Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverstandig gebruik mogelijk na meerdere incidenten?

verstandig gebruik mogelijk na meerdere incidenten?

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MotiravorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,

Ik ben de laatste tijd wat gaan reflecteren over mijn drugsgebruik de afgelopen jaren en of ik nog af en toe wat kan gebruiken op bijzondere techno feesten. (Denk aan 3-5 keer per jaar xtc of psychedelica)

Ik ben nu 29 jaar en heb de laatste jaren best wat gebruikt waaronder xtc, 3mmc, 4mmc, coke, speed, 2cb, LSD en ketamine. In 2022 heb ik zo'n 10-15x keta gebruikt en dit heeft uiteindelijk tot verminderde plasdruk geleid wat nu deels hersteld is. Ik gebruik dan ook geen ketamine meer.

Hiernaast hebben er dit jaar 3 incidenten plaatsgevonden waarbij ik toch te ver ben gegaan met drugs. 1x combi van xtc en speed en 2x miauw. Dit had allemaal te maken met nachten doorhalen op techno feesten waarvan er 2 zijn geΓ«indigd met verwardheid/paranoia en 1 met een eerste hulp bezoek in het ziekenhuis.

Op zich heb ik geen erge cravings naar drugs in het dagelijks leven maar hou ik wel heel veel van techno feesten waarbij ik wel erg kan genieten van xtc. Hier ga ik soms ook alleen heen en ook regelmatig nuchter.

Ik heb mezelf voorgenomen om al het snuiven achterwege te laten en alleen een paar keer per jaar xtc of psychedelica te gebruiken.

Mijn laatste incident was van 4 November dit jaar en zit nu aan een pauze van alles behalve af en toe alcohol.

Wat denken jullie hierover met deze achtergrond informatie?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zal adviseren langer pauze te nemen dan 1 maand. November is pas geleden en je zit alweer te denken aan een volgende keer gebruiken.

Neem bijvoorbeeld een jaar als dat lukt. Het lijkt erop dat de grens laag ligt en daarmee dus incidenten gebeuren wanneer je eenmaal gebruikt
S
SalviaSjohnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ei-Salade zei:
Ik zal adviseren langer pauze te nemen dan 1 maand. November is pas geleden en je zit alweer te denken aan een volgende keer gebruiken.

Neem bijvoorbeeld een jaar als dat lukt. Het lijkt erop dat de grens laag ligt en daarmee dus incidenten gebeuren wanneer je eenmaal gebruikt
Klik om te vergroten...
Ik ben het eens met wat Ei-Salade zegt. Ik heb dit jaar XTC ook net een aantal keren teveel gebruikt. Ik zou het lekker op 1-2x per jaar houden is beter voor jezelf en worden de keren dat je gebruikt stukke beter van.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blijf iig van die alcohol af!
Deze zooi maakt het er niet beter op en een verslaving heb je vrij snel te pakken ook al is het maar " tussendoor"....
M
MotiravorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ei-Salade zei:
Ik zal adviseren langer pauze te nemen dan 1 maand. November is pas geleden en je zit alweer te denken aan een volgende keer gebruiken.

Neem bijvoorbeeld een jaar als dat lukt. Het lijkt erop dat de grens laag ligt en daarmee dus incidenten gebeuren wanneer je eenmaal gebruikt
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie.
Ik was misschien niet helemaal duidelijk in mijn openingspost. Die pauze wil ik een lange tijd aanhouden en bedoelde met oog op de toekomstig gebruik.

Naast de incidenten waarbij het slecht afliep zijn er ook feesten geweest waarbij het goed ging.

Het eerste techno feest waar ik kaarten voor heb is 3 februari waarbij ik nog niet weet of ik ga gebruiken.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat De Zandman zegt! Laat sowieso de alcohol weg tijdens gebruik. Dat gaat een keer mis.
Verder geef je zelf het antwoord al. Een aantal keer per jaar XTC/MDMA of psychedelica kan prima! Tenzij het je triggert om weer andere dingen te gaan gebruiken en je weer door gaat halen. De rest schiet eigenlijk niet op.
Ik kan je het boek Multigroove(de laatst aangevulde versie) aanraden. Naast dat het een grandioos boek is, met allemaal Rave gebeuren, vertelt Ilja Reiman openhartig over zijn heftige drugsverleden. Hij zegt iets als dat af en toe een pilletje leuk is, maar dat de rest eigenlijk niet op schiet. Dat ben ik wel grotendeels met hem eens.
Laat dat snuiven dus achterwege πŸ˜‰ Het is echt kut als dat invloed gaat hebben doordeweeks. Of erger nog, dat je het doordeweeks gaat doen. En ook het doorhalen is funest vind ik persoonlijk. Ik ging eerder veel naar feesten, maar ging bijna altijd slapen. Tenzij ik afspraken had. En speed, maar vooral 3MMC zijn echt verslavend! Verslaving is echt heel kut! Je moet heel veel dingen laten, wil je ooit van je verslaving winnen. En zelfs in lichte mate kan het er al voor zorgen dat je bepaalde middelen niet meer los van feestjes kan zien. En je niet meer voor de muziek gaat. Hou het please bij XTC/MDMA en psychedelica πŸ™
Ik ben niet iemand die weet hoe het allemaal moet. Maar wel iemand die weet hoe het niet moet πŸ€—
Ik hoop dat je nog lang van Techno feestjes mag genieten! πŸ™‚
M
MotiravorLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMAutist zei:
Wat De Zandman zegt! Laat sowieso de alcohol weg tijdens gebruik. Dat gaat een keer mis.
Verder geef je zelf het antwoord al. Een aantal keer per jaar XTC/MDMA of psychedelica kan prima! Tenzij het je triggert om weer andere dingen te gaan gebruiken en je weer door gaat halen. De rest schiet eigenlijk niet op.
Ik kan je het boek Multigroove(de laatst aangevulde versie) aanraden. Naast dat het een grandioos boek is, met allemaal Rave gebeuren, vertelt Ilja Reiman openhartig over zijn heftige drugsverleden. Hij zegt iets als dat af en toe een pilletje leuk is, maar dat de rest eigenlijk niet op schiet. Dat ben ik wel grotendeels met hem eens.
Laat dat snuiven dus achterwege πŸ˜‰ Het is echt kut als dat invloed gaat hebben doordeweeks. Of erger nog, dat je het doordeweeks gaat doen. En ook het doorhalen is funest vind ik persoonlijk. Ik ging eerder veel naar feesten, maar ging bijna altijd slapen. Tenzij ik afspraken had. En speed, maar vooral 3MMC zijn echt verslavend! Verslaving is echt heel kut! Je moet heel veel dingen laten, wil je ooit van je verslaving winnen. En zelfs in lichte mate kan het er al voor zorgen dat je bepaalde middelen niet meer los van feestjes kan zien. En je niet meer voor de muziek gaat. Hou het please bij XTC/MDMA en psychedelica πŸ™
Ik ben niet iemand die weet hoe het allemaal moet. Maar wel iemand die weet hoe het niet moet πŸ€—
Ik hoop dat je nog lang van Techno feestjes mag genieten! πŸ™‚
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik zal eens kijken naar dat boek.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je lijkt je ervaringen en prioriteiten goed doorgedacht te hebben:
  • Je zoekt een lange termijn strategie om feestjes leuk te houden
  • Je weet waar jouw zwakke punten liggen en past je daar op aan
  • Je weet dat meerdere nachten doorhalen de ellende veroorzaakt
  • Je bent eigenlijk vooral door uitputting in de problemen gekomen
  • Je beseft dat XTC het beste werkt als je dat max 4x per jaar doet
  • Je kan ook genieten van een feestje zonder dat je XTC gebruikt
XTC in februari zou net kunnen, maar er langer mee wachten is beter.
Zelf neem ik maximaal 2x per jaar een serotonineslurper zoals 6-APB.

Ze zeggen hier dat 1x per maand LSD geen probleem zou moeten zijn,
langere pauzes kunnen magischer zijn, je kan dus afwisselen met LSD.

Spoiler: Offtopic gereutel doordat ik getriggerd werd door "Multigroove"
Ik ben er nooit geweest want het is voor mijn tijd, bijzonder om 32 jaar oude beelden te zien.
Opvallend hoe licht het in de zaal is, lijkt wel daglicht, iedereen lekker bezig, zonder telefoon!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."