#1
Gebruik nu 150 mg per dag en mijn bloedruk was net 170/100
Moet ik me zorgen maken?
Moet ik me zorgen maken?
Een hoge bloeddruk is een veel voorkomend bijwerking van Ritalin. Meestal is dat iets dat artsen goed in de gaten houden, maar artsen maken zich pas echt zorgen vanaf een bovendruk van 180 (volgens mijn psychiater). Daar zat je dus nog onder.Gebruik nu 150 mg per dag en mijn bloedruk was net 170/100
Moet ik me zorgen maken?
In welke context heeft deze psychiater dit gezegd?Een hoge bloeddruk is een veel voorkomend bijwerking van Ritalin. Meestal is dat iets dat artsen goed in de gaten houden, maar artsen maken zich pas echt zorgen vanaf een bovendruk van 180 (volgens mijn psychiater). Daar zat je dus nog onder.
Als je continu zo hoog zit is dat wel een reden om te stoppen met de Ritalin, maar volgens mij was het maar een moment opname. Dus hou het in de gaten. Er is nog geen reden om je echt druk te maken.
In de context van medicatiegebruik, specifiek in de context van methylfenidaat gebruik. Dus daarom gaat het denk ik ook op voor de TS. Kanttekening is wel dat je niet continu op 170 moet zitten, maar even kort is niet meteen een probleem.In welke context heeft deze psychiater dit gezegd?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."