Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe drugs mijn leve anders heeft gemaakt

Hoe drugs mijn leve anders heeft gemaakt

20 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Helaas is het bij mij niet zo....
het is ieder jaar weer raak. Narigheid dus.
Klik om te vergroten...
Sterkte @De Zandman!
Klinkt een beetje als een gebeurtenis die je niet wilt accepteren. Leuke dingen en rot- gebeurtenissen horen bij het leven. Evenals goed voelen en slecht voelen erbij hoort. En dagen met zon en regen..
Succes met je herdenkingsdag en ik hoop dat je je snel weer relaxed voelt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Casrus zei:
Of dat je begrijpt dat de 'wascyclus' van gedachten -die het bij mij is- gewoon weer naar aanvaardbare gevoelens terugdraait.
Klik om te vergroten...
Degene die bepaalt wat aanvaardbaar is en wat niet, is jezelf.

Daar ligt echte kracht in verscholen: het vermogen om te accepteren wat je dacht dat niet te accepteren viel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
BOEM!!!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Helaas is het bij mij niet zo....
het is ieder jaar weer raak. Narigheid dus.
Klik om te vergroten...

Het spijt mij dat je zo moet lijden, zo érg moet lijden dat het buiten mijn voorstellingsvermogen ligt.

Mijn eigen problemen vallen er totaal bij in het niet.

Mindless zei:
Degene die bepaalt wat aanvaardbaar is en wat niet, is jezelf.

Daar ligt echte kracht in verscholen: het vermogen om te accepteren wat je dacht dat niet te accepteren viel.
Klik om te vergroten...

Geen idee.

De Zandman zei:
BOEM!!!
Klik om te vergroten...

🫂

(knuffel... volgens mij heb ik dit keer geen schurft).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casrus zei:
Mijn eigen problemen vallen er totaal bij in het niet.
Klik om te vergroten...
Iedereen heeft zijn/haar eigen belevingswereld, imo kun je dat niet zo makkelijk vergelijken/tegenover elkaar zetten.

Weet nog goed dat mijn ex zei dat mijn problemen in het niet vielen bij die van haar en er daarom niet zo toe deden.

Not a nice thing to say.

En daarnaast, haar problemen wérden ook die van mij, bovenop mijn eigen. Maar dat terzijde.

Casrus zei:
Geen idee.
Klik om te vergroten...
Ben jij niet degene die bepaalt of iets draaglijk is of niet? Het feit ervan gebeurt al, daar ben je al te laat mee. Vervolgens kun jij er dan "nee" of "ja" tegen zeggen. "Nee" is zelfkwelling over wat is, "ja" is acceptatie van wat is.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Iedereen heeft zijn/haar eigen belevingswereld, imo kun je dat niet zo makkelijk vergelijken/tegenover elkaar zetten.

Weet nog goed dat mijn ex zei dat mijn problemen in het niet vielen bij die van haar en er daarom niet zo toe deden.

Not a nice thing to say.
Klik om te vergroten...

Ik denk aan die tank.

Denk aan Tanya.

En ook andere leden hier hebben in vergelijking met mijzelf onvoorstelbare pijn.

Toch vertellen die mij niet dat mijn problemen niks voorstellen.

Mindless zei:
En daarnaast, haar problemen wérden ook die van mij, bovenop mijn eigen. Maar dat terzijde.
Klik om te vergroten...

Vrouwen!

Mindless zei:
Ben jij niet degene die bepaalt of iets draaglijk is of niet?
Klik om te vergroten...

Als er een keus is lijkt het me niet ondragelijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Als je een keus is lijkt het me niet ondragelijk.
Klik om te vergroten...
Hetgeen waarvan we zeggen dat het ondraaglijk is, dragen we op datzelfde moment al.

Betekent niet dat het niet erg pijnlijk/moeilijk is, maar je draagt het.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
StraffeNeel zei:
En nu? Kleine tien minuten later....
Klik om te vergroten...
Gisterenavond ben ik vroeg gaan slapen. Na een onrustige nacht waarin Tanja meerdere malen moest reageren, heb ik nu het taaiste deel weer gehad.
Nog even wat nasudderen, en dan is het: tot volgend jaar maar weer!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Nog even wat nasudderen, en dan is het: tot volgend jaar maar weer!
Klik om te vergroten...
Ergste zit er weer op! Je weet wel dat je je gedachten ook kunt draaien? In plaats van herdenken hoe het mooiste tot een einde kwam, kun je ook die mooie tijd voor dat einde herdenken. Dat waren waarschijnlijk de mooiste jaren uit je leven en zouden je een positief gevoel kunnen geven.

Fijne kerstdagen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Ergste zit er weer op! Je weet wel dat je je gedachten ook kunt draaien? In plaats van herdenken hoe het mooiste tot een einde kwam, kun je ook die mooie tijd voor dat einde herdenken. Dat waren waarschijnlijk de mooiste jaren uit je leven en zouden je een positief gevoel kunnen geven.

Fijne kerstdagen!
Klik om te vergroten...
Dank je @Manu76
Ik denk vaak terug naar de mooiste tijd en juist dat terugdenken zou ik niet meer moeten doen....achteruitkijken dat is vaak zinloos omdat je vooruit moet in het leven en niet achteruit. Daar kan je immers niets meer aan veranderen, aan het nu, straks, morgen en volgende week dus wél.
Alleen werkt het lang niet altijd zo....

Aan jou ook Fijne feestdagen toegewenst!
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Nog even op de tanden bijten vanavond.
Die avond, 44 jaar geleden, staat in mijn geheugen gegrift en zal ik nooit vergeten, het is nu net, alsof het allemaal net gebeurd is.
Bahbah.....Wie heeft ervaring met gebeurtenissen die je maar niet kwijt kunt raken uit je geheugen, en hoe ga je ermee om heden ten dage?
Klik om te vergroten...
Heb je hier professionele hulp bij gezocht? Bij een trauma van een specifieke gebeurtenis kan EMDR therapie echt heel goed helpen!


IMG_4360.jpeg
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nog even op de tanden bijten vanavond.
Die avond, 44 jaar geleden, staat in mijn geheugen gegrift en zal ik nooit vergeten, het is nu net, alsof het allemaal net gebeurd is.
Bahbah.....Wie heeft ervaring met gebeurtenissen die je maar niet kwijt kunt raken uit je geheugen, en hoe ga je ermee om heden ten dage?
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
BOEM!!!
Klik om te vergroten...
En nu? Kleine tien minuten later....
L
LalalalaaaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben nu 16jaar en ben begonnen met weed
Dan pilletjes en dan Speed
Nu heeft dit heel mijn leven anders gemaakt ik heb tamelijk veel pilletjes genome en dit heeft mij heel anders doen voelen ik voel mij niet meer mezelf ik voel mij meer en meer 1 worden klikt mss raar maar toch is het zo het voelt alsof dit hier gewoon een lichaam is, en elke keer als ik joint rook komt het gevoel weer pilletjes kan ik niet meer nemen want zijn te extreem geworden kan ik niet meer aan dan voel ik mij te raar. Nu vraag ik mij af als mensen nog met deze ervaring zitten want ik vind dit minder leuk :confused:
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb nergens last van. Misschien heb je heel veel gebruikt? Maar erg verstandig om er mee te stoppen als het niet goed. Hopelijk voel je je over een tijdje weer jezelf. Maar dit kan tijd kosten. Tot die tijd goed eten en veel slapen.
L
LalalalaaaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja elke week 1 a 2 en soms 1keer in de maand 5
Maar heb het nu wel geleerd en het vestand er van gekrege hoeveel en mdma kan ik niet meer aan :( spijtig
d
doopieLid
01-01-2024, 00:00
#17
dat is niet extreem veel maar ieder reageert nu eenmaal anders op drugs
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Morgen, exact 44 jaar geleden om ongeveer 20.00 uur spatte mijn relatie van 6 jaar lang,
Als een bom uit elkaar.
Het kwam door druggebruik...
Ongelooflijk wat deze gebeurtenis voor gevolgen heeft gehad.
Een zeer hoog druggebruik volgde en nog veeeeeel meer.
Hierover is al genoeg op DF gedeeld, ik ga dit niet herhalen.
Maar deze dag en datum en tijdstip vergeet ik dus echt nooit meer....22 December 20.00 uur te Maastricht nabij de St. Servaas brug.
Ik ben er nu nog steeds neerslachtig van rond deze tijd.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Nog even op de tanden bijten vanavond.
Die avond, 44 jaar geleden, staat in mijn geheugen gegrift en zal ik nooit vergeten, het is nu net, alsof het allemaal net gebeurd is.
Bahbah.....Wie heeft ervaring met gebeurtenissen die je maar niet kwijt kunt raken uit je geheugen, en hoe ga je ermee om heden ten dage?
Klik om te vergroten...

Verschillend.

Op de fiets -als er hopelijk niemand is- loop ik vaak door de polder in de wind te schreeuwen over iedere keer hetzelfde.

Denk bij mezelf, dit kan allemaal niet zo erg zijn, maar het gaat steeds rond.

Maar ik ga altijd door met leven. Ik verhuis geregeld en heb in één jaar vaak meerdere werkgevers.

Dat ik nog steeds bijna dagelijkse in de rouw ben van mijn overleden vriend van tien jaar geleden wil niet zeggen dat een nieuwe vriend mij niet heeft gevonden. In de darkroom. (romantische muziek). We zijn beiden van de 'parallele monogamie'. Maar ik heb geen verwachtingen voor de toekomst.

Het is niet altijd verkeerd om steeds aan dezelfde gebeurtenissen te denken.

Maar het helpt als je er wat van leert.

Of dat je begrijpt dat de 'wascyclus' van gedachten -die het bij mij is- gewoon weer naar aanvaardbare gevoelens terugdraait.

Maar misschien is dat bij jou niet zo.

Ook handig dat zijn appartement op loopafstand van Père Lachaise is, zo kan ik daar bloemen achterlaten iedere keer als ik daar ben.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Casrus zei:
Of dat je begrijpt dat de 'wascyclus' van gedachten -die het bij mij is- gewoon weer naar aanvaardbare gevoelens terugdraait.
Klik om te vergroten...
Helaas is het bij mij niet zo....
het is ieder jaar weer raak. Narigheid dus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."