#1
Mja hmn eerlijk…
Je ervaringen klinken niet echt ad(h)d gerelateerd maar als heel normale ervaringen bij de middelen die je noemt. Zéker als je aangeeft te veel te hebben gebruikt.
Wat je aangeeft over truffels/ paddos hoor je van heel veel mensen die trippen niet gewend zijn en moeilijk controle los laten. Bij tripmiddelen is de set en setting ook echt essentieel. Ik doe het zelf niet graag in grote groepen, maar alleen kan ook heel intens zijn.
Mdma zorgt ervoor dat al je lichaamseigen serotonine (en dopamine en serotonine) wordt aangebroken, waardoor die voorraad de weken erna weer moet worden aangevuld. Serotonine is een gelukshormoon, dus veel mensen ervaren de dagen erna een dip. Het is heel persoonlijk hoe gevoelig je daarvoor bent. Maar als je (veel) te veel gebruikt, kan dat zeker (veel) erger voelen.
Wat ADHDers wel vaak omschrijven is dat ze de bedoelde effecten minder of anders ervaren. Waar anderen heel erg de love-feeling omschrijven kan het voor neurodiverse mensen vaak juist voor rust in de kop zorgen. Zelf ervaar ik dat laatste niet per se, maar ik merk wel dat ik meer nodig hebben dan vrienden om op hun level te komen. Ik heb echter bijna nooit last van een dip.
En als je voor t eerst keta neemt en te veel neemt is het óók gewoon heel intens haha, het is namelijk ook gewoon super trippy (vooral als je al veel alcohol of andere drugs op hebt). Ik vind het ook een geweeeeeldige afterparty drug, maar ik stapel wel altijd om mezelf niet te overweldigen. Kan ook heel makkelijk met keta. Maar afgelopen jaar heb ik het ook op de dansvloer gebruikt en persoonlijk vond ik dat misschien wel intenser en lekkerder dan mdma. Ik combineerde het dan met sos, want ik houd niet van pep, maar veel mensen combineren het met pep. De heffen elkaar ook aardig op, maar je moet gewoon heel voorzichtig zijn en niet te veel in een keer pakken.
Dat je zo goed gaat op sos (en wss ook op pep) is dan weer niet zo gek als add’er. Deze stoffen werken precies op de receptoren waar wij een regulatieprobleem hebben. Onze medicatie is dan ook “nagemaakt” naar deze middelen. Dexamfetamine is zelfs gewoon legale pep (dex + levo = pep). Het is al makkelijk verslaafd te raken hieraan, maar dat is het al helemaal met ad(h)d.
Dus idk. Klinkt eerder alsof je nog wat moet experimenteren of tweaken met je ideale dosis. Zoals ik al zei, zoek ik met mdma wel echt de bovengrens op. Maar van sos (en pep) heb ik weer veel minder nodig. Snap echt niet dat mensen er een hele envelop in een avondje doorjassen ahaha. En als je echt moeite hebt met loslaten, angst gedachten, super erg bezig blijft met je omgeving en hoe die naar je kijkt… dan zul je dat bij alle middelen houden en is t misschien gewoon niks voor jou…?
Je ervaringen klinken niet echt ad(h)d gerelateerd maar als heel normale ervaringen bij de middelen die je noemt. Zéker als je aangeeft te veel te hebben gebruikt.
Wat je aangeeft over truffels/ paddos hoor je van heel veel mensen die trippen niet gewend zijn en moeilijk controle los laten. Bij tripmiddelen is de set en setting ook echt essentieel. Ik doe het zelf niet graag in grote groepen, maar alleen kan ook heel intens zijn.
Mdma zorgt ervoor dat al je lichaamseigen serotonine (en dopamine en serotonine) wordt aangebroken, waardoor die voorraad de weken erna weer moet worden aangevuld. Serotonine is een gelukshormoon, dus veel mensen ervaren de dagen erna een dip. Het is heel persoonlijk hoe gevoelig je daarvoor bent. Maar als je (veel) te veel gebruikt, kan dat zeker (veel) erger voelen.
Wat ADHDers wel vaak omschrijven is dat ze de bedoelde effecten minder of anders ervaren. Waar anderen heel erg de love-feeling omschrijven kan het voor neurodiverse mensen vaak juist voor rust in de kop zorgen. Zelf ervaar ik dat laatste niet per se, maar ik merk wel dat ik meer nodig hebben dan vrienden om op hun level te komen. Ik heb echter bijna nooit last van een dip.
En als je voor t eerst keta neemt en te veel neemt is het óók gewoon heel intens haha, het is namelijk ook gewoon super trippy (vooral als je al veel alcohol of andere drugs op hebt). Ik vind het ook een geweeeeeldige afterparty drug, maar ik stapel wel altijd om mezelf niet te overweldigen. Kan ook heel makkelijk met keta. Maar afgelopen jaar heb ik het ook op de dansvloer gebruikt en persoonlijk vond ik dat misschien wel intenser en lekkerder dan mdma. Ik combineerde het dan met sos, want ik houd niet van pep, maar veel mensen combineren het met pep. De heffen elkaar ook aardig op, maar je moet gewoon heel voorzichtig zijn en niet te veel in een keer pakken.
Dat je zo goed gaat op sos (en wss ook op pep) is dan weer niet zo gek als add’er. Deze stoffen werken precies op de receptoren waar wij een regulatieprobleem hebben. Onze medicatie is dan ook “nagemaakt” naar deze middelen. Dexamfetamine is zelfs gewoon legale pep (dex + levo = pep). Het is al makkelijk verslaafd te raken hieraan, maar dat is het al helemaal met ad(h)d.
Dus idk. Klinkt eerder alsof je nog wat moet experimenteren of tweaken met je ideale dosis. Zoals ik al zei, zoek ik met mdma wel echt de bovengrens op. Maar van sos (en pep) heb ik weer veel minder nodig. Snap echt niet dat mensen er een hele envelop in een avondje doorjassen ahaha. En als je echt moeite hebt met loslaten, angst gedachten, super erg bezig blijft met je omgeving en hoe die naar je kijkt… dan zul je dat bij alle middelen houden en is t misschien gewoon niks voor jou…?