Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFestivals hongarije.

Festivals hongarije.

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
J
JonkomanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeieavond allemaal. Ik heb even een vraagje. Hoe zit het hier met festivals. Die hongaren schijnen ook te gebruiken op de festivals. Maar hoe zit dat dan als je bij de bar komt. Melden ze dat of?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ooit waren er twee Hollanders die een flyer lieten drukken en die uitdeelde op het festival.

nos.nl

Lagere celstraf voor atleet en vriend voor drugshandel Sziget

Roelf B. en zijn vriend Gert-Jan N. werden in de zomer van 2019 opgepakt met 2700 xtc-pillen en 20 kilo aan joints, die ze vanuit hun tent verkochten op het Hongaarse muziekfestival Sziget.
nos.nl nos.nl

Of dat daar gebruikelijk is weet ik niet.
En of je zo aan je drugs wilt komen is ook de hamvraag, want je weet niet wat je koopt.
C
CellbriteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Opletten daar, ze viseren echt buitenlanders (en Nederlanders!) en ze pakken je hard aan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jonkoman zei:
Goeieavond allemaal. Ik heb even een vraagje. Hoe zit het hier met festivals. Die hongaren schijnen ook te gebruiken op de festivals. Maar hoe zit dat dan als je bij de bar komt. Melden ze dat of?
Klik om te vergroten...
Het hangt een beetje af van waar je bent. In mijn ervaring is het óf een ontspannen sfeer waarin nog best veel mogelijk is, of eentje waarin er keihard wordt opgetreden en er echt geen grappen worden gemaakt.

Zo ben ik wel eens op een Hongaars festival geweest met 1500 bezoekers, en daar waren 150 politieagenten, en ook nog allerlei undercover politie. Dan pas je wel op met een joint roken😂

Op Sziget hangt een wat meer ontspannen sfeer. Drugs zijn er wel, maar wat meer verstopt. De meeste mensen drinken alcohol. Het was wel irritant dat elke keer dat iemand een joint rookte er mensen kwamen toegesneld om te vragen of ze wat konden kopen. Maar goed, daaraan merk je dus dat er wel vraag is maar niet zoveel aanbod.

Barpersoneel en dergelijke kan het geen flikker schelen of je wel/geen drugs gebruikt. En ik heb ook bewakers gezien die eerst 10 minuten stonden te kijken hoe iemand een joint stond te roken, en toen die bijna op was gingen vragen of ze 'm konden uitmaken want blowen was niet toegestaan.

Komt erop neer dus dat je de politie wel echt moet vrezen, maar dat als je een beetje stiekem doet dat er best nog wel het een en ander mogelijk is.
k
kipzonderkopzoektkopLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Hongaren zijn niet echt fan van drugsgebruikers, ook al zie je op Sziget best wel wat gebruik. Recentelijk zijn de celstraffen voor klein bezit verhoogd naar een tot vijf jaar met een minimumstraf van twee jaar bij kleine hoeveelheden. Ik zou het niet doen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Komt erop neer dus dat je de politie wel echt moet vrezen, maar dat als je een beetje stiekem doet dat er best nog wel het een en ander mogelijk is.
Klik om te vergroten...

Herkenbaar.
Ben best veel in Hongarije geweest.
Maar of je het anno 2024 nog wilt proberen, met zo'n streng beleid. Ik weet het niet .... twee jaar in barre omstandigheden achter verroeste tralies zitten is lang. Heel lang.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Maar of je het anno 2024 nog wilt proberen, met zo'n streng beleid. Ik weet het niet .... twee jaar in barre omstandigheden achter verroeste tralies zitten is lang. Heel lang.
Klik om te vergroten...
Ja en die wetenschap fuckt ook wel gewoon met je. Het is nooit heel ontspannen gebruiken omdat er altijd wel een soort baseline paranoia achter zit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."