Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat bevelen jullie aan?

Wat bevelen jullie aan?

20 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou 6-APB adviseren, er vanuit gaande dat je momenteel niet in een serotonine pauze zit.
Het duurt even voordat het op gang komt, maar daarna ga je er zo 10 uur lang uitstekend op.

Ik weeg ook ~80kg, voor mij is 1 enkele dosering van 150mg 6-APB (succinaat) super.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Het beste is natuurlijk een boswandeling of een stukje fietsen of hardlopen. Maar als je daarna nog zin hebt kun je 6-APB proberen als MDMA alternatief en 2-FA voor je stampfeessie. Om thuis te chillen kun je een keer 4-HO-MET proberen, een vriendelijk tripmiddel bij een gemiddelde dosis (~20mg).

Uiteraard alles even langs het testcentrum brengen, informatie inwinnen op psychonautwiki en hier, allergietestje doen en afwegen op een miligrammenweegschaal. Goed uitgerust, goede mindset en geschikte omgeving.

En dan kun je op een aardig verantwoorde manier en soort van legaal :wink: een paar keer per jaar uit je dak.
Klik om te vergroten...
MDMA deed ik altijd op feestje, wat is verschil tussen 6-APB en 2-FA? Waarom niet 6-APB als vervanger van MDMA op feestje? Ik lees dat je er slecht op slaapt, klopt dat? Had ik overigens ook met 3-MMC, stuk minder met 3-CMC.

tips voor doseringen van de drie middeltjes?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Naamvoorhier zei:
MDMA deed ik altijd op feestje, wat is verschil tussen 6-APB en 2-FA? Waarom niet 6-APB als vervanger van MDMA op feestje? Ik lees dat je er slecht op slaapt, klopt dat? Had ik overigens ook met 3-MMC, stuk minder met 3-CMC.

tips voor doseringen van de drie middeltjes?
Klik om te vergroten...
3-fa vind je misschien ook leuk. Voor tips over doseringen kan je ook de zoekfunctie gebruiken. Zijn vele topics over hier.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Naamvoorhier zei:
MDMA deed ik altijd op feestje, wat is verschil tussen 6-APB en 2-FA? Waarom niet 6-APB als vervanger van MDMA op feestje? Ik lees dat je er slecht op slaapt, klopt dat? Had ik overigens ook met 3-MMC, stuk minder met 3-CMC.

tips voor doseringen van de drie middeltjes?
Klik om te vergroten...
Check even Psychonautwiki voor doseringen van de drie middelen, er staat goede informatie aldaar en dan ben je niet afhankelijk van of er hier iemand reageert. Ze zijn vrij voorzichtig maar de gemiddelde doseringen zijn zeer zeker goed voor een eerste keer. Je kunt de volgende keer altijd iets meer nemen.

Tuurlijk kun je 6-APB op een feestje gebruiken. Het is een goede MDMA vervanger. Werkt langer en wat minder in golven zoals MDMA. Waar je het neemt laat ik aan jou zelf over, je weet wel wat je fijn vindt :)

Op stimulanten slaap je meestal slecht maar dat hangt wel samen met jouw metabolisme, hoeveel je neemt en hoe vaak je (bij) neemt. En natuurlijk hoe lang of kort voor je bedtijd je het neemt.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#5
So, that escalated rather hard and rather fast 🤣
Op het moment dat ik naar aanleiding van dit topic wat spulletjes wilde bestellen om uit te proberen kwam ik in de gelegenheid om 3-mmc te bestellen. Dat heb ik vervolgens tot twee weken terug ineens dagelijks gebruikt 😳

Nu dus ruim “al” twee weken niks meer gebruikt, voelt wel goed, al moet ik wel op m’n hoede blijven merk ik.

Nu wil in op Defqon met maatje die laatst voor het eerst heeft geprobeerd een dag doorbrengen op 3-mmc. Wie heeft hier ervaring mee en kan iets zeggen over de te adviseren opbouw en bijpakken? De bedoeling is dat we er rond 11:00 zijn en dan na lunch beginnen. We zijn allebei rond de 80 kg. Tegen die tijd hoop ik iets minder maar dat zal wel niet 😄 alle tips welkom, tnx!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Naamvoorhier zei:
So, that escalated rather hard and rather fast 🤣
Op het moment dat ik naar aanleiding van dit topic wat spulletjes wilde bestellen om uit te proberen kwam ik in de gelegenheid om 3-mmc te bestellen. Dat heb ik vervolgens tot twee weken terug ineens dagelijks gebruikt 😳

Nu dus ruim “al” twee weken niks meer gebruikt, voelt wel goed, al moet ik wel op m’n hoede blijven merk ik.

Nu wil in op Defqon met maatje die laatst voor het eerst heeft geprobeerd een dag doorbrengen op 3-mmc. Wie heeft hier ervaring mee en kan iets zeggen over de te adviseren opbouw en bijpakken? De bedoeling is dat we er rond 11:00 zijn en dan na lunch beginnen. We zijn allebei rond de 80 kg. Tegen die tijd hoop ik iets minder maar dat zal wel niet 😄 alle tips welkom, tnx!
Klik om te vergroten...
Als je dagelijks gebruikt hebt dan zou ik het nooit weer gebruiken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Als je dagelijks gebruikt hebt dan zou ik het nooit weer gebruiken.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Als je doet wat je deed (3-MMC gebruiken) krijg je wat je kreeg (dagelijks 3-MMC gebruiken).
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Als je dagelijks gebruikt hebt dan zou ik het nooit weer gebruiken.
Klik om te vergroten...
Helemaal eens dat het vervallen tot dagelijks gebruik heel groot is, daarom heb ik het ook in beheer gegeven van iemand en krijg ik het alleen voor feestjes of erg gezellige nachten 😄
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#9
New Dawn zei:
Ik zou 6-APB adviseren, er vanuit gaande dat je momenteel niet in een serotonine pauze zit.
Het duurt even voordat het op gang komt, maar daarna ga je er zo 10 uur lang uitstekend op.

Ik weeg ook ~80kg, voor mij is 1 enkele dosering van 150mg 6-APB (succinaat) super.
Klik om te vergroten...
Nadeel hiervan vind ik dat ik dit nog nooit gehad heb, en dat ik het niet meer kan uitproberen voor Defqon (eind juni) ivm serotonine pauze, ik ga dit zeker later in het jaar keer proberen, tnx!
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Top! Veel plezier dan alvast, het is een ongelofelijk positief middel.

Mijn eerste keer 6-APB was ook op een feestje, maar doe absoluut wat jou goed lijkt!
Het middel is echt ontzettend toegankelijk, je hoofd is heerlijk helder, energie voor 10.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
6-APB... MAL was ook leuk.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Naamvoorhier zei:
Helemaal eens dat het vervallen tot dagelijks gebruik heel groot is, daarom heb ik het ook in beheer gegeven van iemand en krijg ik het alleen voor feestjes of erg gezellige nachten 😄
Klik om te vergroten...
En hoe voorkom je dat je nieuwe gaat bestellen? Da's drie muisklikken of één telefoontje dichtbij :)
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
En hoe voorkom je dat je nieuwe gaat bestellen? Da's drie muisklikken of één telefoontje dichtbij :)
Klik om te vergroten...
Nope. Ik ken niemand persoonlijk die het kan leveren, dus moet het online bestellen. Mijn vrouw ziet alles via de app wat er binnenkomt, en als ik weer wat bestel kan ik alimentatie gaan betalen 😄
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik gebruik overigens al een jaartje of 3 mmc denk ik. Ben nu een keertje qua gebruik door m’n hoeven gezakt wegens omstandigheden, maar kan over het algemeen prima recreatief gebruiken.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kan, of kon?... Wellicht lukt het jou gewoon wel, maar bij mezelf herken ik daar een patroon in:

Ik heb ooit "af en toe" wiet gerookt, tot het een dagelijkse activiteit werd, ik kon daarna niet meer terug naar "af en toe".
Ik heb ooit "af en toe" tabak gerookt, tot het een dagelijkse activiteit werd, ik kon daarna niet meer terug naar "af en toe".
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kan. Ben van 40 sigaretten naar 0 gegaan, met uitzondering van bieren in de stad of naar festivals. En dat vanaf iets van 2011 ofzo denk ik. Maar bedankt voor tegengas geven en doorvragen 👊🏻
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vanuit eigen ervaring:

6-APB:

Zeer langwerkend en de piek hiervan is "straight to the point." Dus zonder pieken of dalen in de piek, voor uren (7 tot 8 ongeveer). In tegenstelling tot MDMA en werkt ook enigszins vanuit eigen perspectief, dus zonder directe "stimulant effects" zoals je die kent van MDMA! Maar over het algemeen zal het je zeker de ultieme extase geven. Die serotonine release zal je in dat geval echter harder uitblussen dan MDMA.

5-MAPB:

Slechts 1 keer gebruikt in eigen huis. Werkt een paar uur korter dan 6-APB, is duurder in aanschaf en is in de piek meer vergelijkbaar met MDMA. Alleen ontbreekt, net als bij 6-APB, dat stimulerende effect wat je van MDMA hebt. Qua serotonine release vind ik het echter minder hard slurpen dan zowel 6-APB als MDMA.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Naamvoorhier zei:
Een hele goede avond! Ben 41 jaar, eeuw geleden heb ik wat mdma gesnoept en dat beviel me prima. Daarna relatie, kids enzzzz en gestopt. Totdat ik denk ik ruim anderhalf jaar geleden item zag op RTLz over 3-mmc. Legaal te bestellen razend populair… ff checken natuurlijk en nou, dat beviel me wel 😏 natuurlijk vlot daarna verboden, 3-cmc geprobeerd maar dat vind ik mwah en is snel uitgewerkt. Blijf je ook van bij pakken terwijl je weinig voelt en ik pak daarvan te snel te vaak. Lang verhaal kort, ik heb geen nachtapotheker in m’n direct sociale omgeving dus moet het hebben van online bestelbaar, legaal spul. Wat bevelen jullie aan wat qua gevoel dichtste bij mdma in de buurt komt. Of voor thuis chillen, of voor hardstyle/hardcore feestje om ff te knallen zonder als tanden schaatser schuimbekkend rond te stampen 🤣
Klik om te vergroten...
Voor alles geldt orale inname.

Qua stims:

Voor op rave, sowieso 4-FMA, is potentste pep rc en meest entactogene en euforische amfetamine rc, maar duidelijke pep energy, strak, blijven gaan, typische lichamelijke pep effecten, maar door de duidelijke werking op je serotonine, wat pep totaal mist, krijg je toch weer betere balans tussen de neurotransmitter, de entactogene en euforische effecten geven de pep energie zo'n opwaardering, noem dit niet zomaar goeie pep rc. Daarnaast ook langwerkend en na de piek best nog uren na-stimulatie, dat ik vb bij inname om 22u, 8u later, om 6u nog bomvol energie zit en über sociaal ben en gewoon richting 12u kan feesten, dat sociale is meer weg, ik, de muziek en dansen (alleszins nood om te bewegen). En echt ganse dag moeiteloos wakker, ni brak, nix honger, wel dehydratatie aanpakken en voldoende drinken en chill Netflixen en ondanks nul hongergevoel, toch zaken als fruit, yoghurt proberen eten.
En ja die moeheid treed echt nooit op, in begin dacht ik, ja tegen 19-20u krijgk m'n klop n dak met benzo snel slapen zou. Niks van dat en echt nooit e, ts dan 23u-01u, waar de moeheid echt mist, want bij opkomst moeheid zou ik dan benzo nemen n binnen 30min bed inkruipen...Over al m'n scenario's ga ik ni uitwijken, zou veel te off-toppic gaan.

Ook 6-APB is evenzeer en zowaar nog potenter, mr meer MDMA en ver van pep. Zeker über lekker op rave en in algemene settings met muziek, lichtspel en peopz. Deze stof geeft je naast de über lekkere energy, die stabiel en ni hyper is, maar, meer zweef-energie, ook echt remlozere, kei sociale, empathische effecten en licht visueel psychedelisch, beeld draait, contouren zijn anders, gezichten zien er anders, scherper, in andere verhouding uit en dit blijft echt meedoen tot einde. Ook gigaaa kijkers die 12-15u aanwezig kunnen zijn en zolang die bij mij aanwezig zijn, ook steeds licht visueel psychedelisch effect, vb na 12u, ik zit op wc, staar nr de vloer en die beweegt draaiend en is wa zwevend, als zand draaiend in de wind, ander vb, bij thuis zijn en tv kijk, zijn de ene kleuren n contouren veel scherper en is het geen normaal geheel, dingen lijken uit te steken, wat raar n funny beeld geeft. En ik spreek hier over 12-15u na inname.

3-FA is qua "pure pep rc", echt wel een topper. Al heeft het ivm de meer oldskool pep, een meer propere, zaligere energy, licht euforisch, geen opgefokt of te hyper duracel-konijn of stuiterbal. Dit zou blijkbaar vooral komen, doordat de dopamine heerst tov noradrenaline in tegenstelling tot pep en die noradrenaline is 1 vd 3 belangrijkste stresshormonen, dat normaal net als adrenaline en cortisol onze alertheid, verhoogt wanneer ons lichaam denkt dat we in nood/stresssituatie zitten, tgaat zorgen dat een deel vh zenuwstelsel harder gaat werken, waarbij verhoogde bloeddruk ontstaat, effecten op het hart en een verminderde doorbloeding van organen, spieren en huid. Het zorgt ervoor dat je alles wat helderder meekrijgt. Doordat je lichaam inzet op de nood/stress-situatie, zet het je spijsvertering tijdelijk stop.
Dus 3-FA vind ik hierdoor een zeer fijne stim. Ook lijkt het een minimaal n vrij verwaarloosbaar serotonine randje te hebben, mr msschn in combinatie met heerser dopamine, geeft dit nog tikkeltje ander n fijner effect.

3-CMC vind ikzelf een wat povere stim, zeker fijn in intiem gezelschap, het gezelschap versterkt de 3-CMC en andersom ook, maar alleen ist té pover n ver weg van 3-MMC.
Aangezien 3-CMC wel wat meer werkt op je serotonine, is de combinatie met 3-FA zeker wel best dik geslaagd, je behoudt de lekkere 3-FA energy rush, met net nog wat extra euforie en ook wat socialer.


Disso's:

2-FDCK, ook oraal en verschil in dosis van 100-200mg voor chille, gelukzalige alcoholroes zonder enige lichamelijke of geestelijke nadelen, toch op korte termijn.
Ook kan je hier lekker mee stapelen, waardoor je echt letterlijk je roes verlengt, echt dikke plus.
Op 300mg was ik al duidelijk meer weg, weliswaar zeer dromerig en gelukzalig, maar was meer verdoofd.
Dan de dosis, 450-500mg, wat me de meest diepste, onbeschrijfelijke trip opgeleverd heeft, scheiding lichaam en geest, staat hier elders uitgebreid rapportje over.
Maar dus jij kiest n stapelt nr believen. Dus voor chill thuis, en geen giga dosis, zeker topper.

3-MeO-PCP, 25mg, geeft een heel comfy, gelukzalig en dromerige roes/trip, lekker in je cocon. Het is voor mij wel meer een trip, omdat ik ook volledig op mezelf, los gekoppeld vd realiteit. Echt of je zweeft op een roze wolk, alles is een mooie realistische droom.

O-PCE, 25mg, bij deze disso ervaarde ik best meerdere effecten, die je in eerste instantie niet bij elkaar zou zetten.
Eerste fase was eerder stimulerend, wat ik niet in deze mate had verwacht, lichamelijke euforie.
Lichte duizeligheid, maar ervaarde dit niet naar fzo, was precies soort overschakeling, want ik ervaarde nu meer trippy, enorm opgaan in de muziek. Met momenten stond ik ook precies buiten de werkelijkheid, het was bevreemdend, maar nooit beangstigend, omdat er soort v constante euforie over mij hing. Best speciaal.
Ook eens 50mg (2 x 25mg) gedaan, damn da was me echt wel heavy, zeer bevreemdende stimulatie, ik was overal tegelijk ook, zeer intense en chaotische beleving ook. Ik weet hier best weinig van omdat er zoveel zwarte gaten van dat moment zijn. Dus naah 25mg is lekker zo.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een hele goede avond! Ben 41 jaar, eeuw geleden heb ik wat mdma gesnoept en dat beviel me prima. Daarna relatie, kids enzzzz en gestopt. Totdat ik denk ik ruim anderhalf jaar geleden item zag op RTLz over 3-mmc. Legaal te bestellen razend populair… ff checken natuurlijk en nou, dat beviel me wel 😏 natuurlijk vlot daarna verboden, 3-cmc geprobeerd maar dat vind ik mwah en is snel uitgewerkt. Blijf je ook van bij pakken terwijl je weinig voelt en ik pak daarvan te snel te vaak. Lang verhaal kort, ik heb geen nachtapotheker in m’n direct sociale omgeving dus moet het hebben van online bestelbaar, legaal spul. Wat bevelen jullie aan wat qua gevoel dichtste bij mdma in de buurt komt. Of voor thuis chillen, of voor hardstyle/hardcore feestje om ff te knallen zonder als tanden schaatser schuimbekkend rond te stampen 🤣
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het beste is natuurlijk een boswandeling of een stukje fietsen of hardlopen. Maar als je daarna nog zin hebt kun je 6-APB proberen als MDMA alternatief en 2-FA voor je stampfeessie. Om thuis te chillen kun je een keer 4-HO-MET proberen, een vriendelijk tripmiddel bij een gemiddelde dosis (~20mg).

Uiteraard alles even langs het testcentrum brengen, informatie inwinnen op psychonautwiki en hier, allergietestje doen en afwegen op een miligrammenweegschaal. Goed uitgerust, goede mindset en geschikte omgeving.

En dan kun je op een aardig verantwoorde manier en soort van legaal :wink: een paar keer per jaar uit je dak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."