Iets groter spuitje (10ml doseerspuitje wat je overal bij Kruidvat etc kunt krijgen bijvoorbeeld) gaat ook prima, alleen dan maar een klein beetje water (1-2 ml) er in doen.
die grotere zijn iets makkelijker te vullen. Ik doe altijd een beetje poeder/kristal er in en dan wat water erbij. Maar je kunt natuurlijk ook in een apart kommetje eerst je poeder oplossen in een klein beetje water en dan dan helemaal opzuigen.
M'n persoonlijk onderzoek bevestigd dit ook. Hoe minder vloeistof hoe beter ook, absorbeert sneller. En 1ml gaat makkelijker naar binnen dan 2.5ml wat goed is om scheurtjes te voorkomen.De grotere spuitjes brengen de vloeistof minder effectief op de plaats waar het zijn moet.
Heb ik hier bewijs voor in de literatuur? Nee
Maar uitvoerig anekdotisch zelfonderzoek wijst uit dat dat zo is 😂
Als ik een verklaring mag geven, omdat je minder goed direct tegen de darmwand naast de ader aan komt. Het spuitje schuin houden helpt dan net niet genoeg lijkt het.
Het werkt hoor die grotere spuitjes. Maar ik heb het idee dat het minder werkzame stof overbrengt. En het werkt zeer zeker minder snel in
Wat jij het meest handig vindt 🤷♂️Ok, dan ga ik die 1ml spuitjes ook eens proberen. En dan los je neem ik aan eerst een afgewogen hoeveelheid op in 1ml water en dan probeer je dat helemaal op te zuigen?
of doe je ineens 5x de gewenste hoeveelheid in 5ml water, en dan telkens 1ml daaruit opzuigen?
Een echte connaisseur doet het natuurlijk niet voor minder dan Chaudfontaine!gedemineralieerd water lijkt me sowieso overbodig. De endeldarm is niet bepaald steriel, en een beetje kraanwater kan daar weinig kwaad, dunkt me.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."