Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHerval (opnieuw) maar op naar herstel!

Herval (opnieuw) maar op naar herstel!

24 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
swennie boiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jammer dat je steeds terug moet vallen om een te handelen, maar wel goed dat je jezelf iig enigzins in de hand hebt, goed kunt functioneren en sterk genoeg bent om dingen Kietelen te doen als je dochter er is. Dat vind ik nog het meest super
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien dat meetings je kunnen helpen, die kan je ook online volgen. Ik lees niet in je verhaal terug dat je dat geprobeerd hebt. Voor sommigen werkt dat goed. Ook tegen eenzaamheid. Je kan ze vinden op https://www.nanederland.nl/meetings/
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste df vrienden...
Ik zal me kort even voorstellen en dan even vertellen hoe het gaat en wat ik wens... Ik ben een belg die zich nu al een tijdje inleest op dit forum (waarvoor dank). Ik ben nu reeds 42j en kamp met verschillende verslavingen vanaf mijn 14de jammer genoeg. Ooit begonnen met cannabis daarna redelijk jong de 'partydrugs' ontdekt. Later op mezelf beginnen gebruiken. Even fastforward en alle periodes overschakelen... Komt erop neer dat ik na alle behandelingen, zelfs een programma (therapeutische gemeenschap) 22mnd heb doorlopen telkens positief afgerond. Nu ben ik sinds een maand of 4 terug hervallen in speed en alcoholgebruik en dit hevig (dagelijks gebruik). Ik ben meermaals proberen te stoppen maar na enkele dagen hou ik het niet meer vol en grijp ik terug naar het 'verdovende'. Ik besef dat ik enkele dingen heb laten liggen vooral op psycho emotioneel vlak en start binnenkort terug een behandeltraject ambulant. Groepstherapie maar ook individueel word ik opgevolgd (hangt samen met het programma dat ik heb gevolgd). Alleen red ik het gewoon niet, eenzaamheid nekt me steeds en ook mijn verslavingsgevoeligheid maakt dit uitermate moeilijk dit te overwinnen. Doch heb ik nog steeds de motivatie om clean door het leven te gaan, voor mezelf maar ook voor mijn dochter en de personen die nog steeds, ongeloofelijk maar waar mij nog steunen. Ik heb ervaren hoe het is nuchter door het leven te gaan en wil dit hier even kunnen delen en ergens steun van jullie te krijgen. Als dit goed is probeer ik jullie aan de hand van een soort dagboek mijn traject naar herstel te laten meevolgen. Indien dit niet het juiste forum is waarin ik dit vertel mag je mij eventueel verplaatsen. Ik dank jullie alvast dat ik mocht en mag meelezen op dit forum, heb al veel aan jullie gehad!

Groetjes van een herstellende
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#4
1ste dag sober, moeilijk... maar morgen om 8u30 afspraak voor het traject waar ik zal instappen. Later meer df vrienden x
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Shivaz54 zei:
1ste dag sober, moeilijk... maar morgen om 8u30 afspraak voor het traject waar ik zal instappen. Later meer df vrienden x
Klik om te vergroten...
Een eerste dag voor de nieuwe start. Succes morgen!
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi hier ben ik nog eens terug... Ondertussen al veel gelezen en opgestoken door sommigen hun antwoorden 😊. Bedankt hiervoor! Nu zijn we dik 5 maand verder en mijn traject waarover ik vertelde zit er helaas al even op. Ik word wel nog opgevolgd aan de hand van gesprekken waar ik dan ook steeds naar toe ga. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn gebruik, verslavingen er niet echt op verbeterd zijn. Telkens wanneer ik de kans zie herval ik een aantal dagen in stevig gebruik (speed vooral samen met alcohol) Zoals ik hier wel vaker lees heb ik oa ook de diagnose van adhd en vind jammer genoeg rust wanneer ik amphetamines op heb. Ik heb het soms echt moeilijk met deze verslaving en ik weet medicatie gewijs heb ik al vanalles geprobeerd maar niets helpt uiteindelijk om die rust te vinden dat ik bij amphetamines ervaar. Ik ben een alleenstaande papa van een dochter en dan verloopt alles redelijk goed buiten wat alcohol heb ik de rest onder controle... Maar vanaf ze terug weg is ken ik maar 1 weg en dit is jammergenoeg al vele jaren zo. Wil niet meer voelen en niet meer die duizend en 1 gedachten ervaren die door mijn hoofd gaan het zijn daarvoor niet altijd slechte gedachten, integendeel maar ze zijn soms zo hard aanwezig dat ik het even niet meer wil... Heb meer dan 20 jaar dagelijks cannabis gerookt (gelukkig ben ik daar al een jaar of 3 vanaf) ook verschillende verslavingen gekend maar er is 1 middel waar ik steeds naar terug grijp en dat is speed. Ik doe ook de normale dingen maak mijn huis proper, ga winkelen, ga werken en eet tijdig al gaat dit soms moeilijk hehe en kom mijn afspraken na. Zo goed als niemand heeft iets door buiten de mensen waar ik vaak mee werk ambulant (en dichte familie) in de zorg. Ik krijg ook steeds te horen amai man wat zie jij er goed uit enzo dus denk dat dit oa de grens wegneemt om niet te gebruiken... Ik ben inmiddels jammergenoeg al 25 jaar verslaafd aan verschillende middelen vind dit van mezelf echt niet ok. Ik lees vaak over dexamfitamines maar hier bij ons word dit niet voorgeschreven al twijfel ik sterk of dit me zou helpen van het spul af te blijven... Wou hier even mijn verhaal (wat enkele boeken zouden inhouden) kort kwijt en hoop misschien ergens of iemand zich hierin herkent? Hopend ook op positieve reacties want ik heb al vaker hier reacties gelezen die ik niet zo ok vond maar weegt niet op bij de reacties die wel helpend waren... Dus bij deze hoop ik misschien op gesprekken met gelijkgestemden of mensen die dit ook meemaken of meegemaakt hebben 🙏😊.

Alvast bedankt om dit even te lezen en misschien tot hoors groetjes!
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#7
swennie boi zei:
Jammer dat je steeds terug moet vallen om een te handelen, maar wel goed dat je jezelf iig enigzins in de hand hebt, goed kunt functioneren en sterk genoeg bent om dingen Kietelen te doen als je dochter er is. Dat vind ik nog het meest super
Klik om te vergroten...
Dank je idd mijn dochter is echt mijn houvast in mijn leven ze betekent alles voor me en doe ook heel veel met haar van schoolwerk tot hobby's als vrije tijdsinvulling... Ik vraag me soms gewoon af waarom ik steeds terugval of betergezegd regelmatig terugval in die oude gewoontes... Besef wel dat ik buiten haar geen hobby's zelf meer uitoefen en enkel nog werk en dan komt de eenzaamheid me overvallen en grijp ik naar middelen die me beter doen voelen of je toch laten denken dat je je beter voelt... Bedankt voor je reactie alvast!
s
swennie boiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tja, zeggen pak dan een hobbie op is wel erg kort door de bocht en heb vast al geprobeerd, en je op eenzaamheid na zou ik het niet weten.
De waarom vraag lees ik hier vaker en nog nooit een passend antwoord gezien. Hoop dat je uiteindelijk het antwoord erop vind en dat dat het begin mag zijn van een stabiele nuchtere periode zonder terugvallen voor je.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#9
Shivaz54 zei:
Ik vraag me soms gewoon af waarom ik steeds terugval of betergezegd regelmatig terugval in die oude gewoontes...
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je wel weet waarom alleen niet wat je er mee moet doen. Je schrijft dat je het vooral doet om de drukte in je hoofd weg te halen en om invulling aan je leven te geven op momenten van eenzaamheid.

Ik denk dat als je aan deze 2 dingen gaat werken je uiteindelijk wel speed af kan geraken. Het zal niet gemakkelijk gaan maar als jij je er voor in zet is het zeker mogelijk.

Kleine tip nog: gebruik af en toe eens een alinea een lang verhaal is echt moeilijk lezen.
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Guapo Temudgin zei:
Ik denk dat je wel weet waarom alleen niet wat je er mee moet doen. Je schrijft dat je het vooral doet om de drukte in je hoofd weg te halen en om invulling aan je leven te geven op momenten van eenzaamheid.

Ik denk dat als je aan deze 2 dingen gaat werken je uiteindelijk wel speed af kan geraken. Het zal niet gemakkelijk gaan maar als jij je er voor in zet is het zeker mogelijk.

Kleine tip nog: gebruik af en toe eens een alinea een lang verhaal is echt moeilijk lezen.
Klik om te vergroten...
Dank je
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat merk/vindt je van dexamfetamine dan?
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
Wat merk/vindt je van dexamfetamine dan?
Klik om te vergroten...
Nog geen gebruik van gemaakt, word hier trouwens zelden voorgeschreven 😉 dus ik weet het niet...
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Brakka Mang zei:
Misschien dat meetings je kunnen helpen, die kan je ook online volgen. Ik lees niet in je verhaal terug dat je dat geprobeerd hebt. Voor sommigen werkt dat goed. Ook tegen eenzaamheid. Je kan ze vinden op https://www.nanederland.nl/meetings/
Klik om te vergroten...
Ik ben zowel naar AA als NA gegaan fysisch... Toch bedankt
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goodmorning mede df's... Deze week was voor mij echt een week waar ik me weeral es flink heb laten gaan. Combigbruik, dagen en nachten wakker geweest maar vooral over vanalles zitten nadenken.

Ik vertrek morgen op vakantie voor een week en zal deze gelegenheid aannemen om nogmaals te proberen te stoppen met mijn gebruik... Zoals ik afgelopen week leefde wil ik niet meer. Dit spelletje duurt nu al ongeveer 25 jaar met vallen en opstaan. Verschillende opnames gekend zowel langdurig als kort alsook ambulant, deze doe ik trouwens nog steeds 2 x op gesprek in de week bij verslavingszorg hier bij mij in de buurt...

Ik zie deze opportuniteit als een kans om het op een andere boeg te gooien. We zijn met 5 personen waarvan 3 kinderen op reis en die vriendin die meegaat (nuchtere persoon) is volledig mee met mijn situatie. Ze steunt me dan ook door dik en dun.

Ik ben trouwens gisteren opnieuw begonnen met een dagboekje voor mezelf waar ik zal proberen elke dag te noteren hoe mijn dag is verlopen...

Ik wou dit gw effe delen met jullie want ik heb al veel als Belg gehad aan dit forum!

Voor iedereen een fijne en veilige zondag toegewenst!

Groetjes 😊
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben terug uit vakantie....

Dagboek is niet elke dag ingevuld wegens wat tijdsgebrek maar de start is er wel.

Nu een dikke week op vakantie geweest en dit heeft me wel deugd gedaan. Was druk met 3 kinderen maar buiten af en toe es een goed biertje is de rest achterwege gebleven. Heb wel wat last van moodswings maar weet waar het aan ligt 😉.

Doch is de zin om weer wat 'pep' te gebruiken weer groot, zoals ik eerder vertelde beetje als "when the cats are away" maar dan met de kids 🤭....

Was in een stad (Hollandia) op maandag en het verleden met bezoeken van coffeeshops (veel gedaan vroeger als Belg) hield me niet tegen om daar es binnen te gaan... Heb 2 gr hasj gekocht, daar ik niet meer tegen wiet kan en dit bevalt me wel. Doe minimaal (saussages) van hasj in mijn gerolde sigaret en dempt de zin terug naar ander gebruik zoals eerder vermeld speed, alcohol...

Daaromtrent mijn vraag... Zijn er nog mensen die dit herkennen? En is het dan misschien beter af en toe minimaal aan hasj te roken om de craving tegen te gaan naar andere verdovende middelen?

Ik besef en weet dat hier de kans bestaat dat er mensen zullen berichten zoek hulp voor je onderliggende problemen. Hier kan ik nog eens beamen dat ik nog steeds ambulant word opgevolgd en ze dit ook weten 😉.

Ik was 3 jaar gestopt met blowen en weet wel ergens hoe of wat maar voor mij is het als micro dossering maar dan met hasj...

Op dit moment liever dit dan weer 2/3 nachten doorhalen met als gevolg depri enzo daarna...

Wou dit even delen FB is welkom 🤗

Groetjes van een nederige Belg 😊
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shivaz54 zei:
Ik ben terug uit vakantie....

Dagboek is niet elke dag ingevuld wegens wat tijdsgebrek maar de start is er wel.

Nu een dikke week op vakantie geweest en dit heeft me wel deugd gedaan. Was druk met 3 kinderen maar buiten af en toe es een goed biertje is de rest achterwege gebleven. Heb wel wat last van moodswings maar weet waar het aan ligt 😉.

Doch is de zin om weer wat 'pep' te gebruiken weer groot, zoals ik eerder vertelde beetje als "when the cats are away" maar dan met de kids 🤭....

Was in een stad (Hollandia) op maandag en het verleden met bezoeken van coffeeshops (veel gedaan vroeger als Belg) hield me niet tegen om daar es binnen te gaan... Heb 2 gr hasj gekocht, daar ik niet meer tegen wiet kan en dit bevalt me wel. Doe minimaal (saussages) van hasj in mijn gerolde sigaret en dempt de zin terug naar ander gebruik zoals eerder vermeld speed, alcohol...

Daaromtrent mijn vraag... Zijn er nog mensen die dit herkennen? En is het dan misschien beter af en toe minimaal aan hasj te roken om de craving tegen te gaan naar andere verdovende middelen?

Ik besef en weet dat hier de kans bestaat dat er mensen zullen berichten zoek hulp voor je onderliggende problemen. Hier kan ik nog eens beamen dat ik nog steeds ambulant word opgevolgd en ze dit ook weten 😉.

Ik was 3 jaar gestopt met blowen en weet wel ergens hoe of wat maar voor mij is het als micro dossering maar dan met hasj...

Op dit moment liever dit dan weer 2/3 nachten doorhalen met als gevolg depri enzo daarna...

Wou dit even delen FB is welkom 🤗

Groetjes van een nederige Belg 😊
Klik om te vergroten...
Zeer herkenbaar voor mij om met hasj roken het verlangen naar alcohol of andere middelen te minimaliseren.

Toen ik nog dronk, zorgde ik altijd dat ik eerst wat bier dronk na het werk en dan pas ging blowen, want als ik eenmaal had geblowd, dan had ik geen trek meer in bier. 🙂

Ik ben nu 1,5 week gestopt met blowen, dus nu heb ik soms meer trek in iets anders dan wanneer ik hasj zou roken.
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dank je dat je dit zo herkent... Ik voel me nu soms precies 16 jaar haha. Giechelen, mensen kijken, efkes denken daar ga ik beter niet heen 🤭😅 (para voor 1min.). Zoveel beter dan de trek in snelheid....😉 Maar de zin erin om effe ☄️ is toch wel hevig hehe na al die jaren hoop ik nog even 16 te zijn 😜.

Het drinken voor het blowen gaat voor mij het petje af... Ik ben dan totaaaaaaal wasted, omgekeerd gaat wel maar zoals gezegd eenmaal geblowd geen zin in te drinken eerder een warme chocomelk of een lekkere thee en "couchlock" 😅🤭
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
Shivaz54 zei:
Ik ben terug uit vakantie....

Dagboek is niet elke dag ingevuld wegens wat tijdsgebrek maar de start is er wel.

Nu een dikke week op vakantie geweest en dit heeft me wel deugd gedaan. Was druk met 3 kinderen maar buiten af en toe es een goed biertje is de rest achterwege gebleven. Heb wel wat last van moodswings maar weet waar het aan ligt 😉.

Doch is de zin om weer wat 'pep' te gebruiken weer groot, zoals ik eerder vertelde beetje als "when the cats are away" maar dan met de kids 🤭....

Was in een stad (Hollandia) op maandag en het verleden met bezoeken van coffeeshops (veel gedaan vroeger als Belg) hield me niet tegen om daar es binnen te gaan... Heb 2 gr hasj gekocht, daar ik niet meer tegen wiet kan en dit bevalt me wel. Doe minimaal (saussages) van hasj in mijn gerolde sigaret en dempt de zin terug naar ander gebruik zoals eerder vermeld speed, alcohol...

Daaromtrent mijn vraag... Zijn er nog mensen die dit herkennen? En is het dan misschien beter af en toe minimaal aan hasj te roken om de craving tegen te gaan naar andere verdovende middelen?

Ik besef en weet dat hier de kans bestaat dat er mensen zullen berichten zoek hulp voor je onderliggende problemen. Hier kan ik nog eens beamen dat ik nog steeds ambulant word opgevolgd en ze dit ook weten 😉.

Ik was 3 jaar gestopt met blowen en weet wel ergens hoe of wat maar voor mij is het als micro dossering maar dan met hasj...

Op dit moment liever dit dan weer 2/3 nachten doorhalen met als gevolg depri enzo daarna...

Wou dit even delen FB is welkom 🤗

Groetjes van een nederige Belg 😊
Klik om te vergroten...
Het is de ene verslaving inruilen voor de andere maar een jointje roken is beter dan pep. Echter, van de 1 wordt je actief en van de ander kan het precies het tegenovergestelde worden. Dan wordt je dat weer zat en ga je weer aan de pep. Hoeft niet maar kan wel weer een vicieuze cirkel worden.....Als je echt wilt stoppen pak het dan goed aan en met professionele hulp, de juiste.
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Even van mij afschrijven....

Het gaat echt opnieuw niet zo lekker met mij. Terug volop aan de pep in combo met bier. Is rond de jaarwisseling opnieuw begonnen en deze keer zit ik er opnieuw diep in weggezakt.

Het gaat zelfs zover dat ik de bibber heb als ik opsta en zo grijp ik terug naar alchol en niet veel later heb ik pep op. Ik weet wel wat ik moet doen, sporten, schrijven, wandelen enz... Maar op dit moment kom ik er niet aan toe, ik geef weer toe aan dit f#cking duiveltje die op 1 van mijn schouders vertoeft de laatste tijd 🤮.

Ik besef ten volle wat er terug aan het gebeuren is en weet ook van waar dit opnieuw komt. Ik praat er veel over met dichte kennisen en krijg wel ondersteuning van hen, alsook de vraag hoe gaat het vandaag met mij 🙏. De jaren van verbergen en liegen zijn voorbij dit helpt je toch geen kloot vooruit! Ik ben de mensen superdankbaar na al die jaren dat er sommigen er nog zijn, steeds opnieuw.

Ik heb morgen voor de 2de keer een afspraak bij mijn HA. Die is ondertussen op de hoogte en volgt mij van dichtbij op. Alsook ga ik meestal op gesprek wekelijks en dit al vele jaren bij een centrum met druggerelateerde zaken. Ik heb ondertussen een hele goeie vertrouwelijke band opgebouwd met die persoon in kwestie. Het aanraden van opname ga ik niet doen (bepaalde verplichtingen).

Ik weet niet of hier mensen zijn die een therapeutische gemeenschap kennen? Ik heb deze na 22 mnd positief afgerond anderhalf jaar geleden dus ik weet zeker wat er op dit moment gaande is.

Ik vraag hier geen hulp of advies maar zal natuurlijk de reacties lezen.

Ik wou dit gw eens van mij afschrijven en met jullie eens delen.

Groetjes
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hier ben ik nog eens terug, eindelijk anderhalf jaar ongeveer toen ik mij kenbaar maakte 😊. Zoals je kon zien in een aantal posts en reacties zit het eigenlijk echt niet goed met mij opnieuw...

Ik wil dit gewoon eens van mij afschrijven want heb geschreeuwd (eindelijk) naar de buitenwereld, hulp gevraagd (gelukkig nog steeds ambulant hulp) , naar mensen rond me en ik snap dat er enkelen afhaken, zou ik misschien ook doen, weet dit niet...

Ik ben gewoon weer zo diep beland en het was stomweg begonnen in november vorig jaar met mijn toenmalige vriendin (ze wist van mijn problematiek,alles). Op de dansvloer zei ze "ik moet je iets zeggen". Ik dacht dit is het einde van onze relatie maar intgendeel ze had iets mee en dit was coke, meteen verkocht 😌. Nogmaals haar schuld niet!

Maar toen is er iets aangewakkerd waardoor ik stilletjesaan terug in mijn ECHTE verslaviing ben beland en dit is speed. Ondertussen is die relatie al even voorbij maar ben terug in de omgeving beland en besef verdomd goed dat dit niet de goede is. Ik had (min of meer) alles terug onder controle maar de speed is er terug ingeslopen dat het opnieuw functioneel is geworden 🙄.

Het gaat zover dat mensen heel veel zeggen (kan 20 vb geven) man wat zie jij er goed uit! Ik ben vorige week gebotst op een foto van mezelf en ik was en ben ondersteboven ervan! Ik ben zo erg van mezelf verschoten van mezelf dat het opnieuw zover is gekomen...Ik leg de schuld niet bij een ander zeker niet, maar zijn de mensen dan eerlijk door te zeggen je ziet er goed uit of is dit eerder van niet durven zeggen?

Ik weet wat jullie gaan zeggen zoek hulp! Ik heb deze al lang rond mij ambulant, mijn programma dat ik heb gedaan (therapeutische gemeenschap TG dubbel diagnose) en nog zoveel meer!

Ik kan van punt a naar punt x schrijven wat er allemaal is gebeurd, het feit is dat ik verdomd weer zo diep in mijn verslaving(en) zit!

Wou dit gw even kort van mij afschrijven en heb al veel sinds ik DF ontdekt heb gelezen en opgenomen.

Thx om even te lezen 😉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."