Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCBD WIET

CBD WIET

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MasterchefLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,

Even heel wat vraagjes die ik graag wil droppen. Allereerst ben ik een ex wiet/hasj roker, ik heb ongeveer 4 jaar geblowt en ben nu onderhand 4 jaar gestopt, dit cold turkey vanwege paniekaanvallen.
De afgelopen 4 jaar hierdoor wel veel sigaretten gerookt en alcohol gedronken. Vanwege overspannenheid/ hyperventilatie op dit moment, al ruim 5 maanden gestopt met peuken en alcohol. Nu zo rond de kerst/ feestdagen begint de behoefte iets te roken echt weer op te borrelen. Op de online forums kom ik er niet uit wat de ervaringen zijn van mensen betreft CBD wiet puur OF met tabaksvervanger.

Dus bij deze; zijn er mensen die in zowel burn-out, overspannenheid, hyperventilatie wel eens CBD wiet hebben gerookt? Maar ook mensen zonder deze klachten. Wat is jullie ervaring met CBD wiet (met tabaksvervanger of puur)? Klachten als paniekaanvallen. Bestaan die nog? Is het absoluut af of aan te raden ook gezien mijn overbelasting? Mogelijk andere alternatieven?

Belangrijke side note: alcohol zal NIET genuttigd worden!

Ontzettend bedankt alvast en fijne dagen :)
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf geen ervaring met cbd wiet maar als ik het goed begrepen heb onderdrukt cbd wel angst/paniek klachten zonder dat je er high van wordt. Kan geen kwaad om eens te proberen lijkt me.
M
MasterchefLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie. Dat denk ik ook. Blijft toch spannend, zit misschien in mn kop door mijn laatste THC ervaring.

Dan nog een vraag. Ik heb per toeval voor ik burn out raakte een zakje on aangeraakte CBD wiet gekocht bij mijn lokale shop. Door angst niet durven roken. Dit is nu 5,5 maand geleden. Is dit nog rookbaar? Het plakt niet, is niet vochtig, stinkt niet en geen gekke kleur.
Gaat het gekke effecten geven als je t toch rookt, 4 maand oude CBD wiet?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
CBD wiet is volgens mij wel te doen voor jou. Maar dan.., je mist iets, dat de CBD wiet niet gaat opvullen waarschijnlijk en daarom raad ik eerder aan om een andere oplossing te zoeken. Misschien CBD druppels als je angst wilt bestrijden.
Maar als je weer begint te blowen en je went eraan, maar je blijft toch weer het gevoel van vroeger missen (zou me niets verbazen) dan loop je echt gevaar binnenkort toch weer met THC te beginnen.
Moeilijk vraagstuk, ik ben voorstander van CBD, maar dat je vervolgens toch weer THC gaat blowen acht ik als een reëel risico.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Masterchef zei:
Bedankt voor je reactie. Dat denk ik ook. Blijft toch spannend, zit misschien in mn kop door mijn laatste THC ervaring.

Dan nog een vraag. Ik heb per toeval voor ik burn out raakte een zakje on aangeraakte CBD wiet gekocht bij mijn lokale shop. Door angst niet durven roken. Dit is nu 5,5 maand geleden. Is dit nog rookbaar? Het plakt niet, is niet vochtig, stinkt niet en geen gekke kleur.
Gaat het gekke effecten geven als je t toch rookt, 4 maand oude CBD wiet?
Klik om te vergroten...
Ik rook weleens 2 of 3 jaar oude wiet. Daar is niets mis mee.
M
MasterchefLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Daarom raad ik vooral af om CBD wiet te roken. Je moet juist die uitdaging aan en positief zijn, dat je niet meer rookt, anders rook je binnenkort weer. Misschien geen THC, maar nicotine is qua verslaving waarschijnlijk nog moeilijker om te overwinnen.
Klik om te vergroten...
Aha op die manier. Ik snap wat je bedoeld. Is voor mij nu niet de oplossing helemaal streng voor mezelf te zijn en helemaal niks te hebben.

CBD is dan misschien niet de oplossing. Want ik wil mijn angst of emoties niet remmen het moet er gewoon kunnen zijn en ik moet daarmee leren omgaan.

Ik heb vanochtend tabaksvervanger van diverse kruiden zonder nicotine, chemicalien, en psycho stoffen, gescored bij een headshop. Wellicht als ik dat zo nu en dan rol. Ik mij ook wat rustiger voel.

Mensen die weleens los een kruidensigaretje roken?
M
MasterchefLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
CBD wiet is volgens mij wel te doen voor jou. Maar dan.., je mist iets, dat de CBD wiet niet gaat opvullen waarschijnlijk en daarom raad ik eerder aan om een andere oplossing te zoeken. Misschien CBD druppels als je angst wilt bestrijden.
Maar als je weer begint te blowen en je went eraan, maar je blijft toch weer het gevoel van vroeger missen (zou me niets verbazen) dan loop je echt gevaar binnenkort toch weer met THC te beginnen.
Moeilijk vraagstuk, ik ben voorstander van CBD, maar dat je vervolgens toch weer THC gaat blowen acht ik als een reëel risico.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie. THC is een absolute no go bij mij. Daar zal ik nooit meer aan beginnen, al 4 jaar vanaf en ik mis het niet. Dit vanwege de psyschoactieve stoffen en de paniek die ik ervan krijg.

Het geen wat ik echt vooral mis is de handeling, gewenning om tabak te roken. Mijn omgeving rookt (in huis) dus met de feestdagen een enorme uitdaging omdat ik nu zelf niet meer peuken rook.

Was vooral benieuwd of het af of aan te raden is om dan als vervaning pure CBD wiet te roken of met herbal blend. En dit omdat ik in een overspannenheid periode zit.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Masterchef zei:
Het geen wat ik echt vooral mis is de handeling, gewenning om tabak te roken. Mijn omgeving rookt (in huis) dus met de feestdagen een enorme uitdaging omdat ik nu zelf niet meer peuken rook.
Klik om te vergroten...
Daarom raad ik vooral af om CBD wiet te roken. Je moet juist die uitdaging aan en positief zijn, dat je niet meer rookt, anders rook je binnenkort weer. Misschien geen THC, maar nicotine is qua verslaving waarschijnlijk nog moeilijker om te overwinnen.
M
MarcoC1991Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik rook persoonlijk alleen CBD wiet, dit geeft mij een soort warm dekentje over mijn drukke brein. Ik kweek elk jaar een 'tatanka pure cbd' plant met veel teveel opbrengst 😂(opzich niet erg) bedenk wel dat het niet positief is dat je opzoek bent naar iets wat op een oude verslaving lijkt.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Masterchef zei:
Mensen die weleens los een kruidensigaretje roken?
Klik om te vergroten...
Ja ik rook CBD.

En soms rook ik met een maatje mee die er wel een chamomile bijdoet. Apart maar wel oke.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."