Is dit niet eerder een reden om niet te gaan trippen. Als hij al zolang sukkelt met tegenslagen, is het dan niet beter om eerst alles op een rijtje te hebben voor je aan een trip begint? Lijkt me dat dit enkel maar tegen hem kan keren?
Ik denk wel dat het het beste is om zo'n optimaal mogelijke (mind)set en setting te hebben als je gaat trippen, maar de aard van zijn problemen zijn zodanig dat hij er weinig tot niets aan kan veranderen (gezondheid vrouw, waarmee hij kinderen heeft). Het ding was ook dat hij een tijd echt depressief was door dat gegeven en de frictie die dat opleverde in zijn relatie en dat hij mede daardoor zijn gezondheid ging verwaarlozen. Maar dat hij juist de laatste paar maanden goed bezig is geweest met zijn gewzondheid (voeding, trainen) en zich in ieder geval op dat vlak veel beter is gaan voelen. Hij begon echt weer prettiger in het leven te staan, ondanks bepaalde factoren die nog steeds niet goed waren en zijn, maar waar hij weinig/geen invloed op heeft.
Hij heeft ook lang interesse gehad in LSD proberen, maar voelde zich daar jarenlang niet klaar voor door zijn negatieve uitkijk op het leven, om begrijpelijke redenen. Omdat hij toch in ieder geval op bepaalde vlakken echt optimistischer in het leven is gaan staan, gaf hij een tijdje geleden zelf aan weer graag eens te trippen en dan op LSD. Hij heeft ook wel redelijk wat ervaring met trippen op paddo's en truffels, dus hij heeft een idee van wat het ongeveer inhoudt.
Het is natuurlijk niet optimaal, maar ik snap het wel. Als je ondanks dat er dingen in je leven spelen die weinig uitzicht op verbetering geven, weer eens wat doelen hebt en enig optimisme voelt, dan kun je denk ik wel de mindset hebben dat je je klaar voelt voor een dergelijke tripervaring.
Het is helemaal zijn eigen keuze. Ik ben er voor hem voor mogelijke ondersteuning tijdens zijn trip, mocht dat nodig zijn. En mocht hij er helemaal van af willen zien, dan is dat jammer maar oké. Ben zelf wat betreft trippen nu ook zo: bij twijfel niet doen. Heb hem er ook op gewezen dat 'ie het niet als puur escapisme moet doen, maar om alles dat mogelijk opkomt te accepteren, de fijne en de minder fijne gevoelens. Dat zegt hij te begrijpen.