Ik heb ook wel eens een gram MDA uit Canada besteld.
Is Canada hierom bekend? Want in West-Europa blijkbaar moeilijk te verkrijgen?
En deze beschrijving is inderdaad mijn ervaring:
Wat ik alleen wel heb ontdekt is dat ik het vooral chill vind als ik in mijn eentje thuis ben. Ik ga dan op de bank liggen met muziek aan. En dan lig ik zo 4-6 uur in een totale staat van bliss gedachteloos op te gaan in de muziek. Echt heerlijk.
Ik heb er ook eens een tripreport over geschreven:
Afgelopen zaterdagavond zat ik urenlang met mijn ogen dicht op de bank. Het was prima. Ik dacht nergens aan en ik chillde gewoon de tijd weg. Ik voelde me goed, want ik had MDA op. Ik was die ochtend vroeg opgestaan om met een vriendin een flink stuk te gaan wandelen. Ze wil binnenkort een of...
drugsforum.nl
Owké dan heb ik er mezelf toch vrij degelijk over ingelezen 😄
Jua met dat gevoel, die intentie heb ik het ook besteld en ondertussen geleverd.
Zeker niet vr op rave, maar indd op mezelf in fijne setting, kleurrijke lichtjes, maar eerder gedimd dan fel en indd onmisbaar, muziek, maar wat ik van jou lees n elders, zal het eerder meer zweverige muziek zijn en geen zware beats.
MDMA is voornamelijk populair(der) geworden doordat het meer geschikt is op feestjes vanwege wat extra energie. En MDMA is ook meer geschikt voor therapie omdat het je spraakzaam maakt/houdt, en tegelijkertijd empathisch en relatief angstloos. Dus het paste meer binnen de behoeftes die er waren in therapeutische kringen en op feesten. Maar MDA heeft zeker ook een aangenaam effect, met zijn eigen toepassingen.
Uhu doelde ik ook op mbt high energy en love/empathie en hierdoor dé party drug. Maar ik persoonlijk genoot meer vd MDMA, wanneer ik in intieme kring en setting vertoefde, vb bij vriendin thuis, staat hier al elders, die beleving.
Uhu qua therapie destijds, ideaal, volledig empathisch open boek, makkelijker om zo je diepste ik nr boven te brengen.
Als MDA, vooral entactogeen/empathisch is en door het missen vd energie-boost, moet ik dan duidelijk meer inner gelukzaligheid n euforie ervaren, zonder dat je die über nood hebt om sociaal te doen? Want entactogeen/empathisch is toch juist versterkt medeleven en liefde vr u naasten n ook vreemden. Dus ben hier best benieuwd naar.
Ik moet er wel bij vermelden dat dieronderzoek uitwijst dat MDA een stuk neurotoxischer is dan MDMA. Dus gebruik niet te veel, en niet te vaak.
Let ook op dat MDA sowieso sterker is dan MDMA. 80 milligram is al genoeg om lekker onder invloed te zijn. Ik zou sowieso niet meer dan 100 milligram nemen want dan ga je te hard.
Ik neem het sowieso oraal en op psychonautwiki staat:
Common: 60-100mg
Strong: 100-145mg
Heavy: 145mg+
Voor common dosis ga ik zelden of nooit.
Ook omdat ik toch zekere ervaring heb met andere entactogene stims, zijnde XTC (MDMA), 4-FA, 6-APB, 4-FMA, 3-MMC en hier toch ook eerder hoge doseringen nam
Verwacht ook wel een kater achteraf. Die lijkt erg op de dip die je van MDMA kunt krijgen.
Echt? Ow daarover las ik indd vrij weinig. Dat is dan toch een ferm nadeel, moest ik dit zo ook ervaren. Want da's dé reden dat ik zo'n haat-liefderelatie heb met MDMA, die dip was voor mij té heftig, lang ivm 6u fun.