Phenibut is een GABA-agonist die qua effect een beetje tussen GHB en benzo's in zit.Geen idee waar dit hoort… dus mocht het verkeerd zijn, mijn excuses alvast 😅
las in verscheidene topics (oa welke drugs neem je nu) over phenibut… voor ik durfde een topic aan te maken, uiteraard de “zoek-functie” gebruikt, maar nergens antwoord op m’n vragen gevonden… ook dokter Google, wist m’n honger niet te stillen…
hierbij dus:
- wat is het?
- wat doet het?
- wat is de dosering?
- is het een rc?
ervaringen, uiteraard, meer dan welkom!
Groetjes
pink fluffy unicorn 🌈🦄
Het wordt soms verkocht als 'voedingssupplement' (om te maskeren dat het een drug is), en sommige mensen nemen het om zich beter te concentreren op werk (maar dat lijkt meer een smoes om je wat lekkerder te voelen tijdens het werken).
Het effect is redelijk mild: je kan je wat kalmer voelen, het kan werken om in te slapen, het geeft een heel lichte haast onmerkbare high waardoor je wat opgewekter bent.
Je kan daarnaast ook wat bijwerkingen ervaren. Zo komt misselijkheid veel voor, soms krijgen mensen last van hoofdpijn. Maar vooral de ontwenningsverschijnselen kunnen erg naar zijn: moeite met slapen, heel onrustig voelen, brainzaps, hoge bloeddruk.
Phenibut is ook lichamelijk verslavend, net als GHB en benzo's. Alleen de afkick duurt veel langer dan met GHB en benzo's, en wordt door veel mensen als vervelender beschreven. Daarom wordt door gebruikers geadviseerd om zeker niet vaker dan 2 keer per week phenibut te nemen. Maar als je dat elke week doet dan ben je ook al snel de klos.
De dosering van phenibut is wel wat lastig. Die loopt tussen de 500 milligram en 3 gram in. Maar mijn ervaring is dat ik alles onder de 1,5 gram nauwelijks voel, en bij 2 gram of meer word ik nogal misselijk. Bij te hoge doseringen kun je ook blackouts ervaren, waarbij je impulsief rare dingen doet die je daarna vergeet.
Let ook op met de combinatie van phenibut en koffie. Want cafeïne versterkt het effect van phenibut behoorlijk.