Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsClonazepam op vliegtuig

Clonazepam op vliegtuig

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wegsmijterke zei:
Het is voor in Zweden zelf,voor een ontspannen avondje of 2(ik heb niet veel nodig :tongueout:)

Probleem is dat ik zojuist een voorschrift heb gehad.

Mr. doc. gaat zich wellicht vragen stellen als ik volgende week terug om een voorschrift vraag “het hadden strips moeten zijn dokter,ze moeten mee op het vliegtuig”

Maar mocht ik nu zo een potje rivotril inclusief doosje meenemen en dan opvullen met de Clonazepam en er eventueel nog enkele andere pillen bijgooi(bv Seroquel/zyprexa,mottilium,Imodium wel in blisters) gaat niemand daar van opkijken denken jullie?
Klik om te vergroten...

Hoezo krijg je überhaupt benzo’s voorgeschreven voor ‘een ontspannen avondje’?

Vreemd verhaal dit, als je iets voorgeschreven krijgt dan mag je het als je gaat vliegen gewoon bij je hebben met doktersverklaring bij mijn weten.

En als je ze legitiem krijgt dan zou je dokter ook geen vraagtekens hoeven stellen bij het verzoek om een kleine strip, denk ik, maar goed. Ik zou het aantal benzo’s dat je niet nodig hebt sowieso eruit laten als je toch een pot zou meenemen.
W
WegsmijterkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Hoezo krijg je überhaupt benzo’s voorgeschreven voor ‘een ontspannen avondje’?

Vreemd verhaal dit, als je iets voorgeschreven krijgt dan mag je het als je gaat vliegen gewoon bij je hebben met doktersverklaring bij mijn weten.

En als je ze legitiem krijgt dan zou je dokter ook geen vraagtekens hoeven stellen bij het verzoek om een kleine strip, denk ik, maar goed. Ik zou het aantal benzo’s dat je niet nodig hebt sowieso eruit laten als je toch een pot zou meenemen.
Klik om te vergroten...
Dus als ik morgen naar mijn dokter ga vragen achter een verklaring mag ik enkele pillen gewoon zo paf in de grote geopende pot(zie foto) meenemen zonder problemen??
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Kan je niet gewoon die pil een uur voor het boarden innemen? Hoe lang duurt dat?
Klik om te vergroten...
Tip van de dag: 3-mmc ipv benzo voor vliegangst.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Note: smokkeltips zijn niet toegestaan!
W
WegsmijterkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dag allemaal!(dit is een eenmalig accountje om een vraagske te stellen ik ben normaal gezien gewoon een loerderke,sorry hiervoor)

Ik vertrek binnenkort naar Zweden met het vliegtuig vanuit België.

Nu heb ik wat opzoekwerk gedaan en blijkbaar moet ge een verklaring invullen en opsturen naar team verdovende middelen in Brussel etc. Maar is dit echt nodig?
En de personen waar ik mee reis hoeven dit eigenlijk ook niet te weten

Het enige wat ik graag had meegenomen zijn 2tabletjes Clonazepam van 0.5mg….(ik krijg deze voorgeschreven)

Nu hadden die in een blisterke gezeten zou ik ze eigenlijk gewoon durven meenemen in mijn Carry-on(voor de vliegangst die ik niet heb)….denk ik? maar die komen spijtiggenoeg per 50stuks in ne glazen pot.
Dus ik kan al niet bewijzen dat het c-pam is en niets anders.

Tips?
Zo 2 kleine tabletjes lijkt mij nu niet zo moeilijk mee te “smokkelen”?

het is lang geleden dat ik nog gevlogen heb dus is weet ookniet echt hoe het er tegenwoordig aan toe gaat?

Scannen ze u lichaam?kledij?

Ik dacht aan
-los in de zak/bagage gegooid(“een vergetelheidje”)?
-in de schoen in plasticfolie?
-verpulveren en de poeder los in zakje van jas/hemd dat ik op dat moment draag kappen(en de helft verliezen :’))
-in plasticfolie in de mond?

Vallen zo 2 kleine tabletjes überhaupt op op de scanner?

Thanks!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6

Medicijnen mee op reis

Medicijnen die onder de Opiumwet vallen, kunt u niet zomaar meenemen op reis. Op de website van het CAK vindt u welke verklaring u nodig heeft.
www.hetcak.nl www.hetcak.nl

Vraag gewoon nieuwe aan en hou ze in blisterverpakking en doos.
Moet de huisarts even invullen
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat de luchthaven security wel belangrijkere dingen aan hun hoofd hebben dan 1mg Clonazepam.

Zoals @Tijdloos al zei, gewoon in de originele verpakking meenemen.

Worst case zullen ze het gewoon in beslag nemen zonder meer gevolgen. Proberen verstoppen maakt het alleen maar verdacht.
W
WegsmijterkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Kan je niet gewoon die pil een uur voor het boarden innemen? Hoe lang duurt dat?
Klik om te vergroten...
Het is voor in Zweden zelf,voor een ontspannen avondje of 2(ik heb niet veel nodig :tongueout:)

Probleem is dat ik zojuist een voorschrift heb gehad.

Mr. doc. gaat zich wellicht vragen stellen als ik volgende week terug om een voorschrift vraag “het hadden strips moeten zijn dokter,ze moeten mee op het vliegtuig”

Maar mocht ik nu zo een potje rivotril inclusief doosje meenemen en dan opvullen met de Clonazepam en er eventueel nog enkele andere pillen bijgooi(bv Seroquel/zyprexa,mottilium,Imodium wel in blisters) gaat niemand daar van opkijken denken jullie?
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb altijd strips en halve strips medicatie in mijn toilettas, nog nooit een probleem gehad bij vele vluchten.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wegsmijterke zei:
Dag allemaal!(dit is een eenmalig accountje om een vraagske te stellen ik ben normaal gezien gewoon een loerderke,sorry hiervoor)

Ik vertrek binnenkort naar Zweden met het vliegtuig vanuit België.

Nu heb ik wat opzoekwerk gedaan en blijkbaar moet ge een verklaring invullen en opsturen naar team verdovende middelen in Brussel etc. Maar is dit echt nodig?
En de personen waar ik mee reis hoeven dit eigenlijk ook niet te weten

Het enige wat ik graag had meegenomen zijn 2tabletjes Clonazepam van 0.5mg….(ik krijg deze voorgeschreven)

Nu hadden die in een blisterke gezeten zou ik ze eigenlijk gewoon durven meenemen in mijn Carry-on(voor de vliegangst die ik niet heb)….denk ik? maar die komen spijtiggenoeg per 50stuks in ne glazen pot.
Dus ik kan al niet bewijzen dat het c-pam is en niets anders.

Tips?
Zo 2 kleine tabletjes lijkt mij nu niet zo moeilijk mee te “smokkelen”?

het is lang geleden dat ik nog gevlogen heb dus is weet ookniet echt hoe het er tegenwoordig aan toe gaat?

Scannen ze u lichaam?kledij?

Ik dacht aan
-los in de zak/bagage gegooid(“een vergetelheidje”)?
-in de schoen in plasticfolie?
-verpulveren en de poeder los in zakje van jas/hemd dat ik op dat moment draag kappen(en de helft verliezen :’))
-in plasticfolie in de mond?

Vallen zo 2 kleine tabletjes überhaupt op op de scanner?

Thanks!
Klik om te vergroten...
Kan je niet gewoon die pil een uur voor het boarden innemen? Hoe lang duurt dat?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wegsmijterke zei:
Maar mocht ik nu zo een potje rivotril inclusief doosje meenemen en dan opvullen met de Clonazepam en er eventueel nog enkele andere pillen bijgooi(bv Seroquel/zyprexa,mottilium,Imodium wel in blisters) gaat niemand daar van opkijken denken jullie?
Klik om te vergroten...
Je maakt een grapje je moet langs de douane ermee. Als je de vakantie wil verlengen in een klote zooi vooral doen.
Maar waarom dat risico nemen? Helemaal voor reguliere medicijnen.

En ja dat kan je tegen de arts zeggen.

Of zit het in een plastic dagelijks verpakking met stofnamen erop?

Kan je beter daar halen. Ofzo
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je kan ook gewoon 2 losse tabletjes in je broekzak laten zitten. Dat wordt niet gezien door een scanner volgens mij of ik heb het zo toch ook al enkele keren gedaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."