Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPhenibut: wat is het? Wat doet het?

Phenibut: wat is het? Wat doet het?

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Ik herken dit beschreven effect (met name het euforische, MDMA-achtige) totaal niet in phenibut. Ik voel er op lage dosering helemaal niks van, en op hoge dosering voel ik me duizelig en misselijk. Mentaal doet het haast niks. Ik heb precies ditzelfde altijd gehad met GHB, dus wellicht is het iets in mijn metabolisme wat niet zoals het ‘hoort’ op deze stoffen reageert.

Nou ja, scheelt weer een verslaving. :wink:
Klik om te vergroten...
Heb je al een gemiddelde dosering genomen? Het is bij beiden altijd even zoeken naar de sweet spot.

De misselijkheid is herkenbaar alsof je enorm dronken bent en soms is het inderdaad net te weinig, en herdoseren is nogal moeilijk met phenibut door de lange wachttijd.

Voelt zeker licht mdma achtig als je dosis 'just right' is.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Ik herken dit beschreven effect (met name het euforische, MDMA-achtige) totaal niet in phenibut. Ik voel er op lage dosering helemaal niks van, en op hoge dosering voel ik me duizelig en misselijk. Mentaal doet het haast niks. Ik heb precies ditzelfde altijd gehad met GHB, dus wellicht is het iets in mijn metabolisme wat niet zoals het ‘hoort’ op deze stoffen reageert.

Nou ja, scheelt weer een verslaving. :wink:
Klik om te vergroten...
Vroeg me gewoon wat het eigenlijk was. Online vond ik vooral een voedingssupplement of dat het een Russisch iets is
 maar echt duidelijkheid vond ik niet
 maar is me ondertussen duidelijk, van weg blijven
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Let ook op met de combinatie van phenibut en koffie. Want cafeĂŻne versterkt het effect van phenibut behoorlijk.
Klik om te vergroten...
Huh, hoe werkt dat dan? Dat zou je niet verwachten van een depressant i.c.m. een stimulant.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zweevteev zei:
Huh, hoe werkt dat dan? Dat zou je niet verwachten van een depressant i.c.m. een stimulant.
Klik om te vergroten...
Volgens mij komt het doordat beide stoffen op dezelfde manier worden afgebroken, waardoor het lichaam moet kiezen: Ăłf de ene stof afbreken, Ăłf de andere stof. Het resultaat is dat beide stoffen niet zo snel worden afgebroken als wanneer je ze apart van elkaar had ingenomen. Dus je houdt dan meer cafeĂŻne en phenibut in je bloed over, waardoor je harder gaat.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Maatje van mij doet er ook altijd zo schijnheilig over. 😒
Ja het is maar een voedingsupplement.

Hij zegt ook regelmatig dat ik het "moet" proberen. Maar het ligt hier al 2 jaar inde kast te verstoffen đŸ€­
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind phenibut een heel prettig stofje. Maar gebruik het maximaal eens per twee weken en altijd dezelfde dosis (500 mg of 1 gram, afhankelijk van welk effect ik zin heb). Ook eens 1,5 gram geprobeerd maar daar voelde ik me uren lang ontzettend klote door.

Ik krijg er een moodlift en energie van, sociale situaties voelen wat gemakkelijker en alsof ik met m'n beste been uit bed gestapt ben.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zou iemand het verschil tussen HCL & F.A.A. uit kunnen leggen? Is de een beter dan de ander of maakt het niet uit.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#8
De pen is van je zus zei:
Zou iemand het verschil tussen HCL & F.A.A. uit kunnen leggen? Is de een beter dan de ander of maakt het niet uit.
Klik om te vergroten...
HCL is ietsje minder sterk dan de F.A.A variant. HCL is doorgaans wel goedkoper en het verschil in potentie is niet heel erg groot. Ik gebruik daarom zelf de HCL variant.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#9
De pen is van je zus zei:
Zou iemand het verschil tussen HCL & F.A.A. uit kunnen leggen? Is de een beter dan de ander of maakt het niet uit.
Klik om te vergroten...
HappyMind zei:
HCL is ietsje minder sterk dan de F.A.A variant. HCL is doorgaans wel goedkoper en het verschil in potentie is niet heel erg groot. Ik gebruik daarom zelf de HCL variant.
Klik om te vergroten...
Ik meen te herinneren dat F.A.A. ook minder schadelijk is voor de slokdarm dan HCL.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zweevteev zei:
Ik meen te herinneren dat F.A.A. ook minder schadelijk is voor de slokdarm dan HCL.
Klik om te vergroten...
Goede toevoeging! Ik gebruik zelf capsules dus daar heb ik persoonlijk geen last van.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geen idee waar dit hoort
 dus mocht het verkeerd zijn, mijn excuses alvast 😅

las in verscheidene topics (oa welke drugs neem je nu) over phenibut
 voor ik durfde een topic aan te maken, uiteraard de “zoek-functie” gebruikt, maar nergens antwoord op m’n vragen gevonden
 ook dokter Google, wist m’n honger niet te stillen


hierbij dus:

- wat is het?
- wat doet het?
- wat is de dosering?
- is het een rc?

ervaringen, uiteraard, meer dan welkom!
Groetjes

pink fluffy unicorn 🌈🩄
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
PinkFluffyUnicorn zei:
Geen idee waar dit hoort
 dus mocht het verkeerd zijn, mijn excuses alvast 😅

las in verscheidene topics (oa welke drugs neem je nu) over phenibut
 voor ik durfde een topic aan te maken, uiteraard de “zoek-functie” gebruikt, maar nergens antwoord op m’n vragen gevonden
 ook dokter Google, wist m’n honger niet te stillen


hierbij dus:

- wat is het?
- wat doet het?
- wat is de dosering?
- is het een rc?

ervaringen, uiteraard, meer dan welkom!
Groetjes

pink fluffy unicorn 🌈🩄
Klik om te vergroten...
Phenibut is een GABA-agonist die qua effect een beetje tussen GHB en benzo's in zit.

Het wordt soms verkocht als 'voedingssupplement' (om te maskeren dat het een drug is), en sommige mensen nemen het om zich beter te concentreren op werk (maar dat lijkt meer een smoes om je wat lekkerder te voelen tijdens het werken).

Het effect is redelijk mild: je kan je wat kalmer voelen, het kan werken om in te slapen, het geeft een heel lichte haast onmerkbare high waardoor je wat opgewekter bent.

Je kan daarnaast ook wat bijwerkingen ervaren. Zo komt misselijkheid veel voor, soms krijgen mensen last van hoofdpijn. Maar vooral de ontwenningsverschijnselen kunnen erg naar zijn: moeite met slapen, heel onrustig voelen, brainzaps, hoge bloeddruk.

Phenibut is ook lichamelijk verslavend, net als GHB en benzo's. Alleen de afkick duurt veel langer dan met GHB en benzo's, en wordt door veel mensen als vervelender beschreven. Daarom wordt door gebruikers geadviseerd om zeker niet vaker dan 2 keer per week phenibut te nemen. Maar als je dat elke week doet dan ben je ook al snel de klos.

De dosering van phenibut is wel wat lastig. Die loopt tussen de 500 milligram en 3 gram in. Maar mijn ervaring is dat ik alles onder de 1,5 gram nauwelijks voel, en bij 2 gram of meer word ik nogal misselijk. Bij te hoge doseringen kun je ook blackouts ervaren, waarbij je impulsief rare dingen doet die je daarna vergeet.

Let ook op met de combinatie van phenibut en koffie. Want cafeĂŻne versterkt het effect van phenibut behoorlijk.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dus wat ik online vond: “je presteert beter op je werk/school, bent socialer etc” is niet wat het lijkt?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
PinkFluffyUnicorn zei:
Dus wat ik online vond: “je presteert beter op je werk/school, bent socialer etc” is niet wat het lijkt?
Klik om te vergroten...
Inderdaad
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
PinkFluffyUnicorn zei:
Dus wat ik online vond: “je presteert beter op je werk/school, bent socialer etc” is niet wat het lijkt?
Klik om te vergroten...
Misschien als je heel erg last hebt van sociale angst en je daardoor niet kunt functioneren in een klas met 25 anderen. Dat phenibut je dan wat kalmeert zodat je beter kunt focussen. Maar zelfs dan werkt je geheugen minder goed waardoor ik me zou afvragen of je er daadwerkelijk beter door gaat leren, of dat je je gewoon wat chiller voelt tijdens het leren.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Helaas komt het nogal eens te positief ter sprake, wat gevaarlijk kortzichtig is...

Phenibut wordt omschreven "als een mix van alcohol, MDMA en benzodiazepines".
Zowel qua positieve werking, als ook de schadelijkheid bij het regelmatig gebruiken.

Mensen worden er doorgaans (op korte termijn) blij en stressvrij van, het is als een "sociaal glijmiddel" waardoor mensen zich een stuk sociaal vaardiger voelen, terwijl ze dat voorheen absoluut niet waren. Dit geeft een enorme boost in zelfvertrouwen, ze durven hierdoor bijvoorbeeld ineens op anderen af te stappen, waarbij hun blakende zelfvertrouwen hen aantrekkelijk maakt, anderen pikken deze energie op waardoor er makkelijker een connectie zal kunnen ontstaan, het middel werkt hierdoor helaas dus "echt magisch"..! Dit levert een opwaartse spiraal op die men vervolgens oneindig voort zal willen blijven zetten.

Online wordt het effect vergeleken met deze scene uit Spider-man 3:



Het is alsof je je hele leven ineens met een cheat-code naar easy-mode omschakelt, je zit in een heerlijke positieve bubbel waarbij je eigenlijk alleen oog hebt voor de voordelen, gebruikers zullen de "hopelijk niet op hun van toepassing zijnde nadelen" liever gewoon negeren / glashard ontkennen... En doordat mensen sterk de neiging hebben om het positieve effect na te blijven jagen, slaan ze daarbij met gemak de vele waarschuwingen in de wind, ondanks dat deze her en der in vetgedrukte koeienletters te lezen zijn. Mensen zitten daardoor ineens "uit het niets" muurvast in de shit, en dan blijkt het ineens maanden te kunnen duren voor je weer vrij van bent, als je dat ooit lukt...

Doordat het middel zo onschuldig aanvoelt en zo'n pure fantastische magische uitwerking op je bestaan lijkt te hebben, willen mensen al vrij snel vaker doseren dan goed voor ze is... Het is als een prachtig opstapje naar een glibberige afgrond waar menig mens met open ogen in wandelt...
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#17
Met andere woorden, als ik eens iets spannend moet doen, die me (als het ware plankenkoorts geeft, you know What I mean) zal ik eens diep in en uit ademen
 en gaan


thx voor de uitleg 😊
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
PinkFluffyUnicorn zei:
Dus wat ik online vond: “je presteert beter op je werk/school, bent socialer etc” is niet wat het lijkt?
Klik om te vergroten...
Zou in dat geval eerder kiezen voor 2-FMA.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
New Dawn zei:
Helaas komt het nogal eens te positief ter sprake, wat gevaarlijk kortzichtig is...

Phenibut wordt omschreven "als een mix van alcohol, MDMA en benzodiazepines".
Zowel qua positieve werking, als ook de schadelijkheid bij het regelmatig gebruiken.

Mensen worden er doorgaans (op korte termijn) blij en stressvrij van, het is als een "sociaal glijmiddel" waardoor mensen zich een stuk sociaal vaardiger voelen, terwijl ze dat voorheen absoluut niet waren. Dit geeft een enorme boost in zelfvertrouwen, ze durven hierdoor bijvoorbeeld ineens op anderen af te stappen, waarbij hun blakende zelfvertrouwen hen aantrekkelijk maakt, anderen pikken deze energie op waardoor er makkelijker een connectie zal kunnen ontstaan, het middel werkt hierdoor helaas dus "echt magisch"..! Dit levert een opwaartse spiraal op die men vervolgens oneindig voort zal willen blijven zetten.

Online wordt het effect vergeleken met deze scene uit Spider-man 3:



Het is alsof je je hele leven ineens met een cheat-code naar easy-mode omschakelt, je zit in een heerlijke positieve bubbel waarbij je eigenlijk alleen oog hebt voor de voordelen, gebruikers zullen de "hopelijk niet op hun van toepassing zijnde nadelen" liever gewoon negeren / glashard ontkennen... En doordat mensen sterk de neiging hebben om het positieve effect na te blijven jagen, slaan ze daarbij met gemak de vele waarschuwingen in de wind, ondanks dat deze her en der in vetgedrukte koeienletters te lezen zijn. Mensen zitten daardoor ineens "uit het niets" muurvast in de shit, en dan blijkt het ineens maanden te kunnen duren voor je weer vrij van bent, als je dat ooit lukt...

Doordat het middel zo onschuldig aanvoelt en zo'n pure fantastische magische uitwerking op je bestaan lijkt te hebben, willen mensen al vrij snel vaker doseren dan goed voor ze is... Het is als een prachtig opstapje naar een glibberige afgrond waar menig mens met open ogen in wandelt...
Klik om te vergroten...

Ik herken dit beschreven effect (met name het euforische, MDMA-achtige) totaal niet in phenibut. Ik voel er op lage dosering helemaal niks van, en op hoge dosering voel ik me duizelig en misselijk. Mentaal doet het haast niks. Ik heb precies ditzelfde altijd gehad met GHB, dus wellicht is het iets in mijn metabolisme wat niet zoals het ‘hoort’ op deze stoffen reageert.

Nou ja, scheelt weer een verslaving. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."