Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZijn rc online winkels altijd betrouwbaar?

Zijn rc online winkels altijd betrouwbaar?

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Thx 4 alle info guys, best bijzonder eigk dat dat dan nog zo onbetrouwbaar is gezien er toch een "professioneel" bedrijf achter zit zou je zeggen, maar iig goed om te weten
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee het gebeurt wel eens dat je wat heel anders krijgt of dat er andere stoffen doorheen zitten.
Als je het zeker wilt weten wat het is moet je het laten testen.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Topic zegt t wel al denk maar was wel benieuwd, als je online rc's besteld krijg je dan altijd wat je besteld of heb je dan net als met dealers dat het bv iets anders of iets onpuurs kan zijn?
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan van alles zijn.
Testen = weten uiteindelijk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
yiazmat zei:
Topic zegt t wel al denk maar was wel benieuwd, als je online rc's besteld krijg je dan altijd wat je besteld of heb je dan net als met dealers dat het bv iets anders of iets onpuurs kan zijn?
Klik om te vergroten...
Zeker de laatste tijd gaat het echt niet lekker met rc's.

Eerder al is in China een groot deel van de productie stilgelegd. En eind vorig jaar zijn een aantal Nederlandse vendors en producenten tegelijkertijd opgerold door de Amerikaanse autoriteiten (omdat ze drugs verzonden naar de VS).

Dat kwam nog even bovenop het verbod op 3-MMC.

Sindsdien rommelt het nogal in de markt. Er zijn redelijk wat vervuilde drugs in omloop. Je kunt rc-vendors ook echt niet vertrouwen met hun "99% zuiver" claims. Het komt sowieso vaak voor dat er nog oplosmiddelen of grondstoffen in het eindproduct zitten; wat echt niet de bedoeling is.

Ik heb zelf ook een tijd geleden dit topic erover aangemaakt:

Vervuiling in research chemicals: laat jij je spul testen?

Op de meeste websites van research chemical vendors staat dat de middelen '99% zuiver' zijn, aangedikt met wat stockfoto's van labjassen, glaswerk en wetenschappers met veiligheidsbrillen op. Research chemicals hebben dan ook vaak de reputatie om goed van kwaliteit te zijn, omdat het legaal is...
drugsforum.nl drugsforum.nl
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je neemt een groot risico met die RC's. De werking van de meest populaire drugs zijn amper onderzocht. Zelfs van de lange of korte termijnwerking als MDMA of Cannabis is bijna geen onderzoek gedaan. We weten iets van alcohol, tabak en opiaten. That's it.

De RC gebruiker zie ik meer als een gekke professor met zelfgemaakte schimmige designerdrugs, dan als een psychonaut die de werking van drugs op zijn hersenen wil uitproberen.

Dit is next level expirimenteren. En met alle drugs die je ook kan uitproberen een slechte keuze. Als dit zomaar kan, moet je toch echt gaan reguleren. Dan maar bepaalde drugs gaan legaliseren, want dit kan nooit goed gaan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
yiazmat zei:
Thx 4 alle info guys, best bijzonder eigk dat dat dan nog zo onbetrouwbaar is gezien er toch een "professioneel" bedrijf achter zit zou je zeggen, maar iig goed om te weten
Klik om te vergroten...
Ja, ze zouden het gewoon netjes kunnen produceren.

Maar de rc-wereld is sowieso best schimmig hoor. Bedenk maar eens: wie produceert het middel nou precies?
Daar kom je bijna niet achter. Vendors zijn gewoon loketten die zakjes poeders opsturen. Waar de labs zitten, wie eigenaar is, wat de productie-standaarden zijn, dat is allemaal geheim. Waarom, dat kun je je op zich ook wel voorstellen. Eind vorig jaar zijn er dus allerlei mensen aangehouden door de Amerikaanse autoriteiten omdat ze rc's naar de VS hadden opgestuurd. Hoewel zo'n misdrijf dan plaatsvindt buiten Europa, ziet de VS het alsnog als een misdrijf onder Amerikaanse jurisdictie. En Nederland werkt daaraan mee.
Zo zijn er ook andere landen, denk aan Oostenrijk. Zo is de meest legendarische vendor, SI, jaren geleden ook onderuit gegaan.

Dus helaas zijn er best veel paralellen tussen de illegale drugsmarkt en de (semi-)legale.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Ja, ze zouden het gewoon netjes kunnen produceren.

Maar de rc-wereld is sowieso best schimmig hoor. Bedenk maar eens: wie produceert het middel nou precies?
Daar kom je bijna niet achter. Vendors zijn gewoon loketten die zakjes poeders opsturen. Waar de labs zitten, wie eigenaar is, wat de productie-standaarden zijn, dat is allemaal geheim. Waarom, dat kun je je op zich ook wel voorstellen. Eind vorig jaar zijn er dus allerlei mensen aangehouden door de Amerikaanse autoriteiten omdat ze rc's naar de VS hadden opgestuurd. Hoewel zo'n misdrijf dan plaatsvindt buiten Europa, ziet de VS het alsnog als een misdrijf onder Amerikaanse jurisdictie. En Nederland werkt daaraan mee.
Zo zijn er ook andere landen, denk aan Oostenrijk. Zo is de meest legendarische vendor, SI, jaren geleden ook onderuit gegaan.

Dus helaas zijn er best veel paralellen tussen de illegale drugsmarkt en de (semi-)legale.
Klik om te vergroten...
Kunnen we eigenlijk samenvatten, dat dopamine niet aangevuld kan worden. Maar serotinine wel?! Maar dat iemand wel verslaafd kan raken aan dopamine pieken!? Hoe die dopamine piek dan ook tot die stand komt.
Maar dat voor een 'high' gevoel, dat niet die dopamine is die dat veroorzaakt, maar de andere stofjes die door dopamine transporteerd worden?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Je kunt rc-vendors ook echt niet vertrouwen met hun "99% zuiver" claims.
Klik om te vergroten...
Ik daag alle online RC-vendors uit met een eerlijke vermelding. So what als het eens 86 procent is. Dat is tenminste eerlijk. Je verliest wat klanten maar ze hebben genoeg inkomen. People love drugs. Drugs sell themselves.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
reDStone zei:
Kunnen we eigenlijk samenvatten, dat dopamine niet aangevuld kan worden. Maar serotinine wel?! Maar dat iemand wel verslaafd kan raken aan dopamine pieken!? Hoe die dopamine piek dan ook tot die stand komt.
Maar dat voor een 'high' gevoel, dat niet die dopamine is die dat veroorzaakt, maar de andere stofjes die door dopamine transporteerd worden?
Klik om te vergroten...
De hoeveelheid neurotransmitters (zowel dopamine als serotonine) in blaasjes in de neuron kunnen we niet eens meten. Dus nee je kunt niet stellen dat serotonine 'op' raakt.

(Overigens bestaan er wel serotonin-knockout mice. Dat zijn muizen waarvan alle serotonine RECEPTOREN kapot zijn gemaakt. Die muizen hebben dan nog wel serotonine, maar neuronen reageren er niet meer op omdat de receptoren kapot zijn. Een proces wat met neurotoxiciteit verkregen wordt)

En gevoel staat niet gelijk aan neurotransmitters. Maar gevoel wordt wel beïnvloed door neurotransmitters die neuronen activeren, maar er is een heel complex samenspel van 100 miljard neuronen in het brein die allemaal georganiseerd zitten in verschillende hersengebieden met verschillende taken. Die hersengebieden kunnen ook elkaar weer apart beïnvloeden via een overstijgende psychologie.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Die hersengebieden kunnen ook elkaar weer apart beïnvloeden via een overstijgende psychologie.
Klik om te vergroten...
Ja ik lees het en ik begrijp het ook. Je gebruikt wel een hoop ingewikkelde terminologie, om aan te duiden dat we het ook niet precies weten en dan vastlopen.

Die analogie, van een snelweg, klopt dan toch? Een snelweg van dopamine neurotransmitters, die zorgt dat de andere stofjes van A naar B gaan.?

Maar dat leerproces via een overstijgende psychologie, dat is dan weer zo vaag. Dat het dan net is alsof er gedrag plaatsvind, met bijbehorende denkprocessen, die we ook niet begrijpen. Terwijl we hetzelfde verslavingsgedrag zien.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
reDStone zei:
Ja ik lees het en ik begrijp het ook. Je gebruikt wel een hoop ingewikkelde terminologie, om aan te duiden dat we het ook niet precies weten en dan vastlopen.

Die analogie, van een snelweg, klopt dan toch? Een snelweg van dopamine neurotransmitters, die zorgt dat de andere stofjes van A naar B gaan.?
Klik om te vergroten...
Ja het blijft wel een analogie natuurlijk. Dus het is niet helemaal hetzelfde. Maar je hebt gelijk inderdaad: er loopt een 'snelweg' van de beloningsgebieden in het brein naar het deel van het brein wat keuzes maakt en logisch redeneert. Die snelweg noem je de mesolimbic pathway.

Het is ook die route waar dopamine veel invloed heeft. En je ziet dus bij mensen die vaak en veel stimulerende middelen hebben gebruikt, dat die mesolimbische route beschadigd raakt. Die beschadigde 'snelweg' ligt dan ten grondslag aan verslaving. Mensen ervaren dan een verlies aan zelfregie: herinneringen aan keiharde dopamine-stimulatie verhinderen dat ze goed kunnen nadenken over of het wel een goed idee is om weer speed/coke/meth te nemen.
reDStone zei:
Maar dat leerproces via een overstijgende psychologie, dat is dan weer zo vaag. Dat het dan net is alsof er gedrag plaatsvind, met bijbehorende denkprocessen, die we ook niet begrijpen. Terwijl we hetzelfde verslavingsgedrag zien.
Klik om te vergroten...
Haha ja het is ook vaag en complex! En juist in dat samenspel tussen neuron, hersengebied en psychologie zit een soort onverklaarbare magie die we het leven kunnen beschouwen. Onze ervaringen zijn echt meer dan alleen de neurotransmitters die signalen overbrengen. Maar uiteindelijk hebben we geen ervaring meer als onze hersenen geen signalen meer overbrengen; want dan zijn we dood. Dus er zit ook een soort bezieling in die zeer complexe overdracht van signalen in 100 miljard neuronen, en alle manieren waarop die neuronen daardoor kunnen samenwerken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
mesolimbic pathway
Klik om te vergroten...
Ik lees dagelijks over dit soort kost maar dit woord ben ik nog nooit tegengekomen.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thx 4 alle info guys, ook thx 4 de info over de vraag in mn andere topic 😋
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Ik daag alle online RC-vendors uit met een eerlijke vermelding. So what als het eens 86 procent is. Dat is tenminste eerlijk. Je verliest wat klanten maar ze hebben genoeg inkomen. People love drugs. Drugs sell themselves.
Klik om te vergroten...
Haha ja ik heb wel eens overwogen om een rechtzaak te starten tegen een rc-vendor. Dat ik tegen de rechter zou zeggen van 'ik heb bij dit bedrijf zogenaamd 99% zuiver labmateriaal gekocht, en ik had nog gevraagd of ze dat echt zeker wisten. Nouja het was super zuiver zeiden ze. Dus ik heb mijn meetapparatuur gekalibreerd met dit materiaal. Maar nu zijn al mijn experimenten mislukt omdat hun product helemaal niet was wat ze beweerden. Dus nu wil ik alle kosten vergoed hebben tegen een uurtarief van 100 euro bruto.'

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."