er niet kei gevoelig voor te zijn. En als het is "uitgewerkt" werkt het dus ook best wel door, dus ik zou zeeeeeker geen keta erna gebruiken. Ik heb hier wel eens een paar ervaringen gelezen en daar ging het heul hard heul snel. Voor een eerste kennismaking echt niet leuk, denk ik. Andere dingen om rekening mee te houden: Gebruik truffels op een lege maag (3-4 uur ervoor een lichte maaltijd) en je mot goed kauwen, dan werkt het beter. Het is erg goor en tijdens de come up kun je vet misselijk worden. Ik heb er zelf nooit last van maar bij andere mensen beïnvloedt het hun trip wel. Dat moet je een beetje proberen los te laten dus, mocht je last krijgen. Het eten vind ik wel gewoon kut dus doe ik vaak met beetje Melba toast. Verder is muziek echt allllles wat je nodig hebt, gezien je goed gezelschap al hebt. Niet al te donkere zou ik aanraden, muziek kan je trip ook wel sturen. Lekker fruit of iets is ook fantastisch. Iets te kleuren kan ook leuk zijn (maar kom ik nooit aan toe😅). Je hebt van die leuke tripvideos om op te zetten, maar ik ben me eigenlijk altijd te veel aan het verwonderen over mijn omgeving en heb niet kei veel zin in die shit.

Hoop dat je ervan gaat genieten💕

Edit: ketamine is overigens geen psychedelicum, maar een dissociatief. Echt wel een ander pakkie an dus! Je moet ook flink hoog doseren om er "echt op te trippen, " wat ze een khole noemen. Daarvoor treden echt heel andere effecten op. Zou daarover nog even goed doorzoeken op psychonaut wiki of hier op het forum als ik jou was.
B
BaapjesLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Ahhhhh OK, dan zou ik je niet per se 2cb aanraden. Ik heb maar 1 keer gehad dat dat echt psychedelisch werd, op echt een vrij hoge dosering. Voor mij in elk geval een erg licht psychidelicum, ik gebruik het vaker als mdma vervanger in mn pauzes (zo'n 16 mg). Na mdma gebruik ik wel vaak keta dus dat zou ik denk ik ook wel aandurven met 2cb (sterker nog, dat is vast wel eens voorgekomen heheh). Maar als je die twee combineert, doseer dan niet te hoog met 2cb. Als je dus een heel vriendelijke kennismaking met psychedelica wilt kan een iets hogere dosering zeker wel wat zijn.

Truffels daarentegen: helemaal de shit. Zoals hierboven al omschreven, begin lekker rustig want het kan erg overweldigend zijn. Das dus ding 1 om rekening mee te houden, onderschat psychedelica niet. De eerste keer dat ik truffels deed gebruikte ik 14g, maar ik bleek er niet kei gevoelig voor te zijn. En als het is "uitgewerkt" werkt het dus ook best wel door, dus ik zou zeeeeeker geen keta erna gebruiken. Ik heb hier wel eens een paar ervaringen gelezen en daar ging het heul hard heul snel. Voor een eerste kennismaking echt niet leuk, denk ik. Andere dingen om rekening mee te houden: Gebruik truffels op een lege maag (3-4 uur ervoor een lichte maaltijd) en je mot goed kauwen, dan werkt het beter. Het is erg goor en tijdens de come up kun je vet misselijk worden. Ik heb er zelf nooit last van maar bij andere mensen beïnvloedt het hun trip wel. Dat moet je een beetje proberen los te laten dus, mocht je last krijgen. Het eten vind ik wel gewoon kut dus doe ik vaak met beetje Melba toast. Verder is muziek echt allllles wat je nodig hebt, gezien je goed gezelschap al hebt. Niet al te donkere zou ik aanraden, muziek kan je trip ook wel sturen. Lekker fruit of iets is ook fantastisch. Iets te kleuren kan ook leuk zijn (maar kom ik nooit aan toe😅). Je hebt van die leuke tripvideos om op te zetten, maar ik ben me eigenlijk altijd te veel aan het verwonderen over mijn omgeving en heb niet kei veel zin in die shit.

Hoop dat je ervan gaat genieten💕

Edit: ketamine is overigens geen psychedelicum, maar een dissociatief. Echt wel een ander pakkie an dus! Je moet ook flink hoog doseren om er "echt op te trippen, " wat ze een khole noemen. Daarvoor treden echt heel andere effecten op. Zou daarover nog even goed doorzoeken op psychonaut wiki of hier op het forum als ik jou was.
Klik om te vergroten...
Wat een lief bericht, dankjewel! Ik heb mijn “ TrIp AfSpRaAk” verzet naar de kerst. Ik en mijn vrienden willen nog iets meer documentaires kijken over psychedelic (magic truffels). We zijn er wel al allemaal klaar voor :). Ik zou na mijn trip wel aangeven hoe mijn eerste keer was !
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#14
Baapjes zei:
Ondertussen mijn trip gehad, 10 gram genomen en het was echt om te genieten, ik zie het leven van een heel ander zicht. Love it
Klik om te vergroten...
Tripreportje? :wink: Sowieso is het altijd zinvol om perspectieven die je op doet, of ze nou nuchter of trippend opgedaan worden, op te schrijven. Vaak maakt het nog meer helder hoe je iets ziet als je een weg vindt om het in je eigen woorden op te schrijven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."