Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer xtc sterkst?

Eerste keer xtc sterkst?

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TaberLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inmiddels heb ik 2x xtc gedaan (beide bij techno feest, was geweldigg!!) Toch was ik benieuwd.. is de eerste keer xtc de keer waarneer je het meeste voelt of kan dit gewoon toeval zijn? Zo voelde het voor mij een klein beetje terwijl ik dus de 2de keer meer op had, ik was de eerste keer super verliefd op alles. De tweede keer was dit nog steeds maar toch net iets minder, hoe is dit bij andere mensen?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Taber zei:
Inmiddels heb ik 2x xtc gedaan
Klik om te vergroten...
Hoeveel tijd zat ertussen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Taber zei:
Inmiddels heb ik 2x xtc gedaan (beide bij techno feest, was geweldigg!!) Toch was ik benieuwd.. is de eerste keer xtc de keer waarneer je het meeste voelt of kan dit gewoon toeval zijn? Zo voelde het voor mij een klein beetje terwijl ik dus de 2de keer meer op had, ik was de eerste keer super verliefd op alles. De tweede keer was dit nog steeds maar toch net iets minder, hoe is dit bij andere mensen?
Klik om te vergroten...
Richten op andere aspecten dan de sterkte van de euforie en je zult nooit de magie van MDMA (en in mijn geval 6-APB) verliezen!

Mindless zei:
Het duurt altijd even een dik uur bij me voordat 6-APB begint te werken, maar hij komt nu toch echt op. Feels gooood :hearteyes:

Warm gevoel van binnen, content, blij, niet extreem euforisch maar ik hou ervan zo. Begrijp eigenlijk niet dat mensen de "magie" lijken kwijt te raken met deze middelen. Het hoeft allemaal niet zo uitzinnig (vind ik dan). De magie is voor mij deze serene blije contentheid. Nadenken over de mensen in mijn leven waar ik zo dankbaar voor ben en zo van hou. En ja, stiekem nu ook wel een beetje het missen van een romantische liefde. Ik ben gelukkig met mijn leven maar tegelijkertijd gun ik mezelf ook nog meer.
Klik om te vergroten...

Gewoon richten op die mentale rust: vredigheid/sereenheid in je hoofd. En die blijheid, contentheid, geluk. Dat is allemaal veel minder wispelturig dan de euforie die gedoemd is om op een moment te verminderen, verdwijnen of zelfs om te slaan in dysforie/depressie. Het chasen van die allereerste sterkste euforie (die inderdaad vaak de bij de eerste keer MDMA wordt ervaren, mede denk ik ook omdat het dan echt nieuw voor je is) is ook een superslecht idee.

Zoek de contentheid in het moment zelf. Niet meer willen dan het is, maar genieten van wat het is. Daar ligt de echte magie. En als je daar echt bewust mee omgaat, kun je dat zelfs behouden nadat de de MDMA (of andere entactogeen) uit is gewerkt. Want echte vrede, echt geluk, echte liefde, is veel meer dan een geluksstofje dat even vrij komt.
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het gaat nooit meer zo mooi worden als je eerste keer, zegt men weleens.

Ik denk dat dat afhankelijk is van set & setting, maar denk wel dat de eerste keer erg indrukwekkend is, en dat je nooit een tweede keer zo onder de indruk kunt zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Taber zei:
Inmiddels heb ik 2x xtc gedaan (beide bij techno feest, was geweldigg!!) Toch was ik benieuwd.. is de eerste keer xtc de keer waarneer je het meeste voelt of kan dit gewoon toeval zijn? Zo voelde het voor mij een klein beetje terwijl ik dus de 2de keer meer op had, ik was de eerste keer super verliefd op alles. De tweede keer was dit nog steeds maar toch net iets minder, hoe is dit bij andere mensen?
Klik om te vergroten...
Ja je eerste ervaring is altijd wel heel bijzonder. Dat komt ook deels wel omdat er een verassingseffect bij zit. Als je het zorgeloze optimisme gaat verwachten, dan is het al iets makkelijker om te denken van 'oh, hee, daar zijn de effecten van mdma weer', en dat maakt het gewoon net wat minder romantisch.

Daarnaast heeft MDMA meer dan andere middelen de neiging om na veel/vaak gebruik een langblijvende tolerantie te veroorzaken. Mede darom wordt er altijd op gehamerd het niet vaker dan eens in de drie maanden te gebruiken. Je kan ook beter niet meer dan 140-180 milligram per avond nemen (inclusief bijpakken).
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn eerste xtc ervaring was compleet waardeloos... en mijn tweede ook min of meer omdat we er bier bij hadden gedronken. Leuk was pas de vierde of de vijfde... van de zes die ik gehad heb.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voor mij was de eerste keer xtc ook niet mijn mooiste ervaring, hoewel het me wel is bijgebleven. De eerste keer is alles fris en nieuw, maar het kan ook een beetje onwennig zijn. Het ligt er maar aan waar je je focus legt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Foxy Methoxy zei:
Het gaat nooit meer zo mooi worden als je eerste keer, zegt men weleens.

Ik denk dat dat afhankelijk is van set & setting, maar denk wel dat de eerste keer erg indrukwekkend is, en dat je nooit een tweede keer zo onder de indruk kunt zijn.
Klik om te vergroten...
Door de nieuwigheid ja, maar zo jammer dat zoveel mensen dat nieuwigheid gevoel (in de zin van: nooit eerder iets dergelijks gevoeld) zo belangrijk maken waardoor ze zichzelf de magie die je echt elke keer weer kunt ervaren (deels) ontnemen.

Het zit hem meer in het subtiele en daarnaast: elk moment ís oprecht een volledig nieuw moment: nooit eerder gebeurd en zal nooit vaker gebeuren. Beter dat ten volste ervaren, dan hopend op iets beters dan dat. Je mist dan eigenlijk alles.

Je kunt écht een tweede (of zoveelste) keer weer helemaal onder de indruk zijn als je stopt met vergelijken en het moment echt ervaart. Elk moment is vers/nieuw. Daar is de echte magie!
s
strakke gastLid
01-01-2024, 00:00
#9
!e XTC ervaring ging ik hard! daarna wat geblowd en dat was super. Sindsdien altijd blowtje bij XTC.
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Je kunt écht een tweede (of zoveelste) keer weer helemaal onder de indruk zijn als je stopt met vergelijken en het moment echt ervaart. Elk moment is vers/nieuw. Daar is de echte magie!
Klik om te vergroten...
Quote for truth voor alles in het leven. 💛
Het is zo speciaal als dat wat je er zelf van maakt.
T
TaberLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ja je eerste ervaring is altijd wel heel bijzonder. Dat komt ook deels wel omdat er een verassingseffect bij zit. Als je het zorgeloze optimisme gaat verwachten, dan is het al iets makkelijker om te denken van 'oh, hee, daar zijn de effecten van mdma weer', en dat maakt het gewoon net wat minder romantisch.

Daarnaast heeft MDMA meer dan andere middelen de neiging om na veel/vaak gebruik een langblijvende tolerantie te veroorzaken. Mede darom wordt er altijd op gehamerd het niet vaker dan eens in de drie maanden te gebruiken. Je kan ook beter niet meer dan 140-180 milligram per avond nemen (inclusief bijpakken).
Klik om te vergroten...
Ik hou het tot nu toe bij 1 pil en een kwartje :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."