Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEffect verstrekken bij afkick Mefi/Mephedrone

Effect verstrekken bij afkick Mefi/Mephedrone

5 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha chasing the dragon. Was het maar zo'n feest, dan hoef ik ook niet zoveel wiet te roken elke keer. 😂😂😂
C
Can'tStopWon'tStop¯\\_ (ツ)Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey allemaal!
Weet er toevallig iemand wat je zou kunnen doen om het effect van mefi te versterken terwijl je in de "afkick" zit? Wat ik dus bedoel is dat als je een tijdje aan het gebruiken bent, je het effect minder en minder voelt naar gelang de tijd. En ik vroeg me dus af, of ik weer iets meer hetzelfde kan voelen als in begin van de avond. Grtjs
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je bedoelt dus tolerantie?
Lekker water drinken en slapen doet wonderen. Je lichaam moet die stofjes ergens vandaan halen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Can'tStopWon'tStop¯\\_ (ツ) zei:
Hey allemaal!
Weet er toevallig iemand wat je zou kunnen doen om het effect van mefi te versterken terwijl je in de "afkick" zit? Wat ik dus bedoel is dat als je een tijdje aan het gebruiken bent, je het effect minder en minder voelt naar gelang de tijd. En ik vroeg me dus af, of ik weer iets meer hetzelfde kan voelen als in begin van de avond. Grtjs
Klik om te vergroten...
Kort gezegd, nee, dat kan niet.

Een gebruikelijke reactie is om steeds hogere dosissen te nemen om nog iets te voelen. Dat werkt tot op zekere hoogte, maar veroorzaakt ook steeds meer bijwerkingen. De ervaring wordt dus sowieso onplezieriger naarmate je langer "aan" staat.

De tolerantie ontstaat doordat receptoren in je brein zich (gedeeltelijk) terugtrekken in de cel. Hierdoor worden ze ongevoeliger voor drugs (of de neurotransmitters die drugs loslaten). Het effect van drugs onstaat door het activeren van receptoren. Dus als die receptoren onbereikbaar zijn (omdat ze teruggetrokken zitten in de cel), dan is er ook geen effect meer.

Dit is dus wat je merkt als je lang aan de mephedrone (of andere drugs) zit.

De bijwerkingen ontstaan doordat receptoren ook nodig zijn om allerlei lichamelijke functies te regelen. Dat gaat dan mis, omdat de receptoren niet meer beschikbaar zijn. Dit kan zelfs leiden tot gevaarlijke bijwerkingen, bijvoorbeeld doordat de hartslag of bloeddruk niet meer goed geregeld kunnen worden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Can'tStopWon'tStop¯\\_ (ツ) zei:
Hey allemaal!
Weet er toevallig iemand wat je zou kunnen doen om het effect van mefi te versterken terwijl je in de "afkick" zit? Wat ik dus bedoel is dat als je een tijdje aan het gebruiken bent, je het effect minder en minder voelt naar gelang de tijd. En ik vroeg me dus af, of ik weer iets meer hetzelfde kan voelen als in begin van de avond. Grtjs
Klik om te vergroten...
Neem maar een paar maanden pauze. Als je door blijft gaan verlies je het prettige effect waarschijnlijk voorgoed.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee dat kan niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."