Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet kunnen aankomen en geen honger door 3-mmc?

Niet kunnen aankomen en geen honger door 3-mmc?

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Ik gebruik 3-mmc. Na 14 weken elk weekend 3-mmc op technofeesten te hebben gebruikt, begon ik steeds meer te merken dat het voor mij lastig is om bij te komen en mijn eetlust is veel minder. Ik moet veel eten om op gewicht te blijven, aankomen lukt nu meestal pas na 2 á 3 weken geen drugs te hebben gebruikt. Ik zit ook sneller vol van een maaltijd dan voorheen en ik heb geen trek naar vettigheid meer. Verder heb ik geen klachten, alleen een opgejaagd gevoel en soms angst.

Is dit een gevolg van een aanhoudende snelle stofwisseling? Ik zou graag willen weten hoe drugs hier invloed op heeft en of het dus inderdaad door alleen de drugs kan gebeuren. Voor de zekerheid zal ik me bij mijn huisarts melden
Extra info:
21 jaar, vrouw, 1,75m, vast op 55kg
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi, een goed begin is stoppen met wekelijks 3M gebruiken. Als je naar de huisarts gaat en bijvoorbeeld niet vermeld dat je wekelijks drugs gebruikt snijd je jezelf in de vingers. Stims onderdrukken namelijk je eetlust, persoonlijk heb ik de dagen erna nog last van. In de tijd dat ik xtc misbruikte viel ik kilo’s af per rave en dat minstens 2 keer per maand. Is echt niet gezond.
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ulixes zei:
Hi, een goed begin is stoppen met wekelijks 3M gebruiken. Als je naar de huisarts gaat en bijvoorbeeld niet vermeld dat je wekelijks drugs gebruikt snijd je jezelf in de vingers. Stims onderdrukken namelijk je eetlust, persoonlijk heb ik de dagen erna nog last van. In de tijd dat ik xtc misbruikte viel ik kilo’s af per rave en dat minstens 2 keer per maand. Is echt niet gezond.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik sinds twee maanden niet meer wekelijks, daarom ben ik erachter gekomen dat ik 2-3 weken later nog altijd last heb van deze klachten. Verder ben ik open en eerlijk over mijn drugsgebruik
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#4
ns4402 zei:
Ik gebruik sinds twee maanden niet meer wekelijks, daarom ben ik erachter gekomen dat ik 2-3 weken later nog altijd last heb van deze klachten. Verder ben ik open en eerlijk over mijn drugsgebruik
Klik om te vergroten...
Hoe vaak gebruik je nu? En gebruik je nog andere stims? Na 14 weken wekelijks gebruik kun je beter een tijd helemaal stoppen in plaats van minderen imho.
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ulixes zei:
Hoe vaak gebruik je nu? En gebruik je nog andere stims? Na 14 weken wekelijks gebruik kun je beter een tijd helemaal stoppen in plaats van minderen imho.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk, maar stoppen voor mij is lastig. Niet vanwege de drugs, maar vanwege de raves, ik heb niet echt een leven buiten mijn sociale netwerk vanuit de raves. Maar dat is een heel ander onderwerp..
Ik gebruik momenteel eens in de 3 weken, ongeveer drie kwart gram per keer. Verder gebruik ik geen andere drugs en ik rook vrijwel niet. Ik wil minderen naar een kwart gram door op afters niet meer te gebruiken en tolerantie af te bouwen
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#6
ns4402 zei:
Je hebt gelijk, maar stoppen voor mij is lastig. Niet vanwege de drugs, maar vanwege de raves, ik heb niet echt een leven buiten mijn sociale netwerk vanuit de raves. Maar dat is een heel ander onderwerp..
Ik gebruik momenteel eens in de 3 weken, ongeveer drie kwart gram per keer. Verder gebruik ik geen andere drugs en ik rook vrijwel niet. Ik wil minderen naar een kwart gram door op afters niet meer te gebruiken en tolerantie af te bouwen
Klik om te vergroten...
Ik ken dat heus hoor en het is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar als je niet kunt raven zonder drugs te gebruiken is het wellicht handig om uit te pluizen waarom dat niet kan. Dan toch echt minder vaak gaan (dan blijft het ook speciaal) of nuchter blijven. Ik ben benieuwd of afbouwen je gaat lukken. Het klinkt in elk geval als een achterliggend probleem wat je aan kunt pakken.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is je eet patroon veranderd dan ?
Je zegt dat je geen trek in vettigheid hebt dan is het logisch dat je minder aankomt.
Als je wilt aankomen mag je best meer eiwitten en vettigheid eten en als je snel vol zit kan je dat gewoon verspreiden over kleinere maaltijden.
Dit deed ik toen ik speed dagelijks gebruikte.

Het is zeker aanbevolen om langs de huisarts te gaan!
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ulixes zei:
Ik ken dat heus hoor en het is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar als je niet kunt raven zonder drugs te gebruiken is het wellicht handig om uit te pluizen waarom dat niet kan. Dan toch echt minder vaak gaan (dan blijft het ook speciaal) of nuchter blijven. Ik ben benieuwd of afbouwen je gaat lukken. Het klinkt in elk geval als een achterliggend probleem wat je aan kunt pakken.
Klik om te vergroten...
Ik stel het meestal uit, maar na een uur of twee is de verleiding om te gebruiken groot omdat ik fysiek snel uitgeput word, en als je iedereen om je heen in die ‘high’ ziet.. Maar naar mijn mening ervaar ik totaal geen verslaving. Ik heb totaal geen zin in drugs buiten raves om, ook niet als ik me slecht voel. Het voelt fijn om een week of twee ervan bij te komen en met andere dingen bezig te zijn. Ik heb nog nooit geprobeerd een rave volledig nuchter te gaan, maar ik ga het dan nu toch eens proberen
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
ns4402 zei:
Is dit een gevolg van een aanhoudende snelle stofwisseling?
Klik om te vergroten...
Terwijl je onder invloed bent van een stimulerend middel zoals 3-mmc neemt je honger af en metabolisme toe (je krijgt dus minder calorieën binnen maar je verbrandt er meer). Maar op lange termijn is er meer aan de hand.

Stimulerende middelen beïnvloeden namelijk de hormonale signalen die eetlust reguleren. Mensen die vaak stimulerende middelen gebruiken voelen daardoor niet meer op de juiste momenten honger. Vaak veranderen ze ook hun eetpatroon en gaan voedsel eten dat minder rijk is aan de juiste voedingsstoffen. Ten slotte verstoren stimulerende middelen de homeostatische signalen die stofwisseling reguleren in het lichaam. Je lichaam neemt dan bijvoorbeeld niet meer de juiste voedingstoffen op of gebruikt energie op een ineffectieve manier. Dit soort lange termijn consequenties leiden dan weer tot verder gewichtsverlies.

Wat kun je hier aan doen? Tot op zekere hoogte kun je jezelf dwingen om gezonder te eten, maar dat blijft lastig als je de signalen van je lichaam niet kunt vertrouwen. Verder lost dit ook niet alle problemen op, want je energiehuishouding en stofwisseling zijn nog steeds in de war.

Ik snap dat je gehecht bent aan het sociale leven rondom raves, maar 1 keer in de 3 weken gebruiken is waarschijnlijk gewoon teveel zoals @Ulixes al aangeeft.
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Cyndaquil zei:
Is je eet patroon veranderd dan ?
Je zegt dat je geen trek in vettigheid hebt dan is het logisch dat je minder aankomt.
Als je wilt aankomen mag je best meer eiwitten en vettigheid eten en als je snel vol zit kan je dat gewoon verspreiden over kleinere maaltijden.
Dit deed ik toen ik speed dagelijks gebruikte.

Het is zeker aanbevolen om langs de huisarts te gaan!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie,
Ik ben juist heel veel gaan eten om niet af te vallen, ondanks dat ik minder trek heb in de dingen. Ik heb eens 2 weken lang 2500-3000 kcal per dag gegeten, maar kwam er hooguit 2 kg van bij. Ik eet bewust veel eiwitten (kwark), maar ik zie het niet terug op de weegschaal
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Terwijl je onder invloed bent van een stimulerend middel zoals 3-mmc neemt je honger af en metabolisme toe (je krijgt dus minder calorieën binnen maar je verbrandt er meer). Maar op lange termijn is er meer aan de hand.

Stimulerende middelen beïnvloedden namelijk de hormonale signalen die eetlust reguleren. Mensen die vaak stimulerende middelen gebruiken voelen daardoor niet meer op de juiste momenten honger. Vaak veranderen ze ook van eetpatroon. Ze gaan bijvoorbeeld voedsel eten dat minder rijk is aan de juiste voedingsstoffen. Ten slotte verstoren stimulerende middelen de homeostatische signalen in het lichaam. Je lichaam neemt dan bijvoorbeeld niet meer de juiste voedingstoffen op of stuurt energie naar de verkeerde plekken. Dit soort lange termijn consequenties leiden dan weer tot verder gewichtsverlies.

Wat kun je hier aan doen? Tot op zekere hoogte kun je jezelf dwingen om gezonder te eten, maar dat blijft lastig als je de signalen van je lichaam niet kunt vertrouwen. Verder lost dit ook niet alle problemen op, want je energiehuishouding en stofwisseling zijn nog steeds in de war.

Ik snap dat je gehecht bent aan het sociale leven rondom raves, maar 1 keer in de 3 weken gebruiken is waarschijnlijk gewoon teveel zoals @Ulixes al aangeeft.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie, hier leer ik veel van. Dit geeft me ook meer motivatie om een rave nuchter te blijven of om minder te raven. Ik ben meer, bewuster en gezonder gaan eten, maar zoals je uitlegt heeft dit inderdaad weinig zin
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#12
ns4402 zei:
Bedankt voor je reactie,
Ik ben juist heel veel gaan eten om niet af te vallen, ondanks dat ik minder trek heb in de dingen. Ik heb eens 2 weken lang 2500-3000 kcal per dag gegeten, maar kwam er hooguit 2 kg van bij. Ik eet bewust veel eiwitten (kwark), maar ik zie het niet terug op de weegschaal
Klik om te vergroten...
Het klinkt alsof je probeert aan te komen door veelal erg veel eiwitten te eten. Weet niet of je je hier bewust van bent maar van eiwitten kom je niet aan. Eiwitten worden niet in je lichaam omgezet naar vet integendeel tot bijvoorbeeld suiker en vet. Daarom zou je beter voedsel kunnen eten met veel suikers of vet in plaats van eiwitrijke voedsel
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
ns4402 zei:
Ik ben meer, bewuster en gezonder gaan eten, maar zoals je uitlegt heeft dit inderdaad weinig zin
Klik om te vergroten...
Het heeft wel zin, maar het lost niet alle problemen op 🙃 (maar volgens mij snapte je dat wel)
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#14
plex zei:
Het klinkt alsof je probeert aan te komen door veelal erg veel eiwitten te eten. Weet niet of je je hier bewust van bent maar van eiwitten kom je niet aan. Eiwitten worden niet in je lichaam omgezet naar vet integendeel tot bijvoorbeeld suiker en vet. Daarom zou je beter voedsel kunnen eten met veel suikers of vet in plaats van eiwitrijke voedsel
Klik om te vergroten...
Dat is wel erg kort door de bocht. Je komt aan door in een calorieoverschot te eten. Of jij dat overschot creëert door meer eiwitten, vetten of koolhydraten te eten, dat maakt in principe niet uit.

Daarnaast @ topicstarter, je geeft aan twee weekjes eens wat meer gegeten te hebben en dat je toen 2 kilo aankwam. Dat is toch goed? Meeste zal wel vocht zijn geweest maar meer dan 1kg per week wordt het meestal niet. 1kg is namelijk al 7700kcal vet bovenop je dagelijkse inname per week. Dan moet je best veel eten dus. En je komt niet puur vet aan of spier.
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ulixes zei:
Dat is wel erg kort door de bocht. Je komt aan door in een calorieoverschot te eten. Of jij dat overschot creëert door meer eiwitten, vetten of koolhydraten te eten, dat maakt in principe niet uit.

Daarnaast @ topicstarter, je geeft aan twee weekjes eens wat meer gegeten te hebben en dat je toen 2 kilo aankwam. Dat is toch goed? Meeste zal wel vocht zijn geweest maar meer dan 1kg per week wordt het meestal niet. 1kg is namelijk al 7700kcal vet bovenop je dagelijkse inname per week. Dan moet je best veel eten dus. En je komt niet puur vet aan of spier.
Klik om te vergroten...
Ja, ik eet alles meer eigenlijk; ook vetten en mijn totale calorie inname. Maar de eiwitten ben ik extra bewust mee bezig vanwege de afbraak van spierweefsel.

2 kg in 2 weken aankomen vind ik weinig voor mijn doen en de grote hoeveelheid die ik at… voordat ik ik drugs gebruikte, zou ik daar oprecht 10 kg van bijkomen. Ik kwam vroeger juist heel snel bij, dus die 2 kg voelt voor mij als belachelijk weinig
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Het heeft wel zin, maar het lost niet alle problemen op 🙃 (maar volgens mij snapte je dat wel)
Klik om te vergroten...
Oh ja, verkeerd verwoord😁
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
ns4402 zei:
Ja, ik eet alles meer eigenlijk; ook vetten en mijn totale calorie inname. Maar de eiwitten ben ik extra bewust mee bezig vanwege de afbraak van spierweefsel.

2 kg in 2 weken aankomen vind ik weinig voor mijn doen en de grote hoeveelheid die ik at… voordat ik ik drugs gebruikte, zou ik daar oprecht 10 kg van bijkomen. Ik kwam vroeger juist heel snel bij, dus die 2 kg voelt voor mij als belachelijk weinig
Klik om te vergroten...
10 kilo aankomen in twee weken, van 2500-3000 cal per dag? Lag je dan 24u per dag op op bed aan de beademing?

2 kg aankomen in 2 weken op die hoeveelheid calorieën klinkt mij helemaal niet als verkeerd in de oren. Hoe actief ben je in het normaal dagelijks leven?
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#18
ns4402 zei:
Ja, ik eet alles meer eigenlijk; ook vetten en mijn totale calorie inname. Maar de eiwitten ben ik extra bewust mee bezig vanwege de afbraak van spierweefsel.

2 kg in 2 weken aankomen vind ik weinig voor mijn doen en de grote hoeveelheid die ik at… voordat ik ik drugs gebruikte, zou ik daar oprecht 10 kg van bijkomen. Ik kwam vroeger juist heel snel bij, dus die 2 kg voelt voor mij als belachelijk weinig
Klik om te vergroten...
Iets in je waarneming klopt niet. Meer dan vijf kg aankomen in twee weken is onmogelijk tenzij je dagelijks minstens 5000 kcal eet en je onderhoud heel laag ligt.. en je dus een midget bent waar ik niet van uit ga. Dus of je at echt zoveel, of je weegschaal deed het niet goed. Veel vocht vasthouden kan ook nog. Anyway, als je sustainably en gezond wilt aankomen is een halve kilo per week meer dan genoeg.

Edit:
Kan er lang over doorgaan verder maar de wetten van de thermodynamica liegen ook niet. Ik denk dat je er sowieso op elk vlak erg veel op vooruit zult gaan door even een goede tijd te stoppen met drugs. Ik hoop dat het lukt 🤗
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
10 kilo aankomen in twee weken, van 2500-3000 cal per dag? Lag je dan 24u per dag op op bed aan de beademing?

2 kg aankomen in 2 weken op die hoeveelheid calorieën klinkt mij helemaal niet als verkeerd in de oren. Hoe actief ben je in het normaal dagelijks leven?
Klik om te vergroten...
Geen idee. Misschien had ik last van een lage stofwisseling en hield ik veel vocht vast. En ik had toen een actievere levensstijl dan nu zelfs. Maar 2 kg aankomen in twee weken met gemiddeld 3000 kcal per dag is blijkbaar goed, gelukkig.
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ulixes zei:
Iets in je waarneming klopt niet. Meer dan vijf kg aankomen in twee weken is onmogelijk tenzij je dagelijks minstens 5000 kcal eet en je onderhoud heel laag ligt.. en je dus een midget bent waar ik niet van uit ga. Dus of je at echt zoveel, of je weegschaal deed het niet goed. Veel vocht vasthouden kan ook nog. Anyway, als je sustainably en gezond wilt aankomen is een halve kilo per week meer dan genoeg.

Edit:
Kan er lang over doorgaan verder maar de wetten van de thermodynamica liegen ook niet. Ik denk dat je er sowieso op elk vlak erg veel op vooruit zult gaan door even een goede tijd te stoppen met drugs. Ik hoop dat het lukt 🤗
Klik om te vergroten...
ik hield vast heel veel vocht vast. En misschien heel lage stofwisseling. Als ik 3 maaltijden per dag zou eten, zou ik het de volgende dag op de weegschaal zien. Als ik dan nog een dag 3 maaltijden zou eten, stapelde het zich alleen maar op. Nu ik erover nadenk, klinkt even zorgwekkend als waar ik nu last van heb hahahaha, tis ook nooit goed 😁

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."