Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp gevraagd

Help gevraagd

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn zusje heeft een kort verleden met t gebruik van 3cmc 2mmc etc is daar voor ook naar ene jeugdinstelling gegaan en is sindskort door de weeks en weekenden weer thuis. Nu heb ik al een tijd een vermoeden dat ze weer gebruikt ze gaat weer op stap komt laat thuis , allemaal geen probleem doe ik zelf ook. Maar vaak neus hard snuiten en ziet er de volgende dag niet uit , tuurlijk obvious dat er iets niet pluis is. Maar ook hebben ik en mijn moeder flinke hoeveelheden maizena in dr kamer gevonden. Ik weet zelf dondersgoed dat ze dit niet aan het snuiven is want is geen drug. Maar ook ziet ze er de afgelopen weken verschrikkelijk uit, heeft maizena iets te maken met drugsgebruik of deal praktijken? Heel haar kamer hebben we doorzocht maar niks gevonden. Dit is tevens de 2de keer dat we zulke hoeveelheden vinden maar weten gewoon geen raad.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt alsof ze weer gebruikt inderdaad. Iemand die clean wil blijven gaat (zeker in het begin) niet nachtenlang uit.

Maizena? Zou het kunnen dat ze dealt en dat als versnijdingsmiddel gebruikt omdat het een wit poeder is?
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Klinkt alsof ze weer gebruikt inderdaad. Iemand die clean wil blijven gaat (zeker in het begin) niet nachtenlang uit.

Maizena? Zou het kunnen dat ze dealt en dat als versnijdingsmiddel gebruikt omdat het een wit poeder is?
Klik om te vergroten...
Ja deal praktijken zou ook kunnen maar is wel vreemd ik ken een paar van de mensen waar ze mee omgaat een paar zijn vrienden van mij zelf , zijn allemaal geen gebruikers behalve 1 vriendin van haar en die heeft ook een auto en dan zijn ze soms heel de avond weg dus ja dealpraktijken zou kunnen als ze met die vriendin is diezelfde vriendin heeft haar ook aan het snuiven gezet maar zegt inmiddels zelf clean te zijn ze was ook nuchter toen ik haar op de hardcore party tegen kwam dus ja toch raar , we hebben al contact opgenomen met maatschappelijk werker etc maar dit is gewoon kut dat dit hele liedje weer opnieuw begint
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Shinyzappy zei:
Ja deal praktijken zou ook kunnen maar is wel vreemd ik ken een paar van de mensen waar ze mee omgaat een paar zijn vrienden van mij zelf , zijn allemaal geen gebruikers behalve 1 vriendin van haar en die heeft ook een auto en dan zijn ze soms heel de avond weg dus ja dealpraktijken zou kunnen als ze met die vriendin is diezelfde vriendin heeft haar ook aan het snuiven gezet maar zegt inmiddels zelf clean te zijn ze was ook nuchter toen ik haar op de hardcore party tegen kwam dus ja toch raar , we hebben al contact opgenomen met maatschappelijk werker etc maar dit is gewoon kut dat dit hele liedje weer opnieuw begint
Klik om te vergroten...
Verslaving is een hardnekkige ziekte. Jouw zusje kan er bovenop komen maar dan moet ze 't wel zelf willen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#5
Shinyzappy zei:
Mijn zusje heeft een kort verleden met t gebruik van 3cmc 2mmc etc is daar voor ook naar ene jeugdinstelling gegaan en is sindskort door de weeks en weekenden weer thuis. Nu heb ik al een tijd een vermoeden dat ze weer gebruikt ze gaat weer op stap komt laat thuis , allemaal geen probleem doe ik zelf ook. Maar vaak neus hard snuiten en ziet er de volgende dag niet uit , tuurlijk obvious dat er iets niet pluis is. Maar ook hebben ik en mijn moeder flinke hoeveelheden maizena in dr kamer gevonden. Ik weet zelf dondersgoed dat ze dit niet aan het snuiven is want is geen drug. Maar ook ziet ze er de afgelopen weken verschrikkelijk uit, heeft maizena iets te maken met drugsgebruik of deal praktijken? Heel haar kamer hebben we doorzocht maar niks gevonden. Dit is tevens de 2de keer dat we zulke hoeveelheden vinden maar weten gewoon geen raad.
Klik om te vergroten...
Versnijden is idd her eerste waar ik aan denk. Misschien voor verkoop, maar zou ook kunnen dat ze probeert een veel te sterk middel dat ze niet kan afwegen te verdunnen. Dat zou echt heel dom zijn en levensgevaarlijk, maar is wel een optie. Vraag ernaar zou ik zeggen. Verslaving gedijt als iedereen zn mond erover houdt. Op een niet-veroordelende, rustige (niet paniekerig) manier bespreekbaar maken en duidelijk maken dat alle hulp beschikbaar is die ze nodig heeft als ze er om vraagt. Verder moet ze zelf de knop om zetten helaas, eerder gaat niets helpen. Er is een reden dat ze emoties verdoofd, als daar niks aan gedaan wordt denk ik niet dat je veel invloed hebt.

Edit: Voor de duidelijkheid vendors doen dit soms ook dus daar kan ze het idee gekregen hebben. Maar als de korrelgrote te veel afwijkt gaat het automatische scheiden en krijg je 'hotspots' actieve stof. Dat zou ik wel even uitsluiten door uit te leggen dat dat de werkzame stof niet gelijk verdeelt en heel gevaarlijk is.
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#6
PapaverMan zei:
Versnijden is idd her eerste waar ik aan denk. Misschien voor verkoop, maar zou ook kunnen dat ze probeert een veel te sterk middel dat ze niet kan afwegen te verdunnen. Dat zou echt heel dom zijn en levensgevaarlijk, maar is wel een optie. Vraag ernaar zou ik zeggen. Verslaving gedijt als iedereen zn mond erover houdt. Op een niet-veroordelende, rustige (niet paniekerig) manier bespreekbaar maken en duidelijk maken dat alle hulp beschikbaar is die ze nodig heeft als ze er om vraagt. Verder moet ze zelf de knop om zetten helaas, eerder gaat niets helpen. Er is een reden dat ze emoties verdoofd, als daar niks aan gedaan wordt denk ik niet dat je veel invloed hebt.
Klik om te vergroten...
Praten hebben we geprobeerd , op normale manier maar het liegen is zo erg dat je geen stap verder komt en ze reageert automatisch agressief
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#7
Shinyzappy zei:
Praten hebben we geprobeerd , op normale manier maar het liegen is zo erg dat je geen stap verder komt en ze reageert automatisch agressief
Klik om te vergroten...
Ja dat is duidelijk iemand die nog niet klaar is om te stoppen. Ik ben bang dat je invloed beperkt is tot ze veel dieper is gezakt en zelf een uitweg zoekt. Zorg dat je er bent als die fase komt. Tot die tijd kun je alleen maar proberen een beetje de ergste rampen te helpen voorkomen. Zo te horen doen jullie dat al volop. Denk ook om jezelf, verslaafde helpen kan slopend zijn en dan ben je nog verder van huis.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#8
PapaverMan zei:
Ja dat is duidelijk iemand die nog niet klaar is om te stoppen. Ik ben bang dat je invloed beperkt is tot ze veel dieper is gezakt en zelf een uitweg zoekt. Zorg dat je er bent als die fase komt. Tot die tijd kun je alleen maar proberen een beetje de ergste rampen te helpen voorkomen. Zo te horen doen jullie dat al volop. Denk ook om jezelf, verslaafde helpen kan slopend zijn en dan ben je nog verder van huis.
Klik om te vergroten...
Even hierop voortbordurend, je kan als naaste van een verslaafde ook naar verslavingszorg voor ondersteuning. Zou ik zeker doen.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Shinyzappy zei:
allemaal geen gebruikers behalve 1 vriendin van haar en die heeft ook een auto en dan zijn ze soms heel de avond weg dus ja dealpraktijken zou kunnen als ze met die vriendin is diezelfde vriendin heeft haar ook aan het snuiven gezet...
Klik om te vergroten...
Misschien een beetje offtopic, maar ikzie deze formulering vaker, en dat stoort me vrijwel niemand wordt aan het snuiven gezet, mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, een(afgekickte) maat van me zei pas ook dat hij het zo vervelend voor mij vond dat hij me na 10 jaar mn eerste puntje coke weer aangeboden had, maar ik wil het niet horen, ik had ook gewoon nee kunnen zeggen, iemand die wil gebruiken gaat gebruiken, vriendin of niet
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#10
miles zei:
Misschien een beetje offtopic, maar ikzie deze formulering vaker, en dat stoort me vrijwel niemand wordt aan het snuiven gezet, mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, een(afgekickte) maat van me zei pas ook dat hij het zo vervelend voor mij vond dat hij me na 10 jaar mn eerste puntje coke weer aangeboden had, maar ik wil het niet horen, ik had ook gewoon nee kunnen zeggen, iemand die wil gebruiken gaat gebruiken, vriendin of niet
Klik om te vergroten...
Zo bedoel ik het niet maar door die mensen is ze er wel mee begonnen maar door die vriendin vsn dr is ze half gepusht
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Shinyzappy zei:
Zo bedoel ik het niet maar door die mensen is ze er wel mee begonnen maar door die vriendin vsn dr is ze half gepusht
Klik om te vergroten...
Half gepushed is nog steeds zelf genomen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
miles zei:
Misschien een beetje offtopic, maar ikzie deze formulering vaker, en dat stoort me vrijwel niemand wordt aan het snuiven gezet, mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, een(afgekickte) maat van me zei pas ook dat hij het zo vervelend voor mij vond dat hij me na 10 jaar mn eerste puntje coke weer aangeboden had, maar ik wil het niet horen, ik had ook gewoon nee kunnen zeggen, iemand die wil gebruiken gaat gebruiken, vriendin of niet
Klik om te vergroten...
Precies dit. Eigen keuzes, eigen gevolgen. Niemand heeft een pistool tegen mijn hoofd gezet.

En ja ik had vroeger ook last van sociale druk, maar dat was mijn probleem, want ik kan altijd "nee" zeggen. Gelukkig heb ik daar hard aan gewerkt en kan het me weinig
meer schelen.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Shinyzappy zei:
Zo bedoel ik het niet maar door die mensen is ze er wel mee begonnen maar door die vriendin vsn dr is ze half gepusht
Klik om te vergroten...
Ik bedoel het overigens niet verkeerd hoor, maar voor mijn gevoel zijn mensen met het afschuiven van schuld niet geholpen, mijn ouders hadden hier vroeger een handje van, alles wat ik uitvrat was veroorzaakt door mensen waar ik mee omging, maar daar werd ik vooral kwaad van, waarom is het zo moeilijk te accepteren dat ik het zelf verneukt heb? Volgens mij kun je beter aan je zelf werken zonder goedpraterij

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."