#1
Ik kan uit ervaring zeggen, 3 to5 dagen depressieve in je bed
Bedankt voor je advies. Ik plan om de 3-MMC te proberen uit nieuwsgierigheid naar het effect, ik ben wel bekend met de cravings dus ik zorg dat er gewoon niet meer binnen handbereik is dan ik van tevoren plan te nemen. Ik pak zeker niet ieder feestje, maar liever gewoon in thuis setting.Ik had laatst deze vraag gekregen van een goeie maat van mij. Hij pakte elk feestje en dacht de dip te omzeilen middels een drugs switch. Ene feestje XTC, andere feestje speed, andere feestje 3-MMC. Ik zal je adviseren wat ik hem ook heb geadviseerd. Drugs is leuk, maar houd het ook leuk. Als je het te vaak doet, krijg je alleen nog maar de negatieve bijwerkingen.
3-MMC vind ik persoonlijk niet heel bijzonder. Het maakt je een beetje scherp en praatgraag. Maar ik vind de cravings van 3-MMC te groot voor te weinig effect. Maar goed, dat is mijn mening.
Ik zorg dat er in ieder geval een maand tussen zit. Dan denk ik dat het goed moet komen wat betreft de effecten van de XTC later.Dat is lastig te zeggen omdat er nog zo weinig onderzoek naar gedaan is. Het is wel bekend dat 3mmc deels je serotoninevoorraad uitput dus bevorderlijk is het uiteraard niet, maar ik denk dat je er niet veel van zal merken als er een maand tussen zit.
Als je geen andere stimulerende middelen in die tussentijd doet en gezond leeft zal het effect minimaal zijn.Ik zorg dat er in ieder geval een maand tussen zit. Dan denk ik dat het goed moet komen wat betreft de effecten van de XTC later.
Misschien dat er een keertje 2c-b of een biertje tussen zit maar dat kan geen kwaad voor zover ik weet. Ben verder nog vrij nieuw op dit gebied, de komende keer wordt de derde keer XTC. Tot nu toe altijd in een hele casual setting gedaan en altijd leuke activiteiten ondernomen met z'n tweeën, dus ik kijk er weel helemaal naar uit.Als je geen andere stimulerende middelen in die tussentijd doet en gezond leeft zal het effect minimaal zijn.
In principe wordt minimaal 6 tot 8 weken aangeraden zodat je volledig je serotonine weer aanvult.Ik zorg dat er in ieder geval een maand tussen zit. Dan denk ik dat het goed moet komen wat betreft de effecten van de XTC later.
Ja met je eens. MDMA werkt sterk op serotonine afgifte en in mindere mate op dopamine. Gebruik naast MDMA in ieder geval niet gelijktijdig een ander middel dat ook werkt op de serotineafgifte. Dat is vragen om zware ellende. Geldt overigens ook voor medicijnen als SSRI's en de pijnstiller tramadol. En daar heb ik helaas ervaring mee gehad een aantal jaar terug, in de vorm van het alombekende serotoninesyndroom... Ben nog steeds furieus op de apotheker die ze beide meegaf en geen kruiswerking vermelde. Ook direct weggegaan bij die apotheker.In principe wordt minimaal 6 tot 8 weken aangeraden zodat je volledig je serotonine weer aanvult.
Veel mensen zweren echter op de 3 maanden regel (o.a. ik). Dat is zodat je het "magische" gevoel van mdma blijft voelen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."