Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDromen terwijl je wakker bent tijdens 3mmc gebruik

Dromen terwijl je wakker bent tijdens 3mmc gebruik

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
Slaaptekort en roofbouw plegen op je lichaam.

Probeer te gaan slapen want dit vind je lichaam niet leuk.
v
vdgfLid
Hi,
Ik heb nu een tijdje 3mmc gebruikt en ik merk dat de seconde dat de vermoeidheid in kickt, ik droom terwijl ik wakker ben. Ik ben me bewust dat ik stesds voor 2 seconden weg val en dan begin ik ook hard op te zeggen wat ik zeg in mijn droom.(ook bewust van in dat moment)
Hebben anderen dit ook is nu mijn en waarom gebeurt dit?
Ik zou graag willen horen of anderen een soortgelijke ervaring delen.
Het gebeurt wel vaak na 2 dagen gebruik zonder te slapen.
En nogmaals ik drroom maar ik ben wakker. Het is geen psychose want ik ben er super bewust van. En mijn vriend zegt dat het door het hoge gehalte aan seratonine komt.
Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.
Xxx
C
CardboardLid
vdgf zei:
waarom gebeurt dit?
vdgf zei:
Het gebeurt wel vaak na 2 dagen gebruik zonder te slapen.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Dit komt door te lang en te lang door (en waarschijnlijk te veel) gebruikt zonder te slapen. Je benoemt het niet-slapen zelf ook.

Niet slapen heeft veel invloed, kan ook gevaarlijk zijn en je wel in een psychose brengen. Naast de hoeveelheden drugs.
Je vriend heeft gelijk dat 3MMC op je serotonine werkt, om die reden zijn pauzes zo belangrijk. Blijft het ook nog leuk. :)

Voorzichtig aan.
F
FelineLid
Dat klinkt als micro sleep, of micro dreams die komen door slaaptekort. Je bent te lang doorgegaan, hebt teveel onverwerkte impulsen. Niet langer dan 1 nacht doorgaan zou ik adviseren.
L
LucidLucyLid
De één is hier ook gevoeliger voor dan de ander denk ik. Ik heb laatst in een groep de hele nacht gemediteerd en één van de deelnemers begon dus telkens in wakkere toestand te dromen.

De anderen hadden daar helemaal geen 'last' van. Voor hem is het dan waarschijnlijk vermoeidheid+ het feit dat hij normaal op dat tijdstip slaapt. Want zodra de ochtend waakte en hij voorbij het tijdstip was dat hij normaal wakker wordt, droomde hij ook niet meer.

Dit is dan al zonder dat er ook maar drugs aan te pas komt. Laat staan als dit wel het geval is haha

Serotonine is wel een precursor van melatonine. Dus het zal wel degelijk bepaalde invloed hebben op je slaap. Maar of het ook veel invloed heeft op (wakker) dromen... Geen idee. Daar zullen misschien wel onderzoeken naar gedaan zijn tho.

Maar vermoeidheid zal ongetwijfeld een grote rol spelen in het geheel.
A
Atmos HedonistLid
Het ervaren van dromen als je wakker bent kan bij 3-mmc kan komen doordat 3-mmc zorgt voor de afgifte van serotonine, noradrenaline en dopamine. Al helemaal bij weinig slaap en lang doorgaan kan er sprake zijn van zowel slaapdeprivatie als over stimulatie. Serotonine reguleert in je lichaam ook je stemming en je slaap, dit is waarom mensen vaak droomachtige ervaringen hebben.

Ik zou het persoonlijk als een signaal beschouwen dat het tijd is om lekker naar bed te gaan:grin:
N
N3K0Lid
Je bent oververmoeid de grens tussen slapen en wakker zijn is aan het vervagen.
Geef het lichaam a.u.b zijn rust. Het doet altijd zo ontzettend zijn best om ons in leven te houden :twohearts: Stop abusing the body!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."