Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs zijn minder leuk

Drugs zijn minder leuk

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
p
pipipiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,
Gebruik nu zon 4 jaar en alleen op feestjes. Dus 1 a 2 keer in de maand, in de zomer iets meer en in de winter iets minder. Eigenlijk alleen maar 4-mmc en MDMA. Waar ik vroeger echt uren met anderen kon lullen en dansen, ben ik de laatste tijd veel meer ingetogen. Ik vind het zelfs niet meer zo leuk, maar ik blijf gebruiken omdat je het lang volhoudt. Vroeger kreeg je nog body high etc. Nu ben ik veels te veel in mezelf. Iemand tips hoe dit weer leuker kan worden? Of bouw je gewoon een soort tolerantie op.. of komt het doordat de 4-mmc vroeger veel beter was en nu alleen maar troep..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je gebruikt veel te vaak.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dezelfde vraag is hier al gesteld, misschien staat je antwoord tussen de reacties (:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja je gebruikt veel te vaak en misschien ook te regelmatig. Zelfs bij mensen die zich netjes aan de drie maanden "regel" houden met bijvoorbeeld MDMA, wordt de ervaring soms of zelfs vaak gewoon minder.

Wat je zou kunnen doen is eens een echt lange pauze nemen. Ik heb het over een jaar of zo. Je lichaam de kans geven om te herstellen van je gebruik en je geest ervan te ontwennen. En dan op een keer, wanneer je heel goed in je vel zit, weer eens proberen. Een garantie geeft het niet, maar het is goed mogelijk dat je dan weer meer als vanouds effect hebt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
1 a 2 keer per maand is best veel en zeker met middelen zoals MDMA en 4-mmc.
Die verbruiken een groot stuk van de serotonine in je hersenen.
Dat is het stofje die jou fantastisch en euforisch laat voelen.
Je hebt minimaal 3 weken nodig om die terug aan te vullen en tot 3 maanden om het serotonine systeem volledig te herstellen.
Met de korte pauzes die jij neemt gaat de fun er snel af, ga je sneller in een dip belanden en geen euforie meer beleven met deze middelen.
De stimulerende werking ga je ook wel nog voelen zodanig dat je wakker blijft maar als je zo verder doet gaat dit ook snel eindigen in sloom worden.

Ik raad jou aan om een tijdje, zeg maar een half jaar tot een jaar geen serotonine slurpers meer te gebruiken.
Er zijn genoeg andere middelen om het langer uit te houden op een feestje die enkel aan je dopamine of noradreline gaan prutsen en je serotonine huishouding minder belasten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
pipipi zei:
Hoi allemaal,
Gebruik nu zon 4 jaar en alleen op feestjes. Dus 1 a 2 keer in de maand, in de zomer iets meer en in de winter iets minder. Eigenlijk alleen maar 4-mmc en MDMA. Waar ik vroeger echt uren met anderen kon lullen en dansen, ben ik de laatste tijd veel meer ingetogen. Ik vind het zelfs niet meer zo leuk, maar ik blijf gebruiken omdat je het lang volhoudt. Vroeger kreeg je nog body high etc. Nu ben ik veels te veel in mezelf. Iemand tips hoe dit weer leuker kan worden? Of bouw je gewoon een soort tolerantie op.. of komt het doordat de 4-mmc vroeger veel beter was en nu alleen maar troep..
Klik om te vergroten...
Vraag het maar eens aan de snuifveteranen. Die zeggen allemaal: 'vroeger waren de drugs veel beter', ongeacht wanneer ze zijn begonnen met gebruiken. Ohja en dan laten ze ook nooit hun drugs testen. En aangezien dit een terugkerend verschijnsel is, waarbij de mensen die nu beginnen straks ook gaan vinden dat de drugs vroeger beter waren.... :wink:

Je krijgt inderdaad last van tolerantie. De drang naar MEER speelt niet alleen tijdens gebruik, maar ook de momenten tussen gebruik worden meestal steeds korter, en de hoeveelheden steeds horen. Alledrie die gedragingen zorgen ervoor dat je lichaam zich steeds meer gaat aanpassen aan de overdaad aan neurotransmitters, maar ook dat je brein steeds meer beschadigd raakt waardoor er gewoon minder receptoren zijn overgebleven die nog geactiveerd kunnen worden.

Een lange drugspauze kan helpen om de tijdelijke tolerantie te verhelpen. De delen van je brein die door neurotoxiciteit beschadigd zijn geraakt herstellen nauwelijks meer. En daarnaast heb je nog psychologische gewenning. Als je een jaar lang geen seks hebt gehad is het toch bijzonderder dan wanneer je het drie keer per dag doet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Vraag het maar eens aan de snuifveteranen. Die zeggen allemaal: 'vroeger waren de drugs veel beter', ongeacht wanneer ze zijn begonnen met gebruiken. Ohja en dan laten ze ook nooit hun drugs testen. En aangezien dit een terugkerend verschijnsel is, waarbij de mensen die nu beginnen straks ook gaan vinden dat de drugs vroeger beter waren.... :wink:
Klik om te vergroten...
Hmm... Als ze dat allemaal zeggen, moet dat wel betekenen dat de drugs vroeger echt beter waren. :thinking:

:wink:

Neo-Shulginist zei:
Een lange drugspauze kan helpen om de tijdelijke tolerantie te verhelpen. De delen van je brein die door neurotoxiciteit beschadigd zijn geraakt herstellen nauwelijks meer. En daarnaast heb je nog psychologische gewenning. Als je een jaar lang geen seks hebt gehad is het toch bijzonderder dan wanneer je het drie keer per dag doet.
Klik om te vergroten...
Yup klopt helemaal, zegt een vriend van me... Ik zou dat zelf natuurlijk niet weten.
p
pipipiLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekz zei:
1 a 2 keer per maand is best veel en zeker met middelen zoals MDMA en 4-mmc.
Die verbruiken een groot stuk van de serotonine in je hersenen.
Dat is het stofje die jou fantastisch en euforisch laat voelen.
Je hebt minimaal 3 weken nodig om die terug aan te vullen en tot 3 maanden om het serotonine systeem volledig te herstellen.
Met de korte pauzes die jij neemt gaat de fun er snel af, ga je sneller in een dip belanden en geen euforie meer beleven met deze middelen.
De stimulerende werking ga je ook wel nog voelen zodanig dat je wakker blijft maar als je zo verder doet gaat dit ook snel eindigen in sloom worden.

Ik raad jou aan om een tijdje, zeg maar een half jaar tot een jaar geen serotonine slurpers meer te gebruiken.
Er zijn genoeg andere middelen om het langer uit te houden op een feestje die enkel aan je dopamine of noradreline gaan prutsen en je serotonine huishouding minder belasten.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de uitleg en not holding back on me. Wat voor middelen raad je aan om het langer vol te houden dan?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
pipipi zei:
Bedankt voor de uitleg en not holding back on me. Wat voor middelen raad je aan om het langer vol te houden dan?
Klik om te vergroten...
Minder vaak drugs gebruiken is je antwoord. 2 x per maand stimulerende middelen is te vaak.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
pipipi zei:
Bedankt voor de uitleg en not holding back on me. Wat voor middelen raad je aan om het langer vol te houden dan?
Klik om te vergroten...

FredKroket zei:
Minder vaak drugs gebruiken is je antwoord. 2 x per maand stimulerende middelen is te vaak.
Klik om te vergroten...
Dit dus vooral.

Veel langer pauzes nemen.
Je gebruikt meestal op feestjes.
Je zal minder moeten gaan feesten of leren nuchter feesten en/of enkel drankjes nuttigen
Als je gebruikt laag doseren.
Speed bv. slurpt veel minder tot heel weinig serotonine.
Met 1 a 2 lage doseringen ben je een nachtje feesten zoet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."