Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMiauw vs XTC

Miauw vs XTC

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#1
Joo allemaal,

Afgelopen zaterdag mn eerste techno feestje gehad. Wat een top feest was dat. Iedereen ging door het dak op het ritme van de muziek. Het was zo'n geweldige ervaring, de muziek, de dreunende bass, de licht shows maar wat me het meest heeft verbaasd en waar ik het meest van genoot waren toch echt wel de mensen. Voor mijn gevoel was iedereen op Jupiter en euforisch. De vibe van de mensen was echt mooi. Vaak met onbekende mensen gepraat en iedereen vroeg aan elkaar of ze nog lekker gingen etc.

Ik was lekker vaag van xtc, maar veel mensen die ik sprak zeiden dat ze miauw hadden gebruikt. Sommige zeiden daar bij dat het 3mmc is maar op internet staat dat het 4mmc is? Bij sommige zag je niks aan ze ( behalve wijde pupillen ) en sommige trokken een nog viezer gezicht dan ik ( ik zie er echt niet uit ).


Ik vroeg mij af of er hier meer mensen zijn die miauw ( 3mmc? ) kiezen boven mdma/xtc op techno feestjes? En kan iemand de overeenkomsten / verschillen uitleggen itt xtc? Hoe zijn de effecten? Wordt je net zo vaag als bij hogere dosering xtc of blijf je redelijk helder? Hoe zijn de katers? Wat is de beste manier om te nemen, snuiven of bommetje?


Ik ben benieuwd naar jullie info en ervaringen

Thanks
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#2
KevinHenni zei:
Joo allemaal,

Afgelopen zaterdag mn eerste techno feestje gehad. Wat een top feest was dat. Iedereen ging door het dak op het ritme van de muziek. Het was zo'n geweldige ervaring, de muziek, de dreunende bass, de licht shows maar wat me het meest heeft verbaasd en waar ik het meest van genoot waren toch echt wel de mensen. Voor mijn gevoel was iedereen op Jupiter en euforisch. De vibe van de mensen was echt mooi. Vaak met onbekende mensen gepraat en iedereen vroeg aan elkaar of ze nog lekker gingen etc.

Ik was lekker vaag van xtc, maar veel mensen die ik sprak zeiden dat ze miauw hadden gebruikt. Sommige zeiden daar bij dat het 3mmc is maar op internet staat dat het 4mmc is? Bij sommige zag je niks aan ze ( behalve wijde pupillen ) en sommige trokken een nog viezer gezicht dan ik ( ik zie er echt niet uit ).


Ik vroeg mij af of er hier meer mensen zijn die miauw ( 3mmc? ) kiezen boven mdma/xtc op techno feestjes? En kan iemand de overeenkomsten / verschillen uitleggen itt xtc? Hoe zijn de effecten? Wordt je net zo vaag als bij hogere dosering xtc of blijf je redelijk helder? Hoe zijn de katers?


Ik ben benieuwd naar jullie info en ervaringen

Thanks
Klik om te vergroten...
Veel liever xtc, maar het probleem hiermee is dat je het niet al te vaak veilig kan gebruiken. het is wat minder euforisch en ook wat helderder. Ook wel korter werkend maar beter te doen met bijnemen. Katers hangen af van je gebruik maar zijn wel flink korter en minder heftig dan xtc. Het heeft het typische love effect van xtc alleen minder sterk en is redelijk vergelijkbaar met xtc kwa stimulatie maar hangt ook af van de dosis uiterraard, misschien iets meer stimulerend zelfs.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou daar persoonlijk echt niet aan beginnen. Zie echt veel jongeren er ontzettend hard op gaan op de feesten (veel en roekeloos gebruik) en veel mensen gaan er echt de shit mee in.


plex zei:
Veel liever xtc, maar het probleem hiermee is dat je het niet al te vaak veilig kan gebruiken. Dus 3mmc kan een mooie afwisseling zijn, het is wat minder euforisch en ook wat helderder. Ook wel korter werkend maar beter te doen met bijnemen. Katers hangen af van je gebruik maar zijn wel flink korter en minder heftig dan xtc. Het heeft het typische love effect van xtc alleen minder sterk en is redelijk vergelijkbaar met xtc kwa stimulatie maar hangt ook af van de dosis uiterraard, misschien iets meer stimulerend zelfs.
Klik om te vergroten...
3m afwisselen met xtc lijkt me ook niet helemaal de bedoeling in het kader van harm reduction.

Persoonlijk vind ik het niets, heb het 1 keer geprobeerd maar ging niet echt lekker op de tachycardie. En onwijze cravings kreeg ik ervan, was echt meer aan t bijnemen dan dat ik genoot van de rush. Als die er al was hahaha. Niks voor mij!
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#4
KevinHenni zei:
Joo allemaal,

Afgelopen zaterdag mn eerste techno feestje gehad. Wat een top feest was dat. Iedereen ging door het dak op het ritme van de muziek. Het was zo'n geweldige ervaring, de muziek, de dreunende bass, de licht shows maar wat me het meest heeft verbaasd en waar ik het meest van genoot waren toch echt wel de mensen. Voor mijn gevoel was iedereen op Jupiter en euforisch. De vibe van de mensen was echt mooi. Vaak met onbekende mensen gepraat en iedereen vroeg aan elkaar of ze nog lekker gingen etc.

Ik was lekker vaag van xtc, maar veel mensen die ik sprak zeiden dat ze miauw hadden gebruikt. Sommige zeiden daar bij dat het 3mmc is maar op internet staat dat het 4mmc is? Bij sommige zag je niks aan ze ( behalve wijde pupillen ) en sommige trokken een nog viezer gezicht dan ik ( ik zie er echt niet uit ).


Ik vroeg mij af of er hier meer mensen zijn die miauw ( 3mmc? ) kiezen boven mdma/xtc op techno feestjes? En kan iemand de overeenkomsten / verschillen uitleggen itt xtc? Hoe zijn de effecten? Wordt je net zo vaag als bij hogere dosering xtc of blijf je redelijk helder? Hoe zijn de katers? Wat is de beste manier om te nemen, snuiven of bommetje?


Ik ben benieuwd naar jullie info en ervaringen

Thanks
Klik om te vergroten...
ik doe altijd op raves een halfje nemen zodra die inkickt 2 puntjes 3m snuiven en kga kkkkkkk goed en hard, top combi
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#5
plex zei:
Veel liever xtc, maar het probleem hiermee is dat je het niet al te vaak veilig kan gebruiken. het is wat minder euforisch en ook wat helderder. Ook wel korter werkend maar beter te doen met bijnemen. Katers hangen af van je gebruik maar zijn wel flink korter en minder heftig dan xtc. Het heeft het typische love effect van xtc alleen minder sterk en is redelijk vergelijkbaar met xtc kwa stimulatie maar hangt ook af van de dosis uiterraard, misschien iets meer stimulerend zelfs.
Klik om te vergroten...
Oke dus echt wel meer helder dan xtc? En korter werkend is niet per se beter als je op een rave staat die 9 uur duurt🤔 kortere en minder heftigere katers klinkt wel weer goed.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ulixes zei:
Ik zou daar persoonlijk echt niet aan beginnen. Zie echt veel jongeren er ontzettend hard op gaan op de feesten (veel en roekeloos gebruik) en veel mensen gaan er echt de shit mee in.



3m afwisselen met xtc lijkt me ook niet helemaal de bedoeling in het kader van harm reduction.

Persoonlijk vind ik het niets, heb het 1 keer geprobeerd maar ging niet echt lekker op de tachycardie. En onwijze cravings kreeg ik ervan, was echt meer aan t bijnemen dan dat ik genoot van de rush. Als die er al was hahaha. Niks voor mij!
Klik om te vergroten...
Ja mij verbaasde het ook dat zoveel mensen zeiden dat ze 3mmc op hadden. Had veel meer M of xtc verwacht haha. Ik denk dat hij bedoelde afwisselen als in het ene feestje xtc en de volgende 3m. Combineren lijkt me sowieso geen goed plan. Misschien dat ik aanstaand feestje 25/11 gewoon weer xtc doe en daarna eens een keer 3mmc thuis ga proberen om te kijken wat ik er van vind.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#7
ikzouhetechtnietweten zei:
ik doe altijd op raves een halfje nemen zodra die inkickt 2 puntjes 3m snuiven en kga kkkkkkk goed en hard, top combi
Klik om te vergroten...
Haha klinkt alsof je er van geniet maar combineren lijkt me niet heel slim eigenlijk. Hou je het lang vol? En hoe zijn je katers?
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#8
KevinHenni zei:
Ja mij verbaasde het ook dat zoveel mensen zeiden dat ze 3mmc op hadden. Had veel meer M of xtc verwacht haha. Ik denk dat hij bedoelde afwisselen als in het ene feestje xtc en de volgende 3m. Combineren lijkt me sowieso geen goed plan. Misschien dat ik aanstaand feestje 25/11 gewoon weer xtc doe en daarna eens een keer 3mmc thuis ga proberen om te kijken wat ik er van vind.
Klik om te vergroten...
Dat is ook wat ik bedoelde. Als in niet in je xtc break 3m nemen om de 3 maandenregel te omzeilen.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ulixes zei:
Dat is ook wat ik bedoelde. Als in niet in je xtc break 3m nemen om de 3 maandenregel te omzeilen.
Klik om te vergroten...
Ohhh ik dacht dat hij bedoelde xtc nemen 3 maanden wachten 3m nemen 3 maanden wachten enzo voort haha
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#10
KevinHenni zei:
Haha klinkt alsof je er van geniet maar combineren lijkt me niet heel slim eigenlijk. Hou je het lang vol? En hoe zijn je katers?
Klik om te vergroten...
ja laatste keer dat ik t deed hield ik 9 uurtjes vol en heb nooit last van een dip of iets ook geen kater niks, vaak genoeg gehad dat ik na een rave ging slapen en erna opstaan en werken weer, kan ook gewoon normaal eten etc
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Kort gezegd krijg je van MDMA de neiging om aan iedereen te vertellen hoe lief ze zijn, en krijg je van 3-MMC de neiging om gewoon de hele tijd aan het woord te zijn.

3-MMC is meer energiek, helder, en kan een aangename roes geven.
MDMA is meer gelukzalig, liefdevol, en kan een heel geborgen gevoel geven.

3-MMC vind ik wel erg moreish, en van MDMA kan ik een beetje te klef worden. Bij mij is 3-MMC niet per se een drug of choice, maar bij 4-MMC zou mij dat al anders zijn. De pre-ban 4-MMC die ik heb gehad was echt legendarisch. Hoewel ik er ook een crackhoer van werd. 4-MMC is de enige drug die me heeft laten vragen of er nog meer was, nadat de dosis die ik dat feestje had gekregen op was. Dus wat dat betreft is het maar goed dat het niet meer zo gemakkelijk verkrijgbaar is. Want anders zou ik misschien de hele tijd aan de 4-MMC zitten.
Klik om te vergroten...
Jaa ik vond 4m daarentegen ook heerlijk. Ben er echt nog een lange tijd naar op zoek geweest. Misschien maar goed dat het er niet echt meer is idd 🤣
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kort gezegd krijg je van MDMA de neiging om aan iedereen te vertellen hoe lief ze zijn, en krijg je van 3-MMC de neiging om gewoon de hele tijd aan het woord te zijn.

3-MMC is meer energiek, helder, en kan een aangename roes geven.
MDMA is meer gelukzalig, liefdevol, en kan een heel geborgen gevoel geven.

3-MMC vind ik wel erg moreish, en van MDMA kan ik een beetje te klef worden. Bij mij is 3-MMC niet per se een drug of choice, maar bij 4-MMC zou mij dat al anders zijn. De pre-ban 4-MMC die ik heb gehad was echt legendarisch. Hoewel ik er ook een crackhoer van werd. 4-MMC is de enige drug die me heeft laten vragen of er nog meer was, nadat de dosis die ik dat feestje had gekregen op was. Dus wat dat betreft is het maar goed dat het niet meer zo gemakkelijk verkrijgbaar is. Want anders zou ik misschien de hele tijd aan de 4-MMC zitten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ulixes zei:
Jaa ik vond 4m daarentegen ook heerlijk. Ben er echt nog een lange tijd naar op zoek geweest. Misschien maar goed dat het er niet echt meer is idd 🤣
Klik om te vergroten...
Ik heb het nog wel eens gekocht, en dat was ook wel 4-MMC, maar echt slechte kwaliteit (bruin, stonk, met zwarte brokjes erin, plakkerig) en het effect was wel aardig maar zeker niet de legendarische pre-ban roes. Ik denk ook dat die kristallen geïsomeriseerd waren, dus dat er alleen rechtsdraaiende moleculen in zaten. Maarja, bij testspunten kijken ze niet naar de chiraliteit, dus ik weet het niet zeker.
V
VaagLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik neem altijd bommetjes miaauw en durf het soms ook wel eens in men drinken gooien. ik heb de indruk dat het dan ook veel langer werkt dan bij de mensen die het snuiven. en van cravings heb ik eigelijk ook geen last, ja ik wil graag bijnemen maar niet meer of minder dan bij xtc.

als ik zo bij men vriendenkring kijk, iedereen die via de maag nuttigt doet het eens in de zoveel tijd maar de gene die het snuiven kunnen er moeilijk afblijven
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ulixes zei:
Dat is ook wat ik bedoelde. Als in niet in je xtc break 3m nemen om de 3 maandenregel te omzeilen.
Klik om te vergroten...
Dit is wat ik doe met mefi.. kan dat kwaad?

Volgens mij IS mefi 3mmc, maar ik hoor hier altijd andere dingen over (wss ook omdat echte spul moeilijk te vinden is). Grotendeels van google lijkt wel te zeggen dat mefi 3mmc is (ik ga ervan uit dat 3mmc miauw is)

edit: na verder zoeken denk ik dat mefi 4mmc is en miauw miauw wordt genoemd. Ik dacht altijd dat 'miauw' en 'miauw miauw' hetzelfde was en dat men gewoon 'miauw' zegt als afkorting.

Maar dat terzijde, is mefi dan wel safe om alternatief te gebruiken? Zou anders niet weten wat ik nog leuk vindt op feesten buiten 2cb, mdma en mefi
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind 3-MMC in de effecten behoorlijk flauw/lafjes/mild (op normale dosering). Echt veel minder spectaculair dan M/XTC - wat ook logisch is gezien de minimalere werking op serotonine. Houdt een beetje het midden tussen coke en M, maar dan (voor mij) een precies-net-nietje. Te kort, te matig qua intensiteit; resultaat op een party zou voor mij vermoedelijk zijn dat ik teveel zou gaan (bij)nemen omdat het anders gewoon echt niet programmavullend is, met voortijdig crashen/inkakken. En dat blijven bijnemen is schadelijk en gevaarlijk. Nooit gedaan dus. Kortom: lachen voor soms eens thuis op de bank (ik hanteer de enkele keer dat ik dit doe een zeer strikte doseringsbegrenzing), geen feestjesmaterial pour moi. Als ik dan toch eens naar een feest en voor de seroslurper ga, dan the real deal.

4-MMC zou wel een groot succes zijn geweest (maar dus wel ook met enorme cravingssterkte zoals hierboven door @Neo-Shulginist ook al wordt gezegd), maar daar heb ik geen ervaring mee. Misschien helaas, misschien gelukkig.

Ongevraagd advies want geen idee of je er ervaring mee hebt, maar voor mij een nog net wat betere deal dan MDMA/XTC (minder intens maar veeel intenser dan 3-MMC, een soort ‘platgeslagen’ MDMA-ervaring en minimaal het dubbele qua werkingsduur vs. MDMA): 6-APB. Hier al jarenlang favo op de markt der serolurkers. 👌🏼🤌🏼
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vaag zei:
ik neem altijd bommetjes miaauw en durf het soms ook wel eens in men drinken gooien. ik heb de indruk dat het dan ook veel langer werkt dan bij de mensen die het snuiven. en van cravings heb ik eigelijk ook geen last, ja ik wil graag bijnemen maar niet meer of minder dan bij xtc.

als ik zo bij men vriendenkring kijk, iedereen die via de maag nuttigt doet het eens in de zoveel tijd maar de gene die het snuiven kunnen er moeilijk afblijven
Klik om te vergroten...

Sorry dubbelpost (op m’n telefoon is dit fixen te ingewikkeld), maar 100 procent agree. 3-MMC echt sowieso oraal nemen. Niet alleen is het effect leuker - de entactogene/serotonerge rand is dan veel merkbaarder - het duurt langer, en het is inderdaad ook beduidend minder ‘moreish’ zoals men dat noemt. En dat wil je, want deze stof is ansich echt al tricky genoeg wat betreft verslavingsrisico’s. Je neus is je ook dankbaar.
V
VaagLid
01-01-2024, 00:00
#18
Effe een bericht over de situatie waar in ik me nu bevindt ik ging bij een Poolse Colega wat miaauw halen voor een uptempo feestje morge. Het idee was enkel halen en naar huis. Ik kreeg het zakje en het is vrij groffe bruine kristal wat kandijsuiker achtig. ik kreeg een beetje wodka voorgeschoteld en er werd ongevraagd wodka bijgeschonken ik heb toen een relatief gewone dosis voor mijn doen genomen (3 kleine puntjes in de wodka )

Man ik weet niet wat dit is maar het is helemaal anders dan dat ik gewoon ben niet opgejaagd gewoon mellow en redelijk goed van het padje


Ik laat de auto maar even staan en laat me straks ophalen zodat we er een goed feestje van kunnen maken


Iemand ervaring met donker bruine miaauw?
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vaag zei:
Effe een bericht over de situatie waar in ik me nu bevindt ik ging bij een Poolse Colega wat miaauw halen voor een uptempo feestje morge. Het idee was enkel halen en naar huis. Ik kreeg het zakje en het is vrij groffe bruine kristal wat kandijsuiker achtig. ik kreeg een beetje wodka voorgeschoteld en er werd ongevraagd wodka bijgeschonken ik heb toen een relatief gewone dosis voor mijn doen genomen (3 kleine puntjes in de wodka )

Man ik weet niet wat dit is maar het is helemaal anders dan dat ik gewoon ben niet opgejaagd gewoon mellow en redelijk goed van het padje


Ik laat de auto maar even staan en laat me straks ophalen zodat we er een goed feestje van kunnen maken


Iemand ervaring met donker bruine miaauw?
Klik om te vergroten...
Hoi, speculeren is helaas niet toegestaan op dit forum. Als je echt wilt weten wat het was, breng het dan naar een testcentrum. Het had namelijk basterdsuiker kunnen zijn en jouw reactie een placebo. Het had ook bruine MDMA kunnen zijn. Je zult dat nooit weten zonder te testen.

edit: het had ook nog rietsuiker kunnen zijn. Of was het echt chocoladebruin? Je hebt namelijk ook donkere basterdsuiker. Snap je? =)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."