#1
Beste df vrienden...
Ik zal me kort even voorstellen en dan even vertellen hoe het gaat en wat ik wens... Ik ben een belg die zich nu al een tijdje inleest op dit forum (waarvoor dank). Ik ben nu reeds 42j en kamp met verschillende verslavingen vanaf mijn 14de jammer genoeg. Ooit begonnen met cannabis daarna redelijk jong de 'partydrugs' ontdekt. Later op mezelf beginnen gebruiken. Even fastforward en alle periodes overschakelen... Komt erop neer dat ik na alle behandelingen, zelfs een programma (therapeutische gemeenschap) 22mnd heb doorlopen telkens positief afgerond. Nu ben ik sinds een maand of 4 terug hervallen in speed en alcoholgebruik en dit hevig (dagelijks gebruik). Ik ben meermaals proberen te stoppen maar na enkele dagen hou ik het niet meer vol en grijp ik terug naar het 'verdovende'. Ik besef dat ik enkele dingen heb laten liggen vooral op psycho emotioneel vlak en start binnenkort terug een behandeltraject ambulant. Groepstherapie maar ook individueel word ik opgevolgd (hangt samen met het programma dat ik heb gevolgd). Alleen red ik het gewoon niet, eenzaamheid nekt me steeds en ook mijn verslavingsgevoeligheid maakt dit uitermate moeilijk dit te overwinnen. Doch heb ik nog steeds de motivatie om clean door het leven te gaan, voor mezelf maar ook voor mijn dochter en de personen die nog steeds, ongeloofelijk maar waar mij nog steunen. Ik heb ervaren hoe het is nuchter door het leven te gaan en wil dit hier even kunnen delen en ergens steun van jullie te krijgen. Als dit goed is probeer ik jullie aan de hand van een soort dagboek mijn traject naar herstel te laten meevolgen. Indien dit niet het juiste forum is waarin ik dit vertel mag je mij eventueel verplaatsen. Ik dank jullie alvast dat ik mocht en mag meelezen op dit forum, heb al veel aan jullie gehad!
Groetjes van een herstellende
Ik zal me kort even voorstellen en dan even vertellen hoe het gaat en wat ik wens... Ik ben een belg die zich nu al een tijdje inleest op dit forum (waarvoor dank). Ik ben nu reeds 42j en kamp met verschillende verslavingen vanaf mijn 14de jammer genoeg. Ooit begonnen met cannabis daarna redelijk jong de 'partydrugs' ontdekt. Later op mezelf beginnen gebruiken. Even fastforward en alle periodes overschakelen... Komt erop neer dat ik na alle behandelingen, zelfs een programma (therapeutische gemeenschap) 22mnd heb doorlopen telkens positief afgerond. Nu ben ik sinds een maand of 4 terug hervallen in speed en alcoholgebruik en dit hevig (dagelijks gebruik). Ik ben meermaals proberen te stoppen maar na enkele dagen hou ik het niet meer vol en grijp ik terug naar het 'verdovende'. Ik besef dat ik enkele dingen heb laten liggen vooral op psycho emotioneel vlak en start binnenkort terug een behandeltraject ambulant. Groepstherapie maar ook individueel word ik opgevolgd (hangt samen met het programma dat ik heb gevolgd). Alleen red ik het gewoon niet, eenzaamheid nekt me steeds en ook mijn verslavingsgevoeligheid maakt dit uitermate moeilijk dit te overwinnen. Doch heb ik nog steeds de motivatie om clean door het leven te gaan, voor mezelf maar ook voor mijn dochter en de personen die nog steeds, ongeloofelijk maar waar mij nog steunen. Ik heb ervaren hoe het is nuchter door het leven te gaan en wil dit hier even kunnen delen en ergens steun van jullie te krijgen. Als dit goed is probeer ik jullie aan de hand van een soort dagboek mijn traject naar herstel te laten meevolgen. Indien dit niet het juiste forum is waarin ik dit vertel mag je mij eventueel verplaatsen. Ik dank jullie alvast dat ik mocht en mag meelezen op dit forum, heb al veel aan jullie gehad!
Groetjes van een herstellende