Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeegschaal recommandaties 2022

Weegschaal recommandaties 2022

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
NietVerslaafdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste leden,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede, accurate 0.001 gram weegschaal maar oude topics bevatten niet werkende links, en op Reddit zijn het vaak weegschalen die alleen in de USA verkrijgbaar zijn. De gemini-20 komt bijvoorbeeld vaak voorbij, en ik begrijp dat deze in EU onder verschillende rebrands te verkrijgen zijn. Bijvoorbeeld deze:
Amazon.DE - Smart Weigh
Alleen is die dan weer net niet beschikbaar om naar NL te versturen.
Mijn oog viel op deze:
https://www.azarius.nl/smartshop/mi...-balance-professional-precision-50-x-0.001-g/

0.001 gram, USB voeding en calibreergewichten is alles wat ik zoek. Alleen is het lastig in te schatten of deze daadwerkelijk accuraat genoeg is, heeft er iemand toevallig ervaring met deze? Of een andere, budget is rond de 100 euro maar kan wel meer zijn, wil graag in een keer iets betrouwbaar aanschaffen.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#2
NietVerslaafd zei:
Beste leden,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede, accurate 0.001 gram weegschaal maar oude topics bevatten niet werkende links, en op Reddit zijn het vaak weegschalen die alleen in de USA verkrijgbaar zijn. De gemini-20 komt bijvoorbeeld vaak voorbij, en ik begrijp dat deze in EU onder verschillende rebrands te verkrijgen zijn. Bijvoorbeeld deze:
Amazon.DE - Smart Weigh
Alleen is die dan weer net niet beschikbaar om naar NL te versturen.
Mijn oog viel op deze:
https://www.azarius.nl/smartshop/mi...-balance-professional-precision-50-x-0.001-g/

0.001 gram, USB voeding en calibreergewichten is alles wat ik zoek. Alleen is het lastig in te schatten of deze daadwerkelijk accuraat genoeg is, heeft er iemand toevallig ervaring met deze? Of een andere, budget is rond de 100 euro maar kan wel meer zijn, wil graag in een keer iets betrouwbaar aanschaffen.
Klik om te vergroten...
Is er een reden dat je zo'n ''uitgebreide'' weegschaal wilt aanschaffen? Ik zou zelf iig niet zo snel 100 euro voor een weegschaal neerleggen. Wat weegt dat weegt lijkt mij?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
NietVerslaafd zei:
Mijn oog viel op deze:
https://www.azarius.nl/smartshop/mi...-balance-professional-precision-50-x-0.001-g/
Klik om te vergroten...
Dit is afzetterij hoor! Je kunt beter kijken waar Azarius het inkoopt, scheelt je de helft.

Deze heb ik en ben ik uiterst tevreden mee: https://waage-shop.com/FC-20g-0001g...welery-balance-precision-balance-gold-balance

Als je budget hoger is dan hebben ze ook duurdere. Gewoon Duitse specialist in weegschalen
N
NietVerslaafdLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kibo3 zei:
Is er een reden dat je zo'n ''uitgebreide'' weegschaal wilt aanschaffen? Ik zou zelf iig niet zo snel 100 euro voor een weegschaal neerleggen. Wat weegt dat weegt lijkt mij?
Klik om te vergroten...
Haha, dat zou je denken maar je leest toch vaak over inaccurate schalen en bij bepaalde RCs kan het verschil tussen 10 mg en 20 mg al wel een effect hebben. Maar het hoeft zeker niet zo duur te zijn uiteraard.
Geneesmiddel zei:
Dit is afzetterij hoor! Je kunt beter kijken waar Azarius het inkoopt, scheelt je de helft.

Deze heb ik en ben ik uiterst tevreden mee: https://waage-shop.com/FC-20g-0001g...welery-balance-precision-balance-gold-balance

Als je budget hoger is dan hebben ze ook duurdere. Gewoon Duitse specialist in weegschalen
Klik om te vergroten...
Ahh bedankt, dat is een goede tip! Dit lijkt vergelijkbaar met de veel geprezen "Gemini 20". Goed om te horen dat jij hier tevreden over bent, dan wordt het deze denk ik. Kan ik het bespaarde geld weer spenderen aan.. andere zaken :sweatsmile:
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#5
NietVerslaafd zei:
Haha, dat zou je denken maar je leest toch vaak over inaccurate schalen en bij bepaalde RCs kan het verschil tussen 10 mg en 20 mg al wel een effect hebben. Maar het hoeft zeker niet zo duur te zijn uiteraard.

Ahh bedankt, dat is een goede tip! Dit lijkt vergelijkbaar met de veel geprezen "Gemini 20". Goed om te horen dat jij hier tevreden over bent, dan wordt het deze denk ik. Kan ik het bespaarde geld weer spenderen aan.. andere zaken :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
En bevalt ie? Is deze ook in staat om bv 13mg nauwkeurig af te wegen of is dit meer voor de range 100/110/120 etc?
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik gebruik een goedkope "Homgeek TL-series 50 gram" milligram weegschaal.

Geen enkele betaalbare weegschaal kan nauwkeurig kleine hoeveelheden afwegen, bij het afwegen van bijvoorbeeld 5mg is mijn procedure als volgt:

Weegschaal neerzetten met het schaaltje er op, vloeitje op het schaaltje neerleggen zodat ik de substantie makkelijk kan verplaatsen of inslikken zonder dat ik het schaaltje schoon hoef te maken. Vervolgens adem inhouden en de weegschaal inschakelen, er vervolgens in kleine beetjes uiteindelijk 20mg op scheppen, hierbij schep ik nooit iets terug in het zakje, want de weegschaal snapt dat niet zo goed. Als ik teveel heb geschept of de weegschaal heb verward door het schaaltje per ongeluk zijwaartse kracht te geven, gooi ik alles terug in het zakje en begin ik helemaal opnieuw.

Nadat ik de 20mg heb afgewogen doe ik deze procedure nogmaals: Weegschaal uit, schaaltje er op, ander vloeitje er op, weegschaal aan. Deze tweede keer schuif ik in 1x de 20mg van het eerste vloeitje op het tweede vloeitje en controleer ik of de weegschaal nog steeds 20mg aangeeft. Zo nee, begin ik helemaal opnieuw. Bij deze tweede keer kun je overwegen er voor het inschakelen wat extra gewicht bij te zetten zodat de weegschaal echt een 2nd opinion geeft.

Deze 20mg leg ik op een spiegeltje in een keurig lijntje, vervolgens verdeel ik dit lijntje (op het oog) in 2 gelijke delen, dit zou dan vrij nauwkeurig 2x 10mg moeten opleveren, van 1x 10mg maak ik een nieuw keurig lijntje die ik wederom (op het oog) in 2 gelijke delen verdeel, dit zou dan vrij nauwkeurig 2x 5mg moeten opleveren.

Als ik 5mg van de substantie op mijn spiegeltje laat liggen voor later in de week, schrijf ik met een CD marker de naam van de substantie erbij, soms heb ik meerdere kleine hoopjes die ik niet door elkaar wil halen... Het spiegeltje is met wat alcohol makkelijk weer schoon te maken.
T
TrivoniuspsychedLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik ben zelf ook op zoek maar er zijn er zo veel. het minimale meetbereik moet 3 decimalen hebben, dus 0,001 let wel op dat je een kalibratie gewicht hebt voor betrouwbare resulaten. ik lees de afweeg het liefst af de eenheid mg maar dan zou ik in het laboatorium moeten jatten xD. op internet zie je de balansen met weeg eenheden van g tot gn wat dat ook mag zijn. als iemand weet waar ik een kleine weegschaal waar je het beste DMT kan inwegen. laat het me aub weten. en die het gewicht in mg laat zien :)
T
TrivoniuspsychedLid
01-01-2024, 00:00
#8
ohja, als je je spul afweegt houd er rekening mee dat, hoe dichterbij de minimale meetbereik je zit hoe onnauwkeuriger het wordt.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#9
Trivoniuspsyched zei:
ik ben zelf ook op zoek maar er zijn er zo veel. het minimale meetbereik moet 3 decimalen hebben, dus 0,001 let wel op dat je een kalibratie gewicht hebt voor betrouwbare resulaten. ik lees de afweeg het liefst af de eenheid mg maar dan zou ik in het laboatorium moeten jatten xD. op internet zie je de balansen met weeg eenheden van g tot gn wat dat ook mag zijn. als iemand weet waar ik een kleine weegschaal waar je het beste DMT kan inwegen. laat het me aub weten. en die het gewicht in mg laat zien :)
Klik om te vergroten...
0,001 is in principe in milligrammen. 0,150 is 150 mg bijvoorbeeld.
Al zegt dat eigenlijk bijzonder weinig met die amateur weegschalen daar plakken ze gewoon zoveel mogelijk nullen achter en met vrijwel geen kan je hoeveelheden kleiner dan 5mg betrouwbaar afwegen. Iets wat ook met een 0,01 weegschaal kan.

Beter jezelf aanhouden om niet onder de 20 mg af te wegen en dan dat op het oog in vieren delen.

Oh en Gn is Grain. Engelse eenheid die verschilt van gram
T
TrivoniuspsychedLid
01-01-2024, 00:00
#10
HuisbaasBob zei:
0,001 is in principe in milligrammen. 0,150 is 150 mg bijvoorbeeld.
Al zegt dat eigenlijk bijzonder weinig met die amateur weegschalen daar plakken ze gewoon zoveel mogelijk nullen achter en met vrijwel geen kan je hoeveelheden kleiner dan 5mg betrouwbaar afwegen. Iets wat ook met een 0,01 weegschaal kan.

Beter jezelf aanhouden om niet onder de 20 mg af te wegen en dan dat op het oog in vieren delen.

Oh en Gn is Grain. Engelse eenheid die verschilt van gram
Klik om te vergroten...
heb nu een balans 200-0,01g. waar ik letterlijk niks mee kan. ik wil een betere hebben met een nog later meetbereik en daarbij om de tijd kalibreren. en mijn autisme moet de eenheid in mg kunnen stellen.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Trivoniuspsyched zei:
heb nu een balans 200-0,01g. waar ik letterlijk niks mee kan. ik wil een betere hebben met een nog later meetbereik en daarbij om de tijd kalibreren. en mijn autisme moet de eenheid in mg kunnen stellen.
Klik om te vergroten...
Ik heb op een lab gestaan en ik heb nog nooit meegemaakt dat die balansen in iets anders dan grammen stonden uitgedrukt.
T
TrivoniuspsychedLid
01-01-2024, 00:00
#12
HuisbaasBob zei:
Ik heb op een lab gestaan en ik heb nog nooit meegemaakt dat die balansen in iets anders dan grammen stonden uitgedrukt.
Klik om te vergroten...
Een drugslab dan waarschijnlijk. ik heb het over een analytische balans, die tot wel 0,01 mg kunnen wegen. als dat in gram zou zijn is dat 0,00001g. beetje onhandig om zo een nauwkeurige inweeg te bepalen. ik werk zelf op een lab en de eenheid gram werd zelden gebruikt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neem van mij aan dat een weegschaal van acurate 0,0001 mg nauwkeurigheid niet zo snel voor particulier gebruik worden verkocht, en als dat wel het geval is zit je minimaal boven de 1000 euro. Minimaal. En dan heb je pas de euroshop versie.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
HuisbaasBob zei:
Ik heb op een lab gestaan en ik heb nog nooit meegemaakt dat die balansen in iets anders dan grammen stonden uitgedrukt.
Klik om te vergroten...
Dat klopt, bij mij ook altijd in grammen. Maar je weet dat 0,001 gram één milligram is. Het heeft geen zin om te switchen naar mg, of mcg. Ze hadden ook kilo's kunnen doen maar dat is onhandig want dan heb jje een heel lang display nodig. Maar hij heeft het over kalibreren. En dat moesten wij wel elke les doen met speciale schroeven en kalibratiegewichten.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#15
Trivoniuspsyched zei:
Een drugslab dan waarschijnlijk. ik heb het over een analytische balans, die tot wel 0,01 mg kunnen wegen. als dat in gram zou zijn is dat 0,00001g. beetje onhandig om zo een nauwkeurige inweeg te bepalen. ik werk zelf op een lab en de eenheid gram werd zelden gebruikt.
Klik om te vergroten...
Akzo Nobel en MSD. En de meest gangbare daar waren altijd op 1/10 mg en notatie 0.0000g.

Maar goed tenzij jij honderden euros aan een weegschaal wilt besteden heb je toch niks aan al die nullen want je blijft gewoon gokken onder de 10 mg.

Je vindt er wellicht eentje voor consumenten die dat claimt, maar om dat ook te geloven is naïef
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
HuisbaasBob zei:
tenzij jij honderden euros aan een weegschaal wilt besteden heb je toch niks aan al die nullen want je blijft gewoon gokken onder de 10 mg
Klik om te vergroten...
I tried to tell them bob. They wouldn’t listen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."