Ik hang er al 13 jaar aan en het is hel. Neem en voorbeeld aan wat ze hier boven zeggen spreek uit ervaring. Daar wil echt niet aanhangen. Veel Succes met je stoppen en hou vol.
Mitrazapine/Remeron raadt k echt ten stelligste af, lees m'n post hierboven. Als je gevoelig bent aan kruiden kunnen passiflora en valeriaan inderdaad helpen. Ze worden gebruikt als kalmeermiddel doorheen de dag en extra om rustiger te worden in de hoop zo te kunnen slapen. Melatonine is een goed en veilig middel om te proberen, zelfs in combinatie. Vanaf een bepaalde hoeveelheid is het wel enkel op recept en onthoudt dat melatonine een hormoon is dat je hersenen het signaal geven dat je best moe zou worden en je rust opzoeken. Zelfs bij mij, van wie het lichaam gewoonweg het signaal niet doorgeeft en ik daardoor al levenslang chronische insomnia heb, kan het werken (zowel de voorgeschreven zware dosis of de lichtere vrij verkrijgbare, dan neem je gewoon dubbel), ding is, het duurt maar 5 minuten of zo (bij mij) dus aan de rand van je bed, net als bij mn gebruikelijke zolpidem geeft de beste kans op succes.Ik weet dat benzo's over het algemeen wel invloed hebben op de spierspanning. Alprazolam (wat erop lijkt) heeft wel als mogelijke bijwerking verminderde eetlust, Op langere termijn is het ook niet goed voor je lever. Er zijn ook niet verslavende opties voor slaapproblemen. Melatonine en valeriaan bijvoorbeeld. In afkickklinieken schrijven ze quetiapine voor in lage doseringen. Je hebt ook nog mirtazapine en vast nog meer opties.
Na 2 maanden dagelijks benzo's ben je er afhankelijk van geworden. Er is een reden dat 't niet langer dan twee weken voorgeschreven wordt.Ik gebruik nooit meer als 1 per avond om te verkomen dat ik er heel verslaafd aan word en bewaar ik ze voor de zekerheid ook niet thuis
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."