Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStructuurformules raden

Structuurformules raden

471 antwoorden
65 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
WhySoSerious?! zei:
Thanks, ga eens opzoeken wat dit precies is. Ik heb er nog nooit van gehoord.
Klik om te vergroten...
SL-164 is te koop en nog legaal. Een analoge van Quaalades :hearteyes:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
1672332804640.png

Dit is een rare. Hele rare structuur, kan er geen chocola van maken. Maar duurt blijkbaar 18 - 36 uur en het is een dissociative.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Bekijk bijlage 48217

Kijk naar Fentanyl, koning opiaat. Of eigenlijk prins opiaat, naast carfentanyl.
Klik om te vergroten...
Sufentanil ook is 5x sterker als fentanyl 😉 En die wordt soms voorgeschreven hier en daar spaars.. 20mcg microdot
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tijdloos zei:
Sufentanil ook is 5x sterker als fentanyl 😉 En die wordt soms voorgeschreven hier en daar spaars.. 20mcg microdot
Klik om te vergroten...
Maar carfentanyl is nog sterker dan sulfentanyl toch?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Maar carfentanyl is nog sterker dan sulfentanyl toch?
Klik om te vergroten...
Absoluut maar wordt niet voorgeschreven. Sufentanil wel.
Carfentanyl is stuk sterker
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
HuisbaasBob zei:
Is volgens mij met een structuurformule C12H21N
Klik om te vergroten...
Wauw, I'm impressed Bob. Hoe weet je dat het C12 is?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Gevonden! :grin:

psychonautwiki.org

Methoxphenidine

Methoxphenidine (also known as 2-MXP or MXP) is a lesser-known novel dissociative substance of the diarylethylamine class. It is an NMDA antagonist with subjective effects similar to those of ketamine and phencyclidine (PCP). It is structurally related to diphenidine and ephenidine.[1]
psychonautwiki.org psychonautwiki.org

Helemaal niet flauw. Super vet dat het je is gelukt ^^
Klik om te vergroten...
Nice
Zelf gedaan of ket wat hulp ?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Super vet dat het je is gelukt
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Nice
Zelf gedaan of ket wat hulp ?
Klik om te vergroten...
Haha ket :tearsofjoy:

Ja ik ben zo goed in structuurformules dat ik in een minuut een afbeelding kan omzetten in een systematische naam en dan ook direct weet welke stof het is

Nee sorry, ik moet bekennen dat disso's niet zo mijn ding zijn dus dat ik deze keer gewoon Google reverse image search heb gebruikt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Wat bedoel je
Klik om te vergroten...
Nou gisteren hadden we het toch over die nieuwe pyrro met dissociatieve effecten waarbij de vraag was of er ook een benzo was die erop leek maar waarbij de piperidine was vervangen door een pyrrolidine.

Oh shit maar nu ik het terugzoek kom ik er ook achter dat dat niet gebeurd is.
Helaas! Sorry ik had even andere associaties.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ja ik ben zo goed in structuurformules dat ik in een minuut een afbeelding kan omzetten in een systematische naam en dan ook direct weet welke stof het is
Klik om te vergroten...
It’s the one the prophet spoke of 😧
Neo-Shulginist zei:
Nou gisteren hadden we het toch over die nieuwe pyrro met dissociatieve effecten waarbij de vraag was of er ook een benzo was die erop leek maar waarbij de piperidine was vervangen door een pyrrolidine.

Oh shit maar nu ik het terugzoek kom ik er ook achter dat dat niet gebeurd is.
Helaas! Sorry ik had even andere associaties.
Klik om te vergroten...
Haha, nee dat klopt inderdaad niet. Niet te slim zijn hè, dan ga je in je eigen hoofd zitten en raak je verward.
Neo-Shulginist zei:
Haha ket :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Had die oprecht niet eens gemerkt
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Hoe heet die benzeenring zonder waterstof eigenlijk? Dus die lege zeshoek?
Klik om te vergroten...
Benzeenring zonder waterstof? De waterstof-atomen worden meestal weggelaten 'voor het gemak'. Dus bedoel je met of zonder dubbele streepjes? Die streepjes staan namelijk voor een dubbele koolstofbinding, en niet voor waterstof. Je bedoelt misschien de zeshoekige koolstof-structuur zoals rechtsboven in het plaatje van methoxphenidine? Dat is dus een piperidine :wink:

Oh slaat daar de 'zonder waterstof' op? Dat als je een piperidine los tekent dat er dan een 'H' onder wordt gezet. Ja, dat is om de overgebleven covalente binding te illustreren.

Ik had gisteren even dit plaatje erbij gepakt, vind je vast vet:

Heterocycle_compounds.jpg
en.wikipedia.org

Heterocyclic compound - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Benzeenring zonder waterstof? De waterstof-atomen worden meestal weggelaten 'voor het gemak'. Dus bedoel je met of zonder dubbele streepjes? Die streepjes staan namelijk voor een dubbele koolstofbinding, en niet voor waterstof. Je bedoelt misschien de zeshoekige koolstof-structuur zoals rechtsboven in het plaatje van methoxphenidine? Dat is dus een piperidine :wink:

Oh slaat daar de 'zonder waterstof' op? Dat als je een piperidine los tekent dat er dan een 'H' onder wordt gezet. Ja, dat is om de overgebleven covalente binding te illustreren.

Ik had gisteren even dit plaatje erbij gepakt, vind je vast vet:

Bekijk bijlage 48592
en.wikipedia.org

Heterocyclic compound - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
Klik om te vergroten...
C22573BF-BA45-4DEE-B3DB-A5CC129FEE31.jpegIk dacht dat hij benzeen die dubbele streepjes stonden voor waterstof maar wat dom dan had er denk ik h bij gestaan

33DD1DEB-ACB8-4088-B6F2-68C33D5E9561.jpeg
Ik had die n niet gezien, dus een piperidine idd. Dacht dat het een benzeenring was die zijn dubbele koolstof bindingen was verloren.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Benzeenring zonder waterstof? De waterstof-atomen worden meestal weggelaten 'voor het gemak'. Dus bedoel je met of zonder dubbele streepjes? Die streepjes staan namelijk voor een dubbele koolstofbinding, en niet voor waterstof. Je bedoelt misschien de zeshoekige koolstof-structuur zoals rechtsboven in het plaatje van methoxphenidine? Dat is dus een piperidine :wink:

Oh slaat daar de 'zonder waterstof' op? Dat als je een piperidine los tekent dat er dan een 'H' onder wordt gezet. Ja, dat is om de overgebleven covalente binding te illustreren.

Ik had gisteren even dit plaatje erbij gepakt, vind je vast vet:

Bekijk bijlage 48592
en.wikipedia.org

Heterocyclic compound - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
Klik om te vergroten...
Dat plaatje had je die van mij? Had ik geüpload volgens mij. Of kwam je hem toevallig tegen? Ik ga deze als poster bestelen en op mijn kamer plakken
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Bekijk bijlage 48593

Ik dacht dat hij benzeen die dubbele streepjes stonden voor waterstof maar wat dom dan had er denk ik h bij gestaan
Klik om te vergroten...
Ja, nouja, da's niet per se dom. Dit zijn gewoon dingen die je leert bij scheikunde in de tweede fase havo/vwo. Als je dat niet gehad hebt..

Als je deze twee video's even kijkt dan zou je het moeten snappen:


en

N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Dat plaatje had je die van mij? Had ik geüpload volgens mij. Of kwam je hem toevallig tegen? Ik ga deze als poster bestelen en op mijn kamer plakken
Klik om te vergroten...
Nee ik had het van Wikipedia. Maar misschien onafhankelijk van elkaar gegoogled :wink:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Nee ik had het van Wikipedia. Maar misschien onafhankelijk van elkaar gegoogled :wink:
Klik om te vergroten...
Ik had hem toevallig gepost vond het toeval. Heb uren naar die poster zitten kijken.
39D0F332-5BD9-4C50-96A2-D09F15231A9D.png
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#18
FAFEED99-B78D-430E-B98C-3D65EF3D6715.png
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb er achteraf spijt van dat ik op het VWO zo lui was dat ik die exacte vakken heb laten vallen omdat ik er niet zo goed in was. Jammerlijk. Als ik het opnieuw zou doen, had ik mezelf een schop onder m’n reet gegeven.

Ik heb dus weinig toe te voegen met m’n kennisgebrek. Maar leuk om dit topic te lezen. ^^ Stofjes zijn rare en interessante dingesen.

Heb een LSD-molecuul aan m’n huissleutel hangen. <3
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zeemeerman zei:
Bekijk bijlage 48625
Klik om te vergroten...
Natrium bicarbonaat?
Ik heb geen idee man

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...24
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."